Bukefalos 28 år!

Defragmentera

M

Myrapyra

Jag har ett litet problem som jag skulle behöva hjälp med.
I natt fick jag för mig att låta datorn defragmentera. Så jag startade upp programet för defragmentering och lät datorn stå över natten. När jag senare kollar på datorn, 12 timmar senare står den fortfarande kvar på 0%. Vad är det för fel? Hur får jag defragmenteringen att fungera? Någon som vet?
 
Står det inte att du ska köra SCANDISK först?

Vilket operativsystem har du?

Ibland är man tvungen att stänga ner nästan alla andra pågående processer och även stänga av skärmsläckaren.
 
Det står inget alls, men jag brukar köra scandisk före, men jag hoppade det denna gång.
Jag använder mig av windows 98. Har stängt ner alla program som jag kan tänka mig stör. Även skärmsläckaren...
 
Som A K N sa, vissa program som "stör" får defragmenteringen att starta om. Stäng ner allt du har, även/särskilt antivirusprogam, allt du har i rutan nere till höger på startmenyn. (koppla ner först etc)

Hur mycket ledigt utrymme har du på hårddisken?
 
Det kanske är lite lite. Du kan testa att rensa upp lite.

1,8 gig borde räcka, men windows 98:s defragmenteringsprogram är nog lite halvkass.
 
Kör en scandisc först, har oxå provat att hoppa över det med resultat att datorn låste sig totalt, bara dra ur sladden och köra igen.

/M
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 469
Senast: Hazel
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 324
Senast: Gabby_Ossi
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 806
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 564
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp