Sv: Dansar med vargar
I Leksand gillar man vargar och planterar in 2 valpar, att skjuta någon är inte aktuellt.
Men Mora beslöt precis att de inte vill ha varg och Leksand beslöt att behålla sina och plantera ut fler.
Vems beslut gäller?

Och så har vi utredningen som du gillar så som anser att besluten ska tas centralt men att bedömning om skyddsjakt delegeras till landstingen. Inga beslut över huvudtaget ska tas lokalt.
ännu en oförenlig version av vad du tycker.
Du tycks tycka allting, du vill behålla och äta upp både kaka, tårta och hela huvudrätten och samtidigt servera den åt alla.
jag undrar just om det.
knappast min inställning var och är klar.
Okej lokalt beslutas vi ska inte ha någon varg i Mora.Jag anser fortfarande att beslut gällande nivå av vargbestånd ska avgöras lokalt regionalt.
I Leksand gillar man vargar och planterar in 2 valpar, att skjuta någon är inte aktuellt.
Regeringen sätter spelreglen, inga vargar får skjutas förän stammen är uppe i 600 vargar, därefter så blir det licensjalt på vissa individer som bedöms vara gnetiskt oviktiga. Målet är att vargbeståndet ska ner till 500 så småningom, men med genetisk variation bibehållen och helst ökad. Alla vargar inom Mora bedöms vara genetiskt viktiga och 3 ungdjur i Leksand är genetiskt ointressanta och tillhör de som är utvalda för att skjutas. Princip beslut tas att inte placera ut varg tills vidare.'Regering och riksdag ska däremot sätta spelreglerna.
Men Mora beslöt precis att de inte vill ha varg och Leksand beslöt att behålla sina och plantera ut fler.
Vems beslut gäller?
Njae , det visar sig att du tycker mest allt samtidigt hur oförenligt det än är.Så var har jag ändrat mig![]()
Och så har vi utredningen som du gillar så som anser att besluten ska tas centralt men att bedömning om skyddsjakt delegeras till landstingen. Inga beslut över huvudtaget ska tas lokalt.
Du tycks tycka allting, du vill behålla och äta upp både kaka, tårta och hela huvudrätten och samtidigt servera den åt alla.
Senast ändrad: