Definiera vem/hur jag är

Dom ska gå ut i regnet för att du ska få en tyst stund men inte du.

Du blir elak när ni grälar.

Han tycker det räknas som arbete att umgås med barnet.

Du är ledsen över det han kläcker ur sig.

Är han ledsen över saker du säger när du sk blir elak när ni grälar?

Hur kan man ta ett gräl till vuxen nivå genom att vara elak?

Jag tycker ni har rätt stora problem.
 
Dom ska gå ut i regnet för att du ska få en tyst stund men inte du.
Nej, det var en inomhusaktivitet, de skulle inte gå ut i regnet.
Du blir elak när ni grälar.
När han sagt tillräckligt mycket så jag inte tar mer.
Han tycker det räknas som arbete att umgås med barnet.

Du är ledsen över det han kläcker ur sig.

Är han ledsen över saker du säger när du sk blir elak när ni grälar?

Hur kan man ta ett gräl till vuxen nivå genom att vara elak?

Jag tycker ni har rätt stora problem.
Jag vet inte vad du menar med att ta det till en vuxen nivå genom att vara elak. Var har jag skrivit det? Det är ju långt efter när vi passerat barn-förälder-stadiet.
 
Det här kommer när han känner sig orättvist behandlad. Han blir som ett barn och det var något psykologen tog upp, jag hamnar då i en föräldraroll och vi måste ta oss tillbaka till vuxennivån. Men han vill inte, även mot psykologen kom den där orättvisheten fram. Något från barndomen säkert, hans reaktion på saker så som min blir att förminska mig tills jag exploderar och blir elak för att få stopp.

Här skrev du sånt själv.
 
Men herregud... Först och främst: skilj på relation och sexliv. Låg sexlust kan bero på massa saker, dålig relation är bara en. Sen är ju frågan vad ni båda får ut av förhållandet. Tänk om han känner likadant som du, att ni är ihop av praktiska orsaker snarare än kärlek men ingen av er vågar säga det. Isåfall kanske ni kan lösa det praktiska så att det funkar för båda samtidigt som ni slipper gå runt med dålig magkänsla över relationen. Varannan vecka, delat boende men inget kärleksförhållande, vad som än funkar för er just nu.
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 369
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag opererade bort ett diskbråck i ländryggen i januari, och funderar nu över hur jag ska agera i framtiden. Enligt anteckningar från...
Svar
3
· Visningar
333
Senast: __sofia__
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 530
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 183

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp