Dammsugare

Sv: Dammsugare

Vi har också den. Den är väl inte så über-tyst, men det beror nog på att jag alltid kör styrkan på max - det ska gå fort att städa :D

Men jag är jättenöjd med den. Den har nog hängt med i tre-fyra år nu.

Och för mig är det ytterst viktigt att använda ett munstycke av den här typen: Bild , annars tycker jag dammråttorna mest slinker undan :)

Senast ändrad:

Jag har en limegrön Volta Beetle. Riktigt bra, fick den dessutom gratis av storsyrran. Enda nackdelen är väl att den låter rätt mycket, fast jag har ju bara en etta så det kan jag stå ut med. :)

Jag har en liten gul från Siemens. Budgetdammsugare (kostade under tusenlappen), fast faktiskt riktigt bra tycker jag. Reglerbar sugeffekt (ökad effekt = tjuter mer). Den gör sitt jobb och det går hyfsat snabbt i min lilla lägenhet (49 kvm). Lite klumpig att manövrera, men det spelar ingen roll. Jag har haft den i lite mer än 5 år.

Ohh, jag är sugen på en ultra silencer green, kul att höra att du är nöjd! Jag har en LG nu, skit dålig!

*delvis kl*

Jag har en blå Ultrasilencer, nyaste varianten och den är verkligen bra!!!

Så tyst är den inte, men alla filter osv gör att vi har ett hem med väldigt lite damm. Väldigt praktisk med lång sladd och man kan ställa in den på olika sugstryrkor om man nu råkar välta ut sockerpaketet mitt i natten, så slipper grannarna höra dammsugardån.

EDIT: Sambons föräldrar har en green, men tyvärr tycker jag inte att den är alls lika bra som orginalet... Fast de har ju inte hundar och mattor, så för dem duger den bra.

Senast ändrad:

Vad kul att du tycker den är bra, har haft ögonen på den modellen i ett halvår, misstänker att en får flytta in här i juni :D

Finns det några nackdelar?

Nja, ganska liten påse, menade försäljaren. Men jag har bytt en gång sen januari och jag dammsuger 2 ggr i veckan och har 2 hundar...

Vad kostar dom på ett ungefär?
Misstänker att jag behöver lägga ut pengar på en ny dammsugare vad det lider.
Lång sladd är ett starkt argument om man bor i ett hus med sanslöst få kontakter :devil:

Just nu har vi en Nilfisk grovdammsugare.
Kort sladd, suger urkasst och ljudet, tja grovdammsugare :angel:

Vi har en LG (också liten röd sak :D) som vi haft i ca 5 år nu. Den låter förskräckligt mycket men sugförmågan är riktigt bra och den var jättebillig (några hundralappar bara), så jag har varit nöjd med den. Nästa blir en påslös dock, för jag är så trött på att jaga dammsugarpåsar...

Jag har också en ultrasilencer, men tror inte att jag betalade så mkt för min... runt 1700-1800kr eller något sådant.. Är nöjd med den iaf :) Ett tips är att åka till ex. MediaMarkt för de har många modeller plus att man kan provköra dem på plats!

Husky centraldammsugare :love: Den är riktigt tyst och det blir hur rent som helst. Sjukt bra sug är det oxå. Man blir svettig av att dammsuga koskinnet fast man öppnar en luftningsgrej för den inte ska suga fast sig helt ;)

Liknande trådar

IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan... 2
Svar
34
· Visningar
983
Senast: Mirre
·
IT & mobiler Är lite sugen på att titta på filmen om John Whitaker, men då måste man lösa ett abonnemang på Clip my horse och jag undrar om det är...
Svar
2
· Visningar
312
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag var i Tyskland för två veckor sedan. När jag skulle betala parkeringen för bilen försvann min privata mobiltelefon någonstans mellan...
Svar
5
· Visningar
1 067
Senast: fejko
·
Hemmet Jag har länge nu varit nyfiken på att testa sängkläder i bambu. I min uppsättning hemma just nu är samtliga underlakan av märket...
Svar
13
· Visningar
505
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka