Dejta långsamt?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är väl trött på att dejta och orkar inte börja om igen. Är väl därför jag håller kvar i de. Jag ska snart påbörja min KBT behandling och hoppas få hjälp att fokusera på mig själv och inte på en kille. Jag är rädd för att bli ensam. Att inte få familj osv. Men är jag själv som förstör hela tiden.
Det är såklart jobbigt att börja om, och dina rädslor fullt förståeliga. Men du verkar ju inte må bra som situationen ser ut nu heller?
 
I den situationen hade jag backat och sagt tack och adjö. Det hade varit otroligt förödmjukande för mig att stanna kvar i ett sådant "förhållande". Jag skulle aldrig krypa och be och tigga om närhet från någon som inte frivilligt ger det utan att behöva bli tillsagd. Jag hade inte stannat en sekund. Se till ditt värde @Mallju ! Det där är rena härskartekniken och blir aldrig bra.
 
Jag bad inte han om sex. Vi låg i soffan och kollade på film och han höll om mig och vi tog på varandra, och han sa faan du gör mig kåt ska vi gå in till sovrummet istället? Så det var inte jag som tvingade in honom och sa ha sex med mig. Sen skojade han efteråt att jag bara utnyttjar honom för hans kropp. Vill bara få de avklarat så folk inte tror jag bönade och bad.
 
Jag bad inte han om sex. Vi låg i soffan och kollade på film och han höll om mig och vi tog på varandra, och han sa faan du gör mig kåt ska vi gå in till sovrummet istället? Så det var inte jag som tvingade in honom och sa ha sex med mig. Sen skojade han efteråt att jag bara utnyttjar honom för hans kropp. Vill bara få de avklarat så folk inte tror jag bönade och bad.

Det är ingen som tror att du bönat, bett eller tvingat. Det kan också handla om förväntningar, och mer subtila signaler för att man ska känna sig nödgad att ha sex. Det spelar egentligen ingen roll, har man inte lust så ska det respekteras. Du respekterar inte det, för du anser att om man ses sällan så ska man ha sex när man ses. Det är en rakt osund inställning. Du riskerar inte bara skada dig själv, men även andra, med en sådan inställning.
 
Jag är väl trött på att dejta och orkar inte börja om igen. Är väl därför jag håller kvar i de. Jag ska snart påbörja min KBT behandling och hoppas få hjälp att fokusera på mig själv och inte på en kille. Jag är rädd för att bli ensam. Att inte få familj osv. Men är jag själv som förstör hela tiden.
Men du ska inte dejta alls just nu för du är inte känslomässigt stabil för att göra det. Barn går att lösa på egen hand idag, så det behöver du rent krasst inte ha en karl till.

Den här mannen och du är absolut inte en bra match för varandra, det känns som om era behov helt krockar och hamnar på kollisonskurs? I den fasen ni har varit och är (och ska vara ett bra tag till faktiskt), ska det inte vara så här komplicerat och besvärligt som ni verkar ha det. I den fasen ska man vara på rosa moln och allt ska vara helt rosaskimrande. Är det redan nu så här komplicerat kommer det inte precis bli trevligare längre fram.

För att citera någon som kläckte en väldigt klok kommentar back in the days när singeltråden var aktuell på det här forumet: Om det är rätt är det lätt.
 
Men det är ju det som är problemet, TS kan inte vara sig själv utan ångar på och respekterar inte ens när killen säger nej. Jag förstår inte hur han kan anklagas för att vara "surkart till offerkofta"?

Hade rollerna varit omvända, där TS mött en man som inte lyssnat på hennes nej och som är alldeles för på, så hade ju kören stämt in med ett "dumpa" och att karln är en rövhatt. Med tanke på TS märkliga föreställningar kring förhållanden och sex så får vi nog ta in i beräkningen att hans upplevelse och berättelse är en helt annan än det som kanske kommer fram här.
Kanske för att jag känner igen symptomen denne man visar + att jag är ofantligt trött på mähän till karlar med beslutsångest. Det är min upplevelse och min tolkning av problemet.
Vi kan nog vara överens om att dessa två inte passar så bra ihop.
 
Kanske för att jag känner igen symptomen denne man visar + att jag är ofantligt trött på mähän till karlar med beslutsångest. Det är min upplevelse och min tolkning av problemet.
Vi kan nog vara överens om att dessa två inte passar så bra ihop.

"Symptomen" att en man inte vill rusa in i ett förhållande, inte vill boka in varenda helg ihop och inte vill ligga varje gång man ses? När kvinnor uttrycker liknande är det sunt, när en man uttrycker liknande är han ett mähä med beslutsångest. Att vi fortfarande talar om män på det här sättet år 2022 övergår mitt förstånd.
 
"Symptomen" att en man inte vill rusa in i ett förhållande, inte vill boka in varenda helg ihop och inte vill ligga varje gång man ses? När kvinnor uttrycker liknande är det sunt, när en man uttrycker liknande är han ett mähä med beslutsångest. Att vi fortfarande talar om män på det här sättet år 2022 övergår mitt förstånd.
Eller hur.
 
"Symptomen" att en man inte vill rusa in i ett förhållande, inte vill boka in varenda helg ihop och inte vill ligga varje gång man ses? När kvinnor uttrycker liknande är det sunt, när en man uttrycker liknande är han ett mähä med beslutsångest. Att vi fortfarande talar om män på det här sättet år 2022 övergår mitt förstånd.
Fast då kan man också hålla sig borta när man är så grinig som karln uppenbarligen var samt att man kan låta bli att delta i pillandet och gå med på sex eller som det låter föreslå sex. Karln har fan också ansvar för relationen och får skaffa sig lite ryggrad.
Hittills har jag tyckt att TS beskrivit saker som varit rimliga som reaktion men det här sista är långt över gränsen för vad som är acceptabelt. Det är inte bara TS som ska kommunicera utan det får allt han göra också.
Det här låter definitivt inte som TS drömprins
 
Fast då kan man också hålla sig borta när man är så grinig som karln uppenbarligen var samt att man kan låta bli att delta i pillandet och gå med på sex eller som det låter föreslå sex. Karln har fan också ansvar för relationen och får skaffa sig lite ryggrad.
Hittills har jag tyckt att TS beskrivit saker som varit rimliga som reaktion men det här sista är långt över gränsen för vad som är acceptabelt. Det är inte bara TS som ska kommunicera utan det får allt han göra också.
Det här låter definitivt inte som TS drömprins
Jag håller med. Om han var så sur och hade ont i huvudet och var allmänt pissig som TS beskriver (vilket man absolut kan vara och som han är i sin fulla rätt att vara!) så kanske man inte åker hem till en dejt heller. Utan säger jag mår pissigt idag, kan vi ses en annan dag. Nej, han har också ansvar i det här sista, det är inte enbart TS fel. Sen att TS inte bör dejta förrän hon har sitt eget skit och bagage under kontroll är en helt annan femma, men han är inte oskyldig. Jag hade inte velat ha hem en gnällspik som bara sitter och är sur i soffan, det kunde han varit hemma hos sig i så fall (fördelen med att inte bo ihop).
 
:heart Kan vi inte släppa detta nu? Jag kommer inte skriva mer i tråden.
Ja jag tror det kan vara bra att vi slutar diskutera TS nu. Jag tycker TS har fått höra tillräckligt.

@Mallju jättebra att du tagit tag i terapi och jobba med dig själv. Starkt gjort! Och modigt av dig att lämna ut dig här.

Jag tror många av oss kan känna igen sig i att man inte vill vara ensam och vara stressad över barn etc. Men den stressen kan tyvärr innebära att man sätter sig i dåliga relationer bara för att man vill ha en relation. Och som andra skrivit tidigare så ska ju en relation ge positiva saker och inte vara så svårt och komplicerat. Speciellt i början.

@Mallju om du vill att tråden ska låsas kan du ju Maila moderatorerna och fråga om det.
 
Jag har raderat de sista 20-30 inläggen och låser tråden nu då det känns som att den tjänat sitt syfte. Den som vill diskutera tjatsex och liknande på ett generellt plan gör det bäst i en ny, generell tråd.

Vill också påminna om att använda rapportera-knappen när ni tycker att någonting inte är okej, så kan jag eller någon av de andra moderatorerna agera!

/Mod
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 036
Senast: Whoever
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 058
Senast: Badger
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 308
Senast: cewe
·
Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 708
Senast: Stefffie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp