Damn you autocorrect!

Jag vet inte vad min telefon tänker om mig egentligen för om jag skriver ”titta på” tex häst, film, solnedgången eller något annat vardagligt så är min telefons första alternativ alltid, ”titta på... porr!”
Jag är helt övertygad att jag aldrig skrivit till någon och frågat om de vill titta på porr, men min telefon tror ändå att det måste vara mitt första val.
Det är ju för att du söker på porrfilm.
Jag får aldrig upp såna förslag.
 
Va tvungen att kolla på jobbmobilen, ja när ja skriver pallplatser vill den ändra det till hållplatser om jag inte är uppmärksam.

Blir ju lite fel om jag frågar hur många hållplatser det tar t ex. 🙈😅😂
CC16D9E8-7259-4E8A-8883-F98E1885CA76.jpeg
 
En gång i tiden skrev jag nästan dagligen "Hör av dig när du är på väg hem." när han jobbade. Men ibland tyckte min mobil att "av dig" inte var lika festligt som "avsigkomna", "avstig" eller "avslog". "Hör av dig" blev en gång "Häravdelningen". Kan ju tycka att den borde välja mer rimliga alternativ. :grin:
 
På jobbet kan man välja autocorrect i journalsystemet och det låter som om det är MYCKET klokare än det som finns i mobiler tydligen! Man lägger själv in förkortningen och vad man vill att den ska betyda och trycker på mellanslag och tada så skriver den exakt vad jag givit den order om! Skriver jag pat och trycker mellanslag så står det alltså "patient", skriver jag ua så står det utan anmärkning, tfr blir Tacksam för remissvar och självklart har jag många fler olika vettiga och vettiga sådana som jag hinner glömma mellan jag använder dem så jag ändå skriver ut orden! :D Men det är bra att det fungerar någonstans! Tänk om autocorrect i ett journalsystem hade fungerat lika illa som på mobiler.....
 
På jobbet kan man välja autocorrect i journalsystemet och det låter som om det är MYCKET klokare än det som finns i mobiler tydligen! Man lägger själv in förkortningen och vad man vill att den ska betyda och trycker på mellanslag och tada så skriver den exakt vad jag givit den order om! Skriver jag pat och trycker mellanslag så står det alltså "patient", skriver jag ua så står det utan anmärkning, tfr blir Tacksam för remissvar och självklart har jag många fler olika vettiga och vettiga sådana som jag hinner glömma mellan jag använder dem så jag ändå skriver ut orden! :D Men det är bra att det fungerar någonstans! Tänk om autocorrect i ett journalsystem hade fungerat lika illa som på mobiler.....
Fast det är inte autocorrect. Det är textersättningar :)

Man kan ju ställa in dem personligen i sin mobil/dator (det är det jag skrev om tidigare, och använder själv mycket) vilket man inte gör med autocorrect. Autocorrect går att stänga av om man stör sig för mycket på det, jag har det tex avstängt.
Har bett alla jag någonsin skriver med att fråga om de inte förstår istället för att jag ska försöka rätta till alla mina felstavningar :D
 
Jag lyckades med en rolig autocorrect idag! En bit av en runda vi brukar rida kallar vi "halvmånen" för det är så vägen ser ut typ. Skulle skriva till kompisen att jag galopperade halvmånen, men min mobil autocorrectade det till halvnaken "Jag galopperade halvnaken när jag red ut igår" 😂 Kanske lite kallt för det!
 
Tja, jag frågade en kollega som husbilssemestrade i södra Europa

"Har ni ac I bordellen?"

Det var väldig välmebölja just då så frågan var i och för sig relevant, men jag menade
" Har ni ac I bodelen?"

Intressant nu att mitt autocorrect verkligen inte tycker att jag ska skriva i efter ac utan istället I....:confused:
 
Fast det är inte autocorrect. Det är textersättningar :)

Man kan ju ställa in dem personligen i sin mobil/dator (det är det jag skrev om tidigare, och använder själv mycket) vilket man inte gör med autocorrect. Autocorrect går att stänga av om man stör sig för mycket på det, jag har det tex avstängt.
Har bett alla jag någonsin skriver med att fråga om de inte förstår istället för att jag ska försöka rätta till alla mina felstavningar :D
Jag har inte autocorrect på min telefon, vet inte ens var man hittar inställningen, hade nog slängt telefonen i väggen om den betett sig som beskrivits här ovan! :D
Min bror har laddat ner T9 till sin och även till mammas mobil, så varje gång jag ska hjälpa henne med något så blir det skit när jag ska skriva. Har aldrig fattat varför man gillar det!:o

Nå, men jag föredrar då rakt textersättning i sånna fall, men autocorrect är är ju djävulens påfund, skapat för att man ska göra bort sig! :D
 

Liknande trådar

Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
0
· Visningar
151
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 240
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 857
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 896

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp