Definera roligt, vad ÄR roligt?

Sv: Definera roligt, vad ÄR roligt?

Nu vet jag, allra enklast och nära i tid. Hämta en lagom barnslig kompis och åk pulka eller stjärtlapp i vinter! Spring upp för backen (kanske ngn sen tid när ni inte åker på barn.). Om du inte har barnsliga kompisar så är det hunden eller barnet igen... Det viktiga är att åka själv, inte titta på.

(Försöka åka nedför på längdskidor är också ganska frustrerande och roligt. (jag åker slalom normalt, det är jätteroligt, men inte haha roligt.))

Men just det där med att träffa vänner. Jag tycker verkligen om det, uppskattar det och det är alltid härligt och mysigt, men roligt?

Den vän jag umgås mest med, vi ses nästan dagligen ( hon är min granne). Det är klart att jag gillar att träffa henne och trivs i hennes sällskap, men jag går ju inte varje dag och tänker att gud va roligt det ska bli att vi ska ta en kopp kaffe idag.

Nu vet jag, allra enklast och nära i tid. Hämta en lagom barnslig kompis och åk pulka eller stjärtlapp i vinter! Spring upp för backen (kanske ngn sen tid när ni inte åker på barn.). Om du inte har barnsliga kompisar så är det hunden eller barnet igen... Det viktiga är att åka själv, inte titta på.

(Försöka åka nedför på längdskidor är också ganska frustrerande och roligt. (jag åker slalom normalt, det är jätteroligt, men inte haha roligt.))

Det där har jag tänkt på. Att åka pulka. Jag VILL det, men då gäller det förstås att det kommer snö också. Och att hitta vänner som vill. Eller så kanske bara vovve och jag kan åka:D Det SKA jag minsann göra i vinter OM det blir snö vill säga..

Jag tror att det hänger en hel del på vad man lägger i ordet roligt.

För mig är inte roligt som i "ett roligt skämt" och roligt som "att göra något roligt" riktigt samma sak.

En rolig sysselsättning är för mig inte nödvändigtvis något som man skrattar åt hela tiden. Däremot är det något som fyller mig med en positiv känsla, och som jag har svårt att få nog av.

Just nu tycker jag t ex att det är väldigt roligt att försöka tyda gamla handskrifter. Det är roligt för att det är svårt och spännande, och så är det väldigt tillfredställande när man lyckas klura ut vad som står i dem.

Jadu, det där hör jag ofta.

Tyvärr så är de som uttalar sig så i min omgivning glada i drickat och tycker det är kul. Det kan vara trevligt men så där jätte roligt, nje.

Ta hästarna och dra iväg på en heldagstur, det är svårt att få med nån eller några men sånt kan vara roligt.

Skolan är rolig, fundera kring hur gamla hus är ihopsatta, och prova att timra och bygga stolpverkshus.

Det är så mycket som kan vara roligt, och på så många olika vis!

Det viktiga är nog att man själv känner att detta r roligt för mig just här och nu, det är nog det svåraste.

Ptr

Men om någon säger till dig: I helgen hittar på något riktigt roligt, vi behöver skratta du och jag. Inte åker man väl på en konferans då?

Jo :D

Ta det evenemang jag var på i lördags.
Länsorganisationen av Hela Sverige Ska Leva inbjöd till diskussion om Hur vill du att landsbygden ska se ut 2018?

Diskussioner, nya infallsvinklar, goa glada människor och insikter. Visst skrattade jag mycket och visst skrattade man mycket åt mig också ;)

Jag kan ärligt säga att jag hade roligt.
Att träffa andra människor innebär ju oftast att man skrattar mycket

Jag behöver alltså bli barnslig?:D Hund har jag redan, barn är uteslutet..

Man behöver inte ha barn, det räcker med att låna. Lånade är nästan roligare (de kan få bannor av sina egna föräldrar senare :) ). Med hunden springer man helt enkelt, haken är ju att jag inte har hund så jag tycker det är kul att springa ikapp och leka med dem. Har man en så kanske det är mest jobb.

Vattenkrig låter kul, men hur får man sina vänner att vara med på det?:sneaky::D

Beror väl på vännerna, bjuder in dem? Jag firar min födelsedag med vattenkrig och tårta, ta med gevär och lättorkade kläder? (bered dig på att traktens barn tittar storögt och snorkigt :D)

Jadu, det där hör jag ofta.

Tyvärr så är de som uttalar sig så i min omgivning glada i drickat och tycker det är kul. Det kan vara trevligt men så där jätte roligt, nje.

Ta hästarna och dra iväg på en heldagstur, det är svårt att få med nån eller några men sånt kan vara roligt.

Skolan är rolig, fundera kring hur gamla hus är ihopsatta, och prova att timra och bygga stolpverkshus.

Det är så mycket som kan vara roligt, och på så många olika vis!

Det viktiga är nog att man själv känner att detta r roligt för mig just här och nu, det är nog det svåraste.

Ptr

Förstår hur du tänker, men att må bra för mig är tex att göra det jag skrev i första inlägget. Jag ska tex alldeles strax ( fastnade ju här nu) ta bilen och åka till min favoritskog med hunden, se om det växer några trattisar än och njuta av naturen.

Det får mig att må bra, men jag kan inte säga att det är roligt, snarare trevligt och mysigt. En härlig stund för oss båda. Jag vill ju skratta och verkligen ha kul. Jag kommer bli glad av att se hunden springa omkring, jag kommer bli glad om jag hittar några svampar, jag kommer känna mig upprymd i skogen, men skratta kommer jag nog inte göra..Jag vill skratta:)

Man behöver inte ha barn, det räcker med att låna. Lånade är nästan roligare (de kan få bannor av sina egna föräldrar senare :) ). Med hunden springer man helt enkelt, haken är ju att jag inte har hund så jag tycker det är kul att springa ikapp och leka med dem. Har man en så kanske det är mest jobb.

Beror väl på vännerna, bjuder in dem? Jag firar min födelsedag med vattenkrig och tårta, ta med gevär och lättorkade kläder? (bered dig på att traktens barn tittar storögt och snorkigt :D)

Bra tips, men inte riktigt säsong nu i mitten av november:p. Ska ha det i bakhuvudet till sommaren:)

Jo :D

Ta det evenemang jag var på i lördags.
Länsorganisationen av Hela Sverige Ska Leva inbjöd till diskussion om Hur vill du att landsbygden ska se ut 2018?

Diskussioner, nya infallsvinklar, goa glada människor och insikter. Visst skrattade jag mycket och visst skrattade man mycket åt mig också ;)

Jag kan ärligt säga att jag hade roligt.
Att träffa andra människor innebär ju oftast att man skrattar mycket

Jo, man blir glad av glada människor och nya perspektiv, och nu blev jag glad för din skull, men måste vara mycket tråkig och säga att nja, det är nog inte riktigt min grej för att ha roligt:o;)

Jag har ofta roligt ihop med mina hästar. När de är glada och busiga så tycker jag också att det är roligt, t.ex. om jag galopperar fort på grusvägen och min knäppa häst bara öser på och det lyser ur ögonen på henne för att det är så skoj, eller om vi hoppar pinnar i skogen.
När jag rider dressyr och plötsligt inser att jag tycker det känns skitbra bara för att hästen går och tycker att han är så himla snygg och egentligen inte alls jobbar, då kan jag börja skratta (åt eländet? :p )

Jag har också roligt på jobbet ibland, kollegorna skämtar och pratar om saker som ibland gör att man skrattat så mycket under en rast att man har ont i magen när man går tillbaka och jobbar. Ibland kan jag även skoja med patienter som 'är med på det' och då skrattar man ju ihop åt saker, vilket också är lite roligt.

Jag tycker mina katter är roliga när de får damp och tokar sig.

Jag har nog iofs ganska mycket barnasinne kvar eller vad man ska säga. Jag ogillar fulhumor, practical jokes, folk som slår sig-humor osv. men jag kan skratta och tramsa ganska mycket åt mindre seriösa saker.

Förstår hur du tänker, men att må bra för mig är tex att göra det jag skrev i första inlägget. Jag ska tex alldeles strax ( fastnade ju här nu) ta bilen och åka till min favoritskog med hunden, se om det växer några trattisar än och njuta av naturen.

Det får mig att må bra, men jag kan inte säga att det är roligt, snarare trevligt och mysigt. En härlig stund för oss båda. Jag vill ju skratta och verkligen ha kul. Jag kommer bli glad av att se hunden springa omkring, jag kommer bli glad om jag hittar några svampar, jag kommer känna mig upprymd i skogen, men skratta kommer jag nog inte göra..Jag vill skratta:)

Jag tror att jättemycket hänger på inställning och att man kanske kan behöva träna på att ha kul och skratta. (Jag skulle kunna skratta och "ha roligt" på en skogspromenad. :D ) Jag tror man behöver öva på att inte ha förutbestämda tankar om något är, kan vara eller kommer vara rolig. Att inte "döma" sig själv (vi vuxna censurerar oss själva ganska mycket - se på barn!). Att inte analysera - har jag kul nu (det dödar det allra roligaste). Och så tror jag man måste släppa fram skrattet. Jag tror att om man sällan skrattar kan det bli en ond cirkel. Att det blir svårare och svårare att faktiskt skratta. Tänk inte, bara skratta! Jag har övat jättemycket på detta - och det har gett resultat. Igår bubblade det upp massa skratt när jag stod och diskade. Varför? Tja, inte vet jag men roligt var det ;)

Att döma av tråden så tror jag du tänker lite för mycket ;) Bara GÖR! Bara SKRATTA! Man måste inte ens alltid ha en konkret anledning. Och man måste definitivt inte hänga upp sitt "ha roligt" på andra.
Var "barnslig", åk pulka, skratta högt åt ingenting! Lev! :banana:

(Nu ska jag sluta innan jag blir frikyrklig av mig :D )

Skrattar ni hysteriskt
Jo, det gjorde jag när jag läste "felhörningstråden" i alla fall...:)

Jag tror att det hänger en hel del på vad man lägger i ordet roligt.

Just nu tycker jag t ex att det är väldigt roligt att försöka tyda gamla handskrifter. Det är roligt för att det är svårt och spännande, och så är det väldigt tillfredställande när man lyckas klura ut vad som står i dem.

Jag håller med, det är jätteroligt! Men inte "skratta-högt-roligt" utan "spännande-och-intressant-roligt". Båda sätten att ha roligt har sitt värde.

Missförstånd leder ofta till "skratta-högt-roligt", då kan jag skratta så tårarna sprutar! Underbart!

Roligt så att man skrattar så det gör ont i magen och sminket rinner hade jag när jag var på en show med Carl-Einar Häckner för ett tag sen. Precis min humor:D
Lika roligt kan jag ha åt min man när han och jag flamsar till det och sitter och fular oss.
Vidare får jag mig ofta ett gott skratt åt djuren när de spexar till det och gör roliga ljud och är allmänt akrobatiska:p

Annars kan jag tycka att "roligt" är en lyckad rid/körtur eller när ett träningsmoment plötsligt sitter och allt bara flyter på och vi är helt samspelta.
Att äta middag med trevliga vänner är också "roligt"

Jag kallar nog fler saker än du för att ha roligt. Men för att ha riktigt haha roligt behöver man nog 1. vara lite barnslig. eller 2. ev ha tillgång till ett till tre barn som kan vara det åt en. eller 3. en hund.

Tänk så olika det kan vara! Leka med barn är typ det tråkigaste jag vet.

Roligt är sånt som man gör så man glömmer att man har huvudvärk eller nåt :D

Man bara är, och mår bra.

kl

Jag har varit som lyckligast då jag och min förra häst (RIP) släppte järnet i galopp uppför långa backar, när det bubblar till i magen och man bara tjuter av glädje och lycka. Eller när ett dressyrpass fungerar klockrent, känslan av "ett med hästen", i harmoni och hästen gör allt för att vi ska samspela tillsammans.

Tyvärr alldeles för länge sedan nu.

Nu kan jag tycka att dottern är rolig, hon ger mig många skratt. Men sådär så att lyckan bubblar i magen, det har jag nog bara fått på hästryggen.

Gud vad deprimerande jag låter , men tack för en tankeställare :)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer Hej, Jag vet inte riktigt hur jag ska bete mig i denna situationen och buke brukar ju vara fantastiskt. Ett par gånger om året är vi...
Svar
14
· Visningar
1 279
Senast: Anna-Bella
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
827
Senast: Lillefrun
·
Hundavel & Ras Något som kommit upp i mitt flöde de senaste dagarna är artiklarna och diskussionerna angående blandrasavel och renrasavel i Borås... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
4 723
Senast: Dentaku
·
IT & mobiler Jag sitter mycket hemmakontoret nu för tiden och leker i Adobes Creative Cloud om kvällarna, och dels är det inte så roligt att sitta på...
Svar
2
· Visningar
688

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka