Bukefalos 28 år!

karolinakempe

Trådstartare
hej!
jag letar efter någon som skulle kunna hjälpa mig att få tag i en damsadel antingen i sverige eller från utlandet.
även information om det finns någon att träna för i sverige just i damsadel.
vet även att det finns en del här på buke som rider i damsadel och skulle vilja höra deras historier om hur de började osv.
ha en bra dag:D
 
Sv: Damsadel

Förutom de obligatoriska damsadel-rycken under ponnytiden :) var första gången på Stasevangs frieserhäststuteri i Danmark. Jag hade sett en damsadeluppvisning de hade haft i Sverige innan och var givetvis där som en pil när de hade öppethus! Och snälla som de var fick jag prova rida på en härdad herre och blev -givetvis- fullständigt biten! :love:

Detta var för ca 10 år sedan...
 
Sv: Damsadel

Jag har alltid varit en beundrare av detta då jag försökte efter nian få börja på ett flick internat i england med jackt och ridning som inriktning. Damsadel och vanlig sadel ingick då på schemat. Tyvär ville inte "svenska staten" i försökte verkligen. Sen har jag alltid tyckt att kläderna som hör till är underbara.
 
Sv: Damsadel

Det ska finnas en damsadelförening i Sverige men som inte har varit aktiv på många år. I allafall inte vad jag har märkt. Bör vara läge att ta upp det igen eftersom många är intresserade och många har börjat prova på egen hand. Vi kunde kanske ha en kurs i Sverige med någon mer erfaren. Jag menar mest för att träffas och ha kul. Att träna är ju alltid nyttigt oavsett hur man sitter med benen!´

Fler än jag som är pigg på nåt sånt? :confused:
 
Sv: Damsadel

jätte jätte roligt................
måste bara ha en sadel först =)
skulle vara så roligt att lära sig av alla som håller på.
hittade en förening som varit aktiv något med blå????
 
Sv: Damsadel

Säkert Blå stjärnans damsadelgrupp du hittat. Men de rider på högvaktens hästar. Från Stockholm.

Sen ska det finnas nån husartuppens damsadelgrupp från Malmö. Men inte heller de verkar ha någon mer anknytning till damsadelridning annat än att de rider med på husartruppens uppvisningar i deras sadlar. Om de använder sina egna hästar eller ej vet jag inte men de hade bara halvblod när jag kollade sist.
 

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 503
Senast: Roheryn
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 568
Senast: Fiorano
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 673
Hästmänniskan Hej! Jag sålde min häst 2017 efter nästan 4 år tsm då jag ramla av rejält och tyvärr blev väldigt rädd. Från att ha tränat tsm och...
Svar
8
· Visningar
894
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp