Bukefalos 28 år!

damasker istället för transport skydd?

Sv: damasker istället för transport skydd?

Köp ett släp utan ramp så är problemet löst.. eller lastträna tills hon inte bråkar på rampen mera och när du tränar har du damasker och boots och varför inte vaddera in alla kanter på rampen just under träningen så hon omöjligt kan göra sig illa=)
 
Sv: damasker istället för transport skydd?

Köp ett släp utan ramp så är problemet löst.. eller lastträna tills hon inte bråkar på rampen mera och när du tränar har du damasker och boots och varför inte vaddera in alla kanter på rampen just under träningen så hon omöjligt kan göra sig illa=)

Det var ju ett korkat råd...:crazy: om TS tycker det är dyrt med skydd för 7-900 kr så är väl ett sånt släp mkt dyrare? :crazy:
 
Sv: damasker istället för transport skydd?

Köp ett släp utan ramp så är problemet löst.. eller lastträna tills hon inte bråkar på rampen mera och när du tränar har du damasker och boots och varför inte vaddera in alla kanter på rampen just under träningen så hon omöjligt kan göra sig illa=)

jag hade precis råd med min lilla kylinge kärra, har långt ifrån råd med en step up transport. en stor luftig ljus boggie hade jag dock inte sagt nej till om det var gratis.

och ja jag lasttränar fortfarande, det går bättre och bättre varje gång. i vintras så fick jag knappt henne att sätta en hov i transporten, nu går hon in helt förr eller senare. men då släpet är i minsta laget tyvärr så är hennes rumpa ofta 10cm för långt bak för att kunna stänga bommen. och där är det största problemet vi har nu, att få henne att gå det lilla steget extra på en gång.
nu blir det mycket att hon backar istället när man ber henne ta det extra steget in och då stressar hon upp sig mer och mer hela tiden och försöker rusa in(vilket jag stoppar såklart och ber henne gå på lugnt) och det är då hon far runder lite som hon klantar sig .
 
Sv: damasker istället för transport skydd?

Har också pc- skydd och pc- boots vid transport. Kanon! Smidiga och skyddar bra
 
Sv: damasker istället för transport skydd?

men de är dyra !!! :rofl: finns det inga pc kopior?

på tävlingen igår så fick hästa pollen fler småsår på ena bakbenet :( = behöver verkligen ngt till nästa gång.
 
Sv: damasker istället för transport skydd?

men de är dyra !!! :rofl: finns det inga pc kopior?

på tävlingen igår så fick hästa pollen fler småsår på ena bakbenet :( = behöver verkligen ngt till nästa gång.

Hööks har ju ett par kopior, inte vackra men billiga och skulle ju fungera för ändamålet.
Annars leta begagnat eller ebay?

Såg nu att de även hade simpla svarta kopior också för några kronor mer än de fula med stjärnor.
 
Senast ändrad:
Sv: damasker istället för transport skydd?

Hööks har ju ett par kopior, inte vackra men billiga och skulle ju fungera för ändamålet.
Jag kör med sådana ibland vid såväl transport som ridning, sitter bra, följsamma och smidiga och skyddar lagom ihop med boots.

Tror de flesta hästsportsaffärer har någon sådan PC-kopia, har själv några par från Hööks och även Horze. Kvaliteten är helt ok, och du får ett set runt om för ca 500. Har även "fluffskydd" från Jacson jag lastar med ibland, skyddar också från "klantskador" vid lastning.

Jag kör aldrig med transportskydd längre då mitt sto tycker det är obehagligt att bli så "låst" och begränsad i benen som man blir av transportskydd, och snarare är mer oroligt med, än utan, denna typ av skydd.
 

Liknande trådar

Dressyr Vad för damasker kan passa ett halvblod med ganska grova kotor? Eskadron senskydd i full sitter på yttersta i resåren. Catago damasker...
Svar
11
· Visningar
919
Senast: Buck
·
Utrustning Min häst får skav på baksidan av benet på frambenen, precis på/ovanför kotleden. Inte av kanten på skyddet utan lite ovanför. Lindar man...
Svar
0
· Visningar
1 245
S
Hästhantering vet ej om jag lyckades sätta tråden rätt, men men.... vill ha snabba svar! ska ut och åka med hästen för första gången idag (har haft...
Svar
5
· Visningar
1 051
Senast: Eme_liie
·
Träning Jag kör normalt unghästar utan några skydd alls så länge de åker lugnt och fint (vilket de alltid gjort). transportskydd introduceras...
2
Svar
37
· Visningar
2 702
Senast: Corax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Valp 2024
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp