Datorn dog

dengra

Trådstartare
Jag behöver lite hjälp, vad kan ha blivit fel?

Först lämnade ja rummet en stund, då när jag kom tillbaka var datorn avslagen med internet och hårddisklampan lös. Tror de är sådana lampor iaf, jag vet inte riktigt.
Sen efter ett tag kunde jag starta den, då återupptog den sig. Satt och kollade film, när den blev svart. Nu lyste igenting, och den reagerar inte på något.

Vad gör jag nu?:confused:

Sv: Datorn dog

Kan vara ett flertal anledningar men jag brukar börja med att kolla så ingen kabel är glapp sen fortsätter jag med att öppna datorn och kolla hur mycket damm det är. Ibland lägger sig ett tjockt lager damm i datorn eftersom fläktarna agerar dammsugare och då blir datorn överhettad. Nätagget mår jättedåligt av damm och kan kortslutas, har man otur så kan det ta med sig moderkortet in i döden. Om det är mycket damm så blås/dammsug försiktigt rent utan att nudda några komponenter och testa sedan att starta igen.

Liknande trådar

Övr. Hund Usch måste bara skriva av mig! Om tråden är på fel ställe så flytta den gärna. Var med om en så obehaglig händelse idag! Är för...
Svar
2
· Visningar
1 783
Senast: Fruentimber
·
IT & mobiler Min dator har kraschat!! :eek: ... Fick en ny laptop, Lenovo modell dyrare, av pappa strax efter jul, i början av januari nu 2019. Allt... 2
Svar
22
· Visningar
5 124
Senast: Hejsan.
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 171
Senast: Imna
·
Relationer Jag har tänkt göra den här tråden ett tag men inte kommit till skott. Jag har skämts, känt mig dum och fånig, medverkande, "jag får... 5 6 7
Svar
124
· Visningar
10 298
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka