Dåligt ridläger..ELLER?

Sv: Dåligt ridläger..ELLER?

Ja, det förstår jag, man måste ju säga till, om hästen gör ngt men hon här var verklien överdriven... :(

Jag tycker att du kanske kan mejla henne och berätta hur du upplevde situationerna och att du inte vill åka dit längre. Så hon kan förklara sig, sen om hon svarar otrevligt eller inte vill förklara sig så har du ju ytterligare en anledning att inte komma tillbaka nästa år :)

Igen till TS:
Genom att du formodlige ar underarig (inte myndig), sa ar det dina foraldrars uppgift att ta i detta. Och de kan ocksa kontakta SSR med klagomal om de kanner for.
Spelar ingen roll varfor du akte dit igen, prata med dina foraldrar och be dem ta tag i det hela..

Och du skriver ner vad som hande, later foraldrar sanda brev. Det ar nog inte sa lyckat att underariga klagar, tyvarr blir det inte taget pa allvar manga ganger.. Hoppas du hittar ett annat lager for nasta ar.

Vad glad jag blir att du är så sund och går på din magkänsla !
Du känner verkligen att detta var ett ridläger som inte var sunt !
Att dom är med i ssr ( eller vad det heter ) Betyder inte att dom blir kollade varje år och följer alla riktlinjer .
Jag hoppas att dina föräldrar kan hjälpa dig med ett brev till Ridlägret!
Om du vill kan du skicka mig ett PM ( Privatmeddelande) vad ridlägret heter !

Lycka till
Hej från Hambo

okej, tror ni att det är något annat jag kan göra förutom att mina föräldar typ skriver något brev o berätta om jag känner någon som funderar att åka dit... (tänker så det knakar, förstår mig inte på sånna :( )
Men hon som äger hästarnas pojk, som var åtta, helst utananlednign kom och tog stryptag på en sommarjobbare när vi skojade deltagarna och vi då.. Blir så arg... :@

Jag är vännen med fölet och jag upplevde inte detta ridläger så bra heller..... Te.x backade min häst ut ur sin spilta (eftersom hästägaren sagt att de stod stilla om man tog av grimman och allt, villket de inte gjorde... :P) Då såg hästägaren det innan jag hunnit ta in henne i spiltan igen. Hon höll ett spö i handen och tog baksidan av det (det hårda handtaget) och började slå hejdlöst på hästens känsliga mule!!! Hästen blev såklart rädd och backade undan ännu mer, man såg till och med ögonvitorna, och hon började slå ännu mer! Sen gick jag och tog tag i min häst när hon slutat slå och sa inte ett ord till henne. Denna text är inte överdriven! :@

Samla era historier, alla ni som upplevt dessa saker. Skriv varje sak för sig så det blir tydligt att det är flera olika situationer som uppstått, flera olika ridlägerdeltagare har upplevt det och ge det till en utvald förälder som kan skicka in en anmälan.

Tänk så här; några slag mot mulen är hemskt, vidigt av ngn att göra, men skadar bara hästen till en viss grad och därför kanske inte stänga verksamheten låter rättvist MEN vem vet hur ofta hon gör detta, vad för hemska saker hon gör när ingen ser, eller så har andra sett men inte anmält. Hon verkar psykiskt labil eller bara hemsk. Tänk er om tex denna häst får dessa slag flera ggr i veckan? En häst kan brytas ner både mentalt o fysiskt. Ingen har rätt att behandla ett djur så. Hon behandlar väl inte sin son så.

Usch.....blir rätt upprörd!!! Ett djur är som ett barn.....dom ska skyddas o tas om hand om. Uppfostra en häst eller ett barn ska göras på samma sätt tycker jag. Med respekt, förståelse o ödmjukhet. Usch...nä nu kommer jag inte kunna sova :(

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 646
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 414
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 973
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 488
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka