Dataskärm som ej startar upp direkt vid start?

Dana

Trådstartare
Gör ett försök här och hoppas att någon datorkunnig kan hjälpa mig.

När jag startar upp datorn vill skärmen (tror jag det är) inte starta upp utan den vill starta upp i "felsäkert läge" några gånger. Alltså tar det några gånger innan datorn startas upp.

När den väl fungerar kan jag surfa och så, men mest när jag startar ett spel släcks skärmen ner efter ca 5 min.

Ibland när jag precis ska ut på internet kan skärmen släckas ner och då efter många om och men får igång den igen så har allt minne typ försvunnit. Man kan inte se under "tidigare" var jag varit inne på då det är borta.

Har "dammsugit" inne i datorn, bytte grafikkort för ca ½ år sen bla. Har jag förklarat lite dåligt får ni fråga... Är tacksam för all hjälp!

Sv: Dataskärm som ej startar upp direkt vid start?

När jag startar upp datorn vill skärmen (tror jag det är) inte starta upp utan den vill starta upp i "felsäkert läge" några gånger. Alltså tar det några gånger innan datorn startas upp.

Låter som hårddiskfel. "Systemfel"

När den väl fungerar kan jag surfa och så, men mest när jag startar ett spel släcks skärmen ner efter ca 5 min.

Ev. fel på RAM-minne/grafikkort.

Ibland när jag precis ska ut på internet kan skärmen släckas ner och då efter många om och men får igång den igen så har allt minne typ försvunnit. Man kan inte se under "tidigare" var jag varit inne på då det är borta.

RAM-minne/batteri

---

Observera att det inte är skärmen det är fel på. Lämna in datorn till nån som kan kolla på den.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
196
· Visningar
26 890
Senast: monster1
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 154
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 623
Senast: alazzi
·
IT & mobiler Lagom inför jul har min dator gått på ledighet och är ytterst osamarbetsvillig. Sedan några dagar tillbaka kraschar samtliga webbläsare...
Svar
5
· Visningar
832
Senast: Lime
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka