Dataproblem

swemale

Trådstartare
Eländes elände..... Nu behöver jag den samlade bukevetenskapens hjälp.....

"Allvarligt fel" " Din Start-meny fungerar inte . Vi försöker åtgärda den nästa gång du loggar in." får jag som meddelande så fort jag försöker komma åt min startmeny. Någon som har tips och förslag hur man löser detta.....

Och fungerar inte det hade jag gjort en uppstart i felsäkert läge.
Fungerar det då hade jag startat om datorn som vanligt efter det det fungerar förvånansvärt ofta tycker jag.

Ett enkelt sätt att nå felsäkert läge är att trycka F8 vid rätt ögonblick I uppstarten (innan du når startskärmen). problemet med det är att om du gör det för tidigt hamnar du i bios istället.
Däremot kan man alltid prova och bara avsluta Bios om man hamnar där (du lär märka det, startar datorn har du gjort rätt).

Vet inte om du har Windows 10 men där kan man göra såhär istället:
https://support.microsoft.com/sv-se/help/12376/windows-10-start-your-pc-in-safe-mode

Eländes elände..... Nu behöver jag den samlade bukevetenskapens hjälp.....

"Allvarligt fel" " Din Start-meny fungerar inte . Vi försöker åtgärda den nästa gång du loggar in." får jag som meddelande så fort jag försöker komma åt min startmeny. Någon som har tips och förslag hur man löser detta.....
Sök på de exakta orden i felmeddelandet för det är det nästan alltid någon som haft samma problem och andra som svarat och vet lösningen. Därför är det en stor fördel att köra operativsystemet på engelska :)

Liknande trådar

IT & mobiler Vad ska man använda för program för att redigera video? Det behöver vara gratis. Jag har försökt med clipchamp men blir galen på loopen...
Svar
0
· Visningar
277
Senast: Wille
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
731
IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
309
Senast: Enya
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 375
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka