dax att inhandla nytt regntäcke..

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare cerrox
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 889
C

cerrox

men frågan är bara vilket man ska köpa, som verkligen är BRA. så kära bukefalister, någon som skulle vilja ge mej lite råd, så vore jag verkligen tacksam. ;) jag har några krav & det är att det ska vara MYCKET vattentätt, andas bra, hästen ska kunna ha det 24 timmar per dygn om han måste. :D det ska ha halvhals också & ska passa en tunn arabkille. ;) det ska vara tunt fodrat, ej fleece.

så någon som har några förslag som uppfyller mina krav?? :D ;)

Sv: dax att inhandla nytt regntäcke..

inte halvhals, men amigo rain från horseware är kanon!
annars har shires ett jättefint med halvhals.

heter det från shires stormbreaker??

är det detta:

shir_stormbrak_600.jpg

hur är det, förutom att det SER fint ut?? ;)

jag har ett Rhino wut turnout. supernöjd med det! hade ett till förra ponnyn oxå. har aldrig läckt elller så.. enligt mig finns det ingen bättre passform än dessa med v-bogspänne vet ingen häst som fått skav av de. kostar runt 1400 tror jag! mkt prisvärt
2077.jpg

cerrox skrev:
heter det från shires stormbreaker??

är det detta:

shir_stormbrak_600.jpg

hur är det, förutom att det SER fint ut?? ;)

tycker de där täcket såg väldigt tight ut i halsen..

AAAW33.jpg

någon som vet hur detta från horseware är?? rambo wug heter det. :d det SER ju underbart ut. ;)

AABW53.jpg

samma med detta från horseware, hur är det?? rhino wug heter det. SER ju också fin ut ju. ;)

Var beställer/köper man det?

vet inte exakt var, men jag hittade denna bild på en sida, fast man verkar inte kunna beställa det där. fast man borde ju kunna beställa det från återförsäljarna av shires täckerna. :)

köpte på gekås...fina teflon , tunna, andas och vattentäta med halvhals för 399 kr....

cerrox skrev:
AAAW33.jpg

någon som vet hur detta från horseware är?? rambo wug heter det. :d det SER ju underbart ut. ;)

AABW53.jpg

samma med detta från horseware, hur är det?? rhino wug heter det. SER ju också fin ut ju. ;)

de e väl samma som jag la ut. fast andra färger! men de går iaf att beställa på Equinet eller så finns de i de flesta välsorterade ridsportbutiker!

köpte på gekås...fina teflon , tunna, andas och vattentäta med halvhals för 399 kr....

så billiga & så bra!!!?? :eek: det är inte sant.. :smirk: vill dit.. men det är inte aktuellt just nu att åka dit. :( behöver ett sådant täcke NU ju. :smirk:

de e väl samma som jag la ut. fast andra färger!

det är det ju. :D missade ditt inlägg. ;) dom verkar verkligen jätte bra dom täckerna. :D

det var det du visade på bilden, ja.
det har hållt tätt jättefint enligt min kompis. snyggt är det oxå, inte i den färgen iofs men men.
jag kan säga att jag skiter blankt i om det är halvhals eller inte, du får tre amigo rain för samma pris som ett rhino wug och då är det samma impregnering i amigot och man kan köpa till en löstagbar hals.

Liknande trådar

Utrustning Nu när det äntligen börjar kännas som att våren är på väg plockade jag fram min tunna ridjacka bara för att konstatera att det...
Svar
15
· Visningar
1 542
Senast: Freazer
·
Utrustning Min ponny har växt ur sina täcken, det fattas ca 10-15 cm på rumpan på flera av dem. Tänkte kolla efter ffa nytt regntäcke på mässan men...
Svar
18
· Visningar
3 057
Senast: Harbor
·
Utrustning Jag är nyss hemkommen från en tur till Gekås Ullared, och siktade på att komma hem med ett ofodrat regntäcke. Det ofta ihållande regnet...
Svar
0
· Visningar
826
Senast: dotzie
·
P
Utrustning Jag ska köpa ett regntäcke till hästen och behöver hjälp. Krav: -Det ska vara vara halvhals -Väldigt tunnt men ändå inte helt...
Svar
3
· Visningar
808
Senast: Inka-90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka