Dejtingtråden 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gillar jobbfolks engagemang i mitt singelliv ändå. En kvinna kom fram till mig och bah "Men pepp, är inte han söt"
Jo svarade jag, men jag tror inte jag är hans typ :D

Hon tyckte att jag skulle börja med crossfit, för där finns det karlar säger dom, haha.

Nä gud, kommer vara ensam resten av livet 🤷‍♀️ börjar känna mig jävligt bitter nu...

vad är det för fel på tinder?
 
Jag tycker Tinder är svårt.
Först ska man hitta någon som stämmer in på det som eftersöks, sen matcha med den och klicka hyfsat i text.

Med mina krav fallerar jag oftast på det första.

Ja just det, det fallet väl främst på barnfaktorn för din del.
 
Gah...jag har verkligen fastnat i en jättedålig situation i mitt dejtande. Har dejtat en karl i över ett år nu. Från början (eller egentligen innan vi träffades) var vi eniga om att båda bara var ute efter en kk. Båda insåg redan när vi träffades första gången att det var något helt annat mellan oss. Sen har vi träffats on and off sen dess...problemet är att jag för länge sen har känt att jag vill ha antingen en ”riktig” relation eller avsluta det. Vi har pratat massor om detta, han säger att han vill samma. Men det blir aldrig något av det. Det känns helt fantastiskt när vi ses, sen kan han försvinna i en vecka eller tre och inte ens gå att nå...det finns vissa saker som förklarar beteendet, men det här är verkligen inte den sortens relation jag vill ha.

Problemet är att jag under den här tiden försökt dejta andra, men ingen ger mig samma känsla. Inte ens i närheten...

Jag fattar ju att jag bara borde klippa det här och gå vidare. Eller?
 
Gah...jag har verkligen fastnat i en jättedålig situation i mitt dejtande. Har dejtat en karl i över ett år nu. Från början (eller egentligen innan vi träffades) var vi eniga om att båda bara var ute efter en kk. Båda insåg redan när vi träffades första gången att det var något helt annat mellan oss. Sen har vi träffats on and off sen dess...problemet är att jag för länge sen har känt att jag vill ha antingen en ”riktig” relation eller avsluta det. Vi har pratat massor om detta, han säger att han vill samma. Men det blir aldrig något av det. Det känns helt fantastiskt när vi ses, sen kan han försvinna i en vecka eller tre och inte ens gå att nå...det finns vissa saker som förklarar beteendet, men det här är verkligen inte den sortens relation jag vill ha.

Problemet är att jag under den här tiden försökt dejta andra, men ingen ger mig samma känsla. Inte ens i närheten...

Jag fattar ju att jag bara borde klippa det här och gå vidare. Eller?

Det känns ju lite som att han vill ha dig kvar men på samma premisser som nu, men att han inte säger det eftersom han inte vill riskera att du bryter.

Så det känns ju som att alternativen för din del är att köra på som nu eller avsluta.
 
Själv var jag på dejt igår. Den bokades innan mitt ex ändrade sig gällande att börja träffa nya, och jag ville verkligen inte avboka den.

Det var riktigt bra. Han är snygg, trevlig, rolig, vettig. Och han vill gärna ses igen! Det vill jag också men det får bli lite längre fram.
 
Fel hund! Haha! Jag skulle nog ha svårt att dejta någon med en kamphund som är född i ett badkar i Botkyrka, men annars har jag inga synpunkter vad gäller ev hund.

Jag har en liten hund själv som inte är särskilt förtjust i andra hundar, inte människor heller 🙄
Därför är den biten viktig, jag är borta tillräckligt som det är med jobbet och vill kunna ha honom med mig hos ev dejt.
 
Jag har en liten hund själv som inte är särskilt förtjust i andra hundar, inte människor heller 🙄
Därför är den biten viktig, jag är borta tillräckligt som det är med jobbet och vill kunna ha honom med mig hos ev dejt.

Aha, då förstår jag.
 
Gah...jag har verkligen fastnat i en jättedålig situation i mitt dejtande. Har dejtat en karl i över ett år nu. Från början (eller egentligen innan vi träffades) var vi eniga om att båda bara var ute efter en kk. Båda insåg redan när vi träffades första gången att det var något helt annat mellan oss. Sen har vi träffats on and off sen dess...problemet är att jag för länge sen har känt att jag vill ha antingen en ”riktig” relation eller avsluta det. Vi har pratat massor om detta, han säger att han vill samma. Men det blir aldrig något av det. Det känns helt fantastiskt när vi ses, sen kan han försvinna i en vecka eller tre och inte ens gå att nå...det finns vissa saker som förklarar beteendet, men det här är verkligen inte den sortens relation jag vill ha.

Problemet är att jag under den här tiden försökt dejta andra, men ingen ger mig samma känsla. Inte ens i närheten...

Jag fattar ju att jag bara borde klippa det här och gå vidare. Eller?

Du har två val, acceptera att det kommer förbli likadant med risk för att bli brsviken och bitter.
Klipp helt och gå vidare.
 
Fel hund! Haha! Jag skulle nog ha svårt att dejta någon med en kamphund som är född i ett badkar i Botkyrka, men annars har jag inga synpunkter vad gäller ev hund.

Jag dissar en hel del pga "fel" hund faktiskt! Höll på att dissa en i går pga en bild som kunde se ut som en cavalier bakifrån, men sedan hejdade jag mig då det faktiskt även skulle kunna vara en breton eller en cocker. Tycker folk borde vara bättre på att lägga upp tydliga bilder på sina hundar, framifrån eller från sidan. :cautious:
 
Vilken fin historia :love: Jag vet att vi klarar det här mer avstånd, det känns bara så jobbigt när man varit tillsammans dygnet runt i typ två veckor och sen inte få se varandra på ett halvår.. Men det är som det är och man får försöka se det positiva i det hela :) Prio ett är att vi båda ska bli klara med våra utbildningar, så att träffas får helt enkelt komma i andra hand. Vi försöker tänka att vi nu lägger grunden för att kunna ha ett framtida liv tillsammans och att det är värt att anstränga sig för det. Tiden går fort och innan vi vet ordet av det kommer vi vara klara och redo för vad livet då har att erbjuda :D
Tiden går fortare än man tror. Jag har ju inte träffat min karl sen februari 2018, och det både känns som en evighet och som att tiden gått jävligt fort. Jag tror att det dessutom känns mer uthärdligt om man har ett framtida datum man ska ses nästa gång. Själv lever jag fortfarande i ovisshet när det blir 😒
 
Jag dissar en hel del pga "fel" hund faktiskt! Höll på att dissa en i går pga en bild som kunde se ut som en cavalier bakifrån, men sedan hejdade jag mig då det faktiskt även skulle kunna vara en breton eller en cocker. Tycker folk borde vara bättre på att lägga upp tydliga bilder på sina hundar, framifrån eller från sidan. :cautious:

"Ursäkta men kan du skicka fler bilder på din hund (det behövs inga fler på dig)?" :rofl: :rofl:
 
Jag dissar en hel del pga "fel" hund faktiskt! Höll på att dissa en i går pga en bild som kunde se ut som en cavalier bakifrån, men sedan hejdade jag mig då det faktiskt även skulle kunna vara en breton eller en cocker. Tycker folk borde vara bättre på att lägga upp tydliga bilder på sina hundar, framifrån eller från sidan. :cautious:

Hahaha!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp