Går ej att spela upp dvd skiva i datorn.

Lokattan

Trådstartare
Jag håller på att titta på en tv-serie som jag köpt på dvd. Har kollat på fem säsonger och igår när jag stoppade in den första skivan i säsong sex kan inte dvd spelaren i datorn få igång filmen. Programmet hänger sig och säger att det ej startar. Testade då en tidigare skiva och det var inga problem. ( har även testat de andra skivorna i säsong sex med samma resultat som med den första)
Vad är det för fel? Annat format på säsong sex?
 
Sv: Går ej att spela upp dvd skiva i datorn.

Om du köpt skivorna från utlandet så kanske det är en annan zon på dem. Annars vet jag inte...provat radera tempfiler och starta om datorn?
 
Sv: Går ej att spela upp dvd skiva i datorn.

Låter som de har ett skydd på den dvd skivan som ska krångla till det när man stoppar in skivan i en dator (pirat skydd så man inte ska kopiera skivan).
Vilket program använder du för att spela skivan?
 
Sv: Går ej att spela upp dvd skiva i datorn.

Jag spelar DVD skivorna i programmet Intervideo WinDVD. Har även provat att ladda hem den senaste versionen av det programmet men det hjälpte inte. Kan man få bort det skyddet på nått sätt?

Linda8142: DVD skivorna är köpta i sverige så jag tycker inte det borde vara problem. Hur raderar jag temptfiler var hittar jag dem?
 
Sv: Går ej att spela upp dvd skiva i datorn.

prova att spela upp i VLC, det programmet brukar ta det mesta.

om inte annat, kan vara fel dvd-skivan med :/
 
Sv: Går ej att spela upp dvd skiva i datorn.

Ska kolla upp det där programmet du nämnde.
Har provat alla dvd skivor i hela boxen och det är ingen som går så det är nog inget enskilt fel på skivan. men man vet ju aldrig :S
 
Sv: Går ej att spela upp dvd skiva i datorn.

ÅÅÅÅÅ du har räddat hela min vecka.:) Fixade programmet och det gick fin fint att spela DVD skivan.
Tusen Tusen tack för hjälpen. Nu får jag äntligen veta hur det slutar.

Inte äns "grabbarna" på ett datorforum kunde hjälpa mig. Så känn dig hedrad ;)
 
Sv: Går ej att spela upp dvd skiva i datorn.

hehe - dagens goda gärning är gjord med andra ord :p

skönt att det funkar iaf! :)
 
Sv: Går ej att spela upp dvd skiva i datorn.

Hur raderar jag temptfiler var hittar jag dem?

Klicka på windowsloggan nere till vänster och skriv %temp% i sökfältet, markera alla och ta bort/flytta till papperskorgen. Töm papperskorgen. Om du har windows alltså. :D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 300
Senast: Calmiche
·
Gnägg Det kan ju inte bara vara jag som gärna kryper ner i soffan och tittar på lite häst? Jag har påbörjat en lista med hästrelaterade...
2
Svar
34
· Visningar
4 432
Senast: Rosett
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 908
Senast: Fraegd
·
Övr. Barn Hej! Då detta inte rör mitt barn har jag skapat ett hemligt nick. Jag vill inte att någon ska förstå vilken familj det rör sig om, så om...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 347
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp