Definiera vem/hur jag är

Dom ska gå ut i regnet för att du ska få en tyst stund men inte du.

Du blir elak när ni grälar.

Han tycker det räknas som arbete att umgås med barnet.

Du är ledsen över det han kläcker ur sig.

Är han ledsen över saker du säger när du sk blir elak när ni grälar?

Hur kan man ta ett gräl till vuxen nivå genom att vara elak?

Jag tycker ni har rätt stora problem.
 
Dom ska gå ut i regnet för att du ska få en tyst stund men inte du.
Nej, det var en inomhusaktivitet, de skulle inte gå ut i regnet.
Du blir elak när ni grälar.
När han sagt tillräckligt mycket så jag inte tar mer.
Han tycker det räknas som arbete att umgås med barnet.

Du är ledsen över det han kläcker ur sig.

Är han ledsen över saker du säger när du sk blir elak när ni grälar?

Hur kan man ta ett gräl till vuxen nivå genom att vara elak?

Jag tycker ni har rätt stora problem.
Jag vet inte vad du menar med att ta det till en vuxen nivå genom att vara elak. Var har jag skrivit det? Det är ju långt efter när vi passerat barn-förälder-stadiet.
 
Det här kommer när han känner sig orättvist behandlad. Han blir som ett barn och det var något psykologen tog upp, jag hamnar då i en föräldraroll och vi måste ta oss tillbaka till vuxennivån. Men han vill inte, även mot psykologen kom den där orättvisheten fram. Något från barndomen säkert, hans reaktion på saker så som min blir att förminska mig tills jag exploderar och blir elak för att få stopp.

Här skrev du sånt själv.
 
Men herregud... Först och främst: skilj på relation och sexliv. Låg sexlust kan bero på massa saker, dålig relation är bara en. Sen är ju frågan vad ni båda får ut av förhållandet. Tänk om han känner likadant som du, att ni är ihop av praktiska orsaker snarare än kärlek men ingen av er vågar säga det. Isåfall kanske ni kan lösa det praktiska så att det funkar för båda samtidigt som ni slipper gå runt med dålig magkänsla över relationen. Varannan vecka, delat boende men inget kärleksförhållande, vad som än funkar för er just nu.
 

Liknande trådar

L
Juridik & Ekonomi Jag undrar två saker om polis anmälningar och sånt om nån här vet det! Och jag vill inte disskutera om VARFÖR jag undrar domhär sakerna...
2
Svar
20
· Visningar
2 264
Senast: gulakatten
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 495
Senast: MML
·
Kropp & Själ Har en äldre person som inte har många år kvar till pensionen som drar på sej offerkoftan så fort hen inte gör som "hen ska" Oavsett vad...
Svar
8
· Visningar
1 183
Senast: Mabuse
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 858
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp