Dammigt storbalshö

S

Sirisiri

Är hö i storbal dammigare än i småbal, eller är det bara ägarna till mitt stall som lyckas fixa så dåligt hö?

Först tyckte dom att vi skulle fodra med fjolårets. Jag frågade om dom ville stå för en analys pga det. Nej det ville dom inte. Samma dag som min egen analys kom till Analycen stod det på tavlan att dom skulle byta hö. Det var tur. Smb rp låg på 20...

Det nya höet är lite grönare, men också otroligt dammigt. Och det blir inte bättre av att småtjejerna står och dammar av sitt i själva balen. Det blir ju bara dammigare och dammigare då. Väntar på den analysen, borde komma på måndag.

Jag funderar allvarligt på att byta stall! Eller kräva en kraftig sänkning av hyran så jag kan köpa eget hö.

:mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:
 
Låter som om höt är mögelangripet.
Jag skulle INTE ge mina hästar av det höt.
 
Ja det blir det.
Det behöver inte lukta mögel för att vara fullt med mögel i det.
Byt hö snarast tycker jag, av din beskrivning tycker jag det låter som om det är rejält mögelangripet.
 
Skulle ha kryssat i den där mögelrutan också då på följesedeln... FAN...

Hur blir hö annars dammigt?
 
Åh fan... HJÄLP! Vad gör jag??? Vad kostar hö nu för tiden? Var längesen jag hade koll på det. Det värsta är att vi fodrar morgonhö i hagen och då kan jag ju inte säga till dom andra hästarna att låta bli mitt... Jag får byta stall... :(
 

Liknande trådar

Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 429
Senast: Shixle
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 666
Senast: Lhas
·
Hästvård Hej! Jag behöver lite hjälp med att se vilka stallhyror som är rimliga. Vi har ett privatstall utan ridskoleverksamhet men tar in...
Svar
19
· Visningar
1 717
Senast: Zamira
·
Foder & Strö Till hösten flyttar jag till ett stall där man köper in sitt eget grovfoder. Det blir första gången jag på egen hand köper in grovfoder...
Svar
2
· Visningar
1 078
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp