datorn "orkar inte" spela dvd

A

aniara_lenson

datorn \"orkar inte\" spela dvd

Har DVD-spelare i min dator, och har nyss installerat DVD-program, ASUSDVD. Problemet är att när jag spelar upp filmer så släpar de lite, märks mest på att ljudet blir långsamt och skrapigt. När filmen visar en stillbild så orkar den hålla igång och ljudet låter bra, men så fort det blir rörliga bilder börjar den släpa.
Jag brukar annars ladda hem filmer från nätet och spela upp dem i Media Player, och har aldrig haft problem med det, utan det är bara när jag spelar upp DVD problemen uppstår. Min bror har haft den här datorn innan, och han har då tittat på DVD-filmer och aldrig upplevt några problem alls.

Någon som vet vad problemen kan bero på? Jag kör med Windows XP och har för tillfället 13,7 GB ledigt utrymme
 
Re: datorn \"orkar inte\" spela dvd

Det kan ju vara fel på ASUSDVD så du kan ju testa med ett annat dvd-program typ PowerDVD eller WinDVD och se om det är lika där.
 
Re: datorn \"orkar inte\" spela dvd

Vet inte hur det funkar men jag tror powerDVD och ASUS hör ihop, för när jag sätter i skivan så frågar datorn om jag villl öppna med PowerDVD och sen startas ASUS...
Var hittar jag WinDVD?

*cheeses vad jag känner mig blåst*
 

Liknande trådar

IT & mobiler Vet att de är riktiga för jag har tittat på dem. Plötsligt går de inte att öppna på någon dator här hemma??? Min vännina kan öppna de i...
Svar
0
· Visningar
955
Senast: mag
·
IT & mobiler Jag håller på att titta på en tv-serie som jag köpt på dvd. Har kollat på fem säsonger och igår när jag stoppade in den första skivan i...
Svar
9
· Visningar
2 768
Senast: Lokattan
·
H
IT & mobiler Vi har köt en ny dvd video kamera nu och jag har filmat med den. Man filmar med mini cd skivor och genom att stänga skivan i dvd...
Svar
1
· Visningar
860
Senast: hon_med_skäcken
·
H
IT & mobiler Jag har nyss köpt en dvd,video camera. Modellen heter: Samsung VP-DC161W. Man spelar in på minidisk istället för små video kasettband...
Svar
5
· Visningar
896
Senast: Laban
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp