Dansk mediadebatt om modern ridning

(Ridsport)
Den 30 april sände danska TV2 (liknande TV4) ett 18 minuter långt inslag med filmklipp från framridningen på hopp- och dressyrtävlingar, mixat med kommentarer från flera danska veterinärer och toppryttare.

Läs mer...
 
Sv: Dansk mediadebatt om modern ridning

Härligt att det uppmärksammas! Pinsam gubbe de intervjuvar i studion, snacka om att prata skit...
 
Sv: Dansk mediadebatt om modern ridning

Hemskt att dom hänger ut ryttare på det där viset. Jag tycker verkligen inte att det där kan klassas som misshandel!
 
Sv: Dansk mediadebatt om modern ridning

synd bara att det var på danska, fattade tyvärr inte allt, bra att man tar upp ämnet!
 
Sv: Dansk mediadebatt om modern ridning

Helt underbart att detta kommer fram! Hoppas dom visar det i Sverige med text så man förstår allt :grin:
 
Sv: Dansk mediadebatt om modern ridning

Bra att det uppmärksammas. Hoppas, som Hallonglass skrev, att även svenska media tar upp frågan. Kanske nåt för "Uppdrag granskning" - om de törs :)
 
Sv: Dansk mediadebatt om modern ridning

Intressant, synd dock att jag bara inte förstår ett jota danska, men det är väl så att det håller på att bli accepterat. Märks rätt väl här på buke, för några år sedan var det ramaskri mot rollkuren och Anky, idag är hon (enligt trådarna på Dressyrforumet) de flestas förebild och den person som flest skulle vilja träna för.
 
Sv: Dansk mediadebatt om modern ridning

Hemskt att dom hänger ut ryttare på det där viset. Jag tycker verkligen inte att det där kan klassas som misshandel!

Men du kan väl inte allvarligt tycka att det där är ok ridning!? :confused: :mad:

Jag får kvävningskänslor av filmen :crazy:
 
Sv: Dansk mediadebatt om modern ridning

Jag tycker att ryttarna ska ha en chans att svara för sig. Sen att jag själv inte sitter och drar ihop halsen så är en annan sak. Tex Linnea Ericson tycker jag absolut inte att hon misshandlar sin häst!

Jag personligen ser det inte som misshandel sen säger jag inte heller att jag förespråkar sådan ridning. Men det är många saker som jag inte tycker är ok som andra håller på med men jag går inte och säger att det är misshandel även fast jag tycker att dom trycker ner sina hästar.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är morgon, och jag sätter mig i bilen för att köra till jobbet. Jag har för länge sen slutat bry mig om klockan. Ingen på jobbet...
Svar
6
· Visningar
1 369
Senast: A_NN_A
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har inte mått så bra på sistone, hälsan verkar vara nere i någon svacka. Jag är trött, yr och har haft koncentrationssvårigheter i...
Svar
0
· Visningar
367
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 107
Senast: cassiopeja
·
Hästvård ***DISCLAIMER: Veterinär är inkopplad och har varit från början. Denna tråd är skapad för att få mer input plus att jag själv tycker det...
Svar
11
· Visningar
2 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp