David Bowie är död

Bowie-davidbowie.jpg
 
Jag är den förste att medge att jag ibland tyckte att han gjorde konstig musik, men vissa av hans låtar sitter i min ryggmärg.
Jag gjorde misstaget att kolla Life on Mars, Space Oddity och China Girl på YouTube - och nu rinner tårarna.
 
Jag som såg honom i tidningen för bara någon vecka sen och tänkte hur jag inte kunde förstå att han var 70 år när han såg så mycket yngre ut.
Jag älskade Bowie som tonåring och känner mig ledsen att jag aldrig fick se honom live. Jag älskade hans Ziggy Stardustperiod men den var sedan länge över när jag var tonåring så såg aldrig poängen med att se honom, nu i efterhand hade det ju varit värt bara för att han är han. En sån fantastisk artist.
 
Det är väldigt svårt att ta in. Är glad över att jag såg honom på Lollipopfestivalen för 20 år sedan. Minns att jag stod med ena foten i en grop och fick väldigt ont i kroppen, men jag kunde inte flytta på mig för jag var så fångad av det som hände på scen.
 
Jag brukar inte bry mig nämnvärt om när kändisar dör, för jag känner dem ju inte, men det här känns extremt trist :( Önskar att jag varit lite äldre, hunnit upptäcka hans musik tidigare och därmed fått större möjlighet att gå på någon konsert... Nu får jag nöja mig med att lyssna på Bowies musik och all underbar musik från andra artister som kommit till när de inspirerats av just Bowie.
 
En av de största enligt mig, en speciell musiker som aldrig stannade upp och "levde på gamla hits," utan han skrev nytt, hittade nya vägar, och vågade alltid gå sin egen väg. Dessutom hade han ju en särpräglad röst. Och två olika färger på sina ögon- en unik person på många olika vis. Även jag såg honom 1983.ett mkt speciellt minne. att plocka fram ngn speciell favoritlåt känns omöjligt, men visst är Life on mars o Ziggy Stardust är galet bra. släppte nytt album i fredags, antar o hoppas att han kunde somna in med ett leende på näthinnan .
 
Usch ja.. Det var väl inte superoväntat förstås, han har ändå varit sjuk länge. Men det kom ändå som en chock och vi var många som vägrade tro det först. Det var ju inte länge sen han släppte nytt material..
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 510
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
471
Utrustning Läste precis att det gjorts ett hjälm test i Finland. Flera hjälmar klarade inte testet detta har ju hänt förut även på Svenska tester...
Svar
0
· Visningar
173
Senast: jemeni
·
Hemmet Första vintern i mitt hus :heart Jag har täljstenskamin, luftvärmepump och direktverkande el. Har precis börjat värma upp huset men det...
Svar
16
· Visningar
558
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp