Sv: Dansk Svensk gårdshund
Förra året kom jag för första gången i kontakt med denna ljuvliga hundras!
Mams köpte då en tik som sällskap till sig själv och vår BC tik hemma. Och som redan nämnt, keligare och mer sällskaplig hund får du leta efter!

Denna lilla tös sover tillasammans med mams, UNDER duntäcket, sommar som vinter bör jag tillägga!
Hon är lättlärd och vaken, men inte direkt feg utan ganska nyfiken. Gav sig tidigt ut på lite egna promenader runt stallet, i o för sig inte längre bort än att hon kommer när du ropar. Väldigt självständig hund på ett sätt som är trogen sin matte.
Vi var också mycket uppmärksamma på "skällbiten", vill definitivt inte ha en bjäbbig liten sak. Det enda läte hon ger ifrån sig är på morgonen, då möter hon en i trappan och skruvar sig som ett S, samtidigt som svansen går. När hon är riktigt glad så morrar hon litegrann och sen kommer det ngn kombination av ylande och skall, men det är ganska dovt och mer charmigt än irriterande. Hon säger väl GOD MORGON på sitt sätt!
Vi blev så förtjusta i henne så för någon månad sedan införskaffade vi ytterligare en DSG, en hane denna gång. Gudomligt söt men ännu inte riktigt lika tillgiven som tiken, han är lite mer försiktig men det är inte lätt i konkurrensen med de två övriga tikarna!
Bilder finns på min hemsida....och ja, de har väldigt stora öron....