Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här är spot on tycker jag, och en svårighet med typ Tinder. Kroppsspråk, röst, attribut osv är för min del nästan avgörande för attraktionen och det missas ju helt genom en sekunds bedömning av en bild och kort text.

Och jag har flera gånger insett att "om jag sett dig på dejtingsida/Tinder/etc hade jag sållat bort/ratat dig" om personer jag i verkligheten uppfattat attraktiva, intressanta etc.

Det inkluderar för övrigt nuvarande partner. Som rent känslomässigt bokstavligen briserat som en bomb i mitt liv och jag är väldigt glad min kompis "prackade på mig". Men han hade varit helt chanslös på Tinder/nätdejtingsida. Trots att jag direkt första gången vi sågs tyckte han var snygg/rolig/hela kittet. Han är 189.5 för övrigt ifall @Hero undrar.

Senast ändrad:
Privat men avgörande fråga: har hen skorna på sig i den äktenskapliga bädden också? Så hen verkligen har rätt längd i viktiga (?) ögonblick menar jag. Endast inläggen är också acceptabelt givetvis.
Endast inläggen på i sängen, förstås. Genom att hen sover med benen lyfta rakt upp i 90 graders vinkel, ligger inläggen fint kvar på fötterna och fyller sin för Den Sanna Kärleken så fundamentala uppgift.

Han är 189.5 för övrigt ifall @Hero undrar.

Antecknat. Bra att han fick med dom där extra 5 mm.

apqAnE9_700b_v1.jpg

Min kollegas sambo hade kollat igenom hans telefon igår när han somnat på soffan.. blev visst hus i helvete då hon visst inte visste att vi fortfarande har kontakt..
Obs. Inte på ett sånt vis!

Vi tränar tillsammans (ibland med andra från jobbet också) och han är min "kontaktperson" på jobbet..

Förstår inte varför hon inte lämnar honom, han är ju verkligen en rövhatt..

Vem kollar igenom någons telefon O_o Dom verkar inte ha den bästa relationen dom där två från båda håll, som det låter.

Jag är 169 cm så jag är rätt lång. Och har tydligen storhetsvansinne så jag kan tycka att personer på 190 inte är så mycket längre än mig :angel::rofl:

Hade en chef som hade så bra koll :D Hon, jag och en kollega lunchade en gång och pratade längd. Chefen sa att vi är väl ungefär jämnlånga allihopa och jag höll på att tappa hakan. Kollegan 175, jag 166,5 och chefen 159 :p Hon blev väldigt ställd när vi faktiskt ställde oss upp och mätte.

Hade en chef som hade så bra koll :D Hon, jag och en kollega lunchade en gång och pratade längd. Chefen sa att vi är väl ungefär jämnlånga allihopa och jag höll på att tappa hakan. Kollegan 175, jag 166,5 och chefen 159 :p Hon blev väldigt ställd när vi faktiskt ställde oss upp och mätte.

Chefer lider väl ofta av storhetsvansinne :idea:

Jag är 167 cm... och har alltid känt mig kort. Sedan insåg jag att mina kompisar och många andra i min närhet varit över medellängd :D

Diskussionen kom upp när en australiensisk kollega var här och fick lite mindervärdeskomplex pga alla långa, blonda vikingar omkring honom (jag sa åt honom att jag är inte viking utan en vallon:devil: :laugh:).

Dagens irritationsobjekt: Män som innan vi ens träffats frågar om vi kan ligga och kramas när vi väl ses. De behöver inte ens mena sex utan vill mest bara ligga och gosa.
Jag älskar att kramas men jag skulle aldrig föreslå det till någon jag aldrig träffat, huruvida jag vill kramas med personen eller ej beror ju helt på om attraktion uppstår och det känns väldigt riskabelt att på förhand lova det till nån som jag kanske sen tycker är avtändande.

Ähhh, varför fortsätter jag ens att förklara det för de män som skriver så? Jag borde bara ignorera de fullständigt även om vi skrivit med varandra innan.

Dagens irritationsobjekt: Män som innan vi ens träffats frågar om vi kan ligga och kramas när vi väl ses. De behöver inte ens mena sex utan vill mest bara ligga och gosa.
Jag älskar att kramas men jag skulle aldrig föreslå det till någon jag aldrig träffat, huruvida jag vill kramas med personen eller ej beror ju helt på om attraktion uppstår och det känns väldigt riskabelt att på förhand lova det till nån som jag kanske sen tycker är avtändande.

Ähhh, varför fortsätter jag ens att förklara det för de män som skriver så? Jag borde bara ignorera de fullständigt även om vi skrivit med varandra innan.
:eek:

Usch jag hade blivit skitskraj om någon föreslog det...

Här hade tindermänniskan inte svarat på någon dag. Jag skrev nu och frågade om han var helt slut efter helgen :p (Han hade en hel del för sig då) Fick snabbt ett låångt, trevligt svar och nu är vi igång och chattar igen. Tycker fortfarande att det är kul att han är så lätt att skriva med och att jag inte behöver tänka speciellt mycket på vad som skrivs. Det blir helt enkelt det jag kommer att tänka på och så spinner vi vidare på det. Väldigt okomplicerat och bra.

Vad är grejen med att kommentera utseendet det första man gör!? Senaste 5 konversationerna på tinder:
Han "hej :)"
Jag "hejsan :)"
Han "vad söt du är" alternativt "vad fina bilder du har"

Eh jaha? Vad ska man svara på det? "och vem fan är dudå?" . Jag förstod nästan att mitt utseende var intressant med tanke på att matchade. Kan dom inte komma på nått vettigare att säga? :rage:

Vad är grejen med att kommentera utseendet det första man gör!? Senaste 5 konversationerna på tinder:
Han "hej :)"
Jag "hejsan :)"
Han "vad söt du är" alternativt "vad fina bilder du har"

Eh jaha? Vad ska man svara på det? "och vem fan är dudå?" . Jag förstod nästan att mitt utseende var intressant med tanke på att matchade. Kan dom inte komma på nått vettigare att säga? :rage:

Bara nyfiken? Har du nån presentation ?
Något som killarna kan spinna vidare på ? Har man bara bilderna att utgå ifrån så förstår jag om det blir mkt fokus på dom. Sen har du provat att själv ta initativ och heja och starta en konversation ? Det är inte så lätt om man bara har bilder att utgå från.
Själv brukar jag undvika att kommentera utseendet. Har man matchat så behöver man inte kommentera utseendet. Då vill man mest veta mer om personen.

Eftersom mitt dejtande går trögt får @Bison ett inlägg. Bad henne räkna hur många som troligtvis är kära i henne. 5 st på rak arm kom direkt :rofl: Min kollega ej inräknad. Tar det som något positivt i detta sammanhanget! :D

Mindre positivt att jag inte är intresserad av någon av dem :laugh:
En av dem pratade förut om att söka lägenhet här så vi kan umgås lite mer.
Hurra :p

Mindre positivt att jag inte är intresserad av någon av dem :laugh:
En av dem pratade förut om att söka lägenhet här så vi kan umgås lite mer.
Hurra :p
Hur känns det att ha så många beundrare? Jag skulle ärligt vilja veta då jag inte vet om någon som någonsin varit kär i mig.

Bara nyfiken? Har du nån presentation ?
Något som killarna kan spinna vidare på ? Har man bara bilderna att utgå ifrån så förstår jag om det blir mkt fokus på dom. Sen har du provat att själv ta initativ och heja och starta en konversation ? Det är inte så lätt om man bara har bilder att utgå från.
Själv brukar jag undvika att kommentera utseendet. Har man matchat så behöver man inte kommentera utseendet. Då vill man mest veta mer om personen.

Har bara en kort beskrivning som presentation och brukar skriva själv. Ja men eller hur, utseendet är det redan en match på. Finns många sätt att starta en konversation på utan att behöva kommentera bilderna tänker jag. Möter man någon ute på stan behöver man inte heller kommentera utseendet det första man gör även om man inte har nått annat att utgå från.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 141
Senast: Sharpless
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel... 2 3
Svar
58
· Visningar
14 348
Senast: LovingLife
·
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2... 9 10 11
Svar
217
· Visningar
18 056
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
17 472
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka