Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men vad säger du?!?!?Jag fick inte ens vara i samma rum som min sköterska utan fick vara på en övervakad toa med kameror och speglar för att lämna ett urinprov, och sen stå kvar där inne på toan och prata med sköterskan genom en lucka i en dörr. Inte ens en stol att sitta på fick jag, jag skulle ju bara lämna prov... Nä, psykiatrins hus var nog det värsta som kunde hända Uppsalas psykiatrivård!![]()
Jo men...jag vet inte, kanske skulle jag se det som ett nederlag, som ännu ett misslyckande...
Och så känns det som att x antal veckor kommer gå åt till att terapia mig för att jag ska kunna gå i terapi...![]()
Jag går också till samma byggnad för behandling och kan intyga att den är hemsk!![]()
Även om de vet om det nu, så känns det som för sent att göra något åt det. Patienternas förtroende är redan skadat. Själv kommer jag bara gå på de läkarbesök jag måste för att få min medicin utskriven. Några andra aktiviteter i huset kommer jag undvika! Det som tidigare var så bra med träffar och kurser...
(dessutom kan jag ju säga att glashuset närmast liknas ett växthus nu när det är varmt ute, det blir olidligt varmt i de små rummen, och då är det ändå "bara" 15-20 grader ute, än.
Allt blev verkligen till det allra bästa - jag är lugnare än någonsin, fortfarande rökfri, tränar (t.om. på pass!) har lagt en relation på en rimlig nivå så att den inte blir lika energikrävande som den varit senaste året.
Jag är fortfarande sambo
Mindfulness använder jag mig av nästan konstant - oerhört hjälpsamt.
Jag har blivit bättre på att tänka över konsekvenser, reglera känslor, sätta ord på hur jag känner (och uttrycka dem) alla kedjeanalyser har hjälpt mig enormt.
Helt enkelt - DBT:n är det absolut bästa som hänt mig!![]()
Suck.
Jag överväger att avsluta DBT:n.
Idag avslutade jag och DBT-psykologen vårt årslånga arbete och jag kan bara säga att DBT:n är det bästa som hänt mig!![]()
Idag avslutade jag och DBT-psykologen vårt årslånga arbete och jag kan bara säga att DBT:n är det bästa som hänt mig!
Jag har utvecklats enormt och har dagligen nytta av det jag lärt mig...så