Dejtingtråden 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var helt okej hos kollegan.
Egentligen var det nog ingen större skillnad mot sist när jag tyckte det var asbra. Bara min sinnesstämning som var annorlunda, sist var jag mer needy, idag var jag som vanligt och blev mest påmind om att jag egentligen vill ha något helt annat.


Skrivit lite med en kille som vi kallar Carl pga frisyren 😁
Han är väldigt rolig och känns okomplicerad. Råkade skriva å dä, han fattade ingenting 😂
Missade att han är inflyttad 😁
 
Det var helt okej hos kollegan.
Egentligen var det nog ingen större skillnad mot sist när jag tyckte det var asbra. Bara min sinnesstämning som var annorlunda, sist var jag mer needy, idag var jag som vanligt och blev mest påmind om att jag egentligen vill ha något helt annat.


Skrivit lite med en kille som vi kallar Carl pga frisyren 😁
Han är väldigt rolig och känns okomplicerad. Råkade skriva å dä, han fattade ingenting 😂
Missade att han är inflyttad 😁

Har han samma frisyr som kungen eller hur ser en Carl-frisyr ut :confused:
 
EU-medborgare får ju bo i Sverige oavsett? Ett tips om man själv har dubbla EU-medborgarskap är att söka som den andra nationaliteten för reglerna skiljer sig för hur medborgare av andra EU-länder får ta med sig sina partners (som är icke EU-medborgare) och hur svenska medborgare får göra det, till "fördel" för andra EU-medborgare.
Nja, EU-medborgare har uppehållsRÄTT men inte automatiskt uppehållstillstånd, det finns en del skillnader rent juridiskt. Vi ansökte om uppehållstillstånd för min make (då sambo) baserat på vår relation och det är relativt vanligt och på det sättet de flesta i vår umgängeskrets gjort. Jag blev med andra ord försörjningsskyldig för honom och han behövde inte ha en ordnad försörjning som vid uppehållsrätt. Det här är dock OT så jag lämnar den diskussionen där hän.
 
Idag har A varit här hela eftermiddagen och umgåtts med mig och barnen (de har träffat honom ett par gånger förut men inte sen i maj). Mina barn (ffa det ena) brukar kunna vara rätt blyga och reserverade men de gillar honom verkligen jättemycket. De ägnade i princip fem timmar åt att prata hål i huvudet på honom och visa honom diverse trick och leksaker. Han har inga egna barn och/men funkar jättebra med dem och verkar trivas.

Jag trivs också, framför allt när vi kan träffas med inte allt för långt mellanrum. Annars börjar mitt huvud och min osäkerhet spöka, något som jag måste jobba med själv. Jag har inte sagt något till honom om det, vet inte om jag ska det.

JS, en dejt från i höstas som var lite väl "på" och som jag dissade efter någon månad, hörde av sig och önskade glad sommar. Han var snäll osv men jag vill ju inte ses något, vilket han iofs inte frågade om. Men det har gått ett halv¨år sedan vi hördes sist och jag tyckte mest att det kändes lite obekvämt att han då fortfarande har mig i tankarna.
 
Varit på dejt med en ny person ikväll, det var ok trevligt, men inte mer. Utseendemässigt hade jag kunnat känna attraktion, men vi synkade inte riktigt personlighetsmässigt. Tror inte att vi kommer att ses igen, jag är inte så intresserad i alla fall.

Har skrivit med två personer i en vecka, som känts mycket intressanta, och de har också verkat intresserade och skrivit långa meddelanden. Men så föreslog jag att ses, och nu har det gått 3-4 dar utan svar... Så de blev visst bortskrämda.

Julflirten kommer på måndag i alla fall. Det blir mysigt, och blir trevligt att vara hos mig i stället för som senaste gångerna i hans lilla ungkarlsetta utan bord/soffa/säng (allt häng sker på en madrass på golvet...).
 
Jag tog erat råd om att bara flyta med och ha kul - vilket jag verkligen har. 9 timmars tidsförskjutning är ett jäkelskap, men vi chattar via messenger titt som tätt. Utöver de typ 3 timmarna per dag vi spelar/pratar det vill säga 😁

Socialt inkompetent som jag är så sa jag till honom precis som det är - fjärilar i magen för första gången på typ sju år och fan för att ha en planet mellan sig när man flirtar. Han tålde det 😁
 
Kanske måste börja omvärdera det här med folk som inte har någon direkt presentation på dejtingappar.
Min generella approach har varit att jag gärna vill att de ska skriva något för att få en bild av personen.

Men i helgen skrev en kille på HP, eller egentligen skickade han en meme som första och hade knappt någon presentation. Normalt svarar jag inte på sånt, men det stod att han var från Norrland och han hade någon bild då han tältade.

Vi var på dejt igår. Sällan jag kommit så bra överens med någon! Samma slags humor och iaf vissa liknande intressen (hann inte prata så mycket om det på 3h). Vi kunde även bonda över att vi inte är från Stockholm, utan är ifrån Norrland i stockholmares ögon (jag är inte det egentligen). Plus att han var sådär nördig som jag bara stött på hos naturvetare. Fråga mig inte varför jag gillar det, men är väl anledningen till att jag dejtat så mycket ingenjörer genom åren.

Men vi sa inget om att ses igen, är 99% övertygad om att han också tyckte det var trevligt och att vi klickade. Annars är han typ psykopat och jättebra skådespelare.
Men får väl höra av mig om han inte hinner göra det först!
 
Jag tog erat råd om att bara flyta med och ha kul - vilket jag verkligen har. 9 timmars tidsförskjutning är ett jäkelskap, men vi chattar via messenger titt som tätt. Utöver de typ 3 timmarna per dag vi spelar/pratar det vill säga 😁

Socialt inkompetent som jag är så sa jag till honom precis som det är - fjärilar i magen för första gången på typ sju år och fan för att ha en planet mellan sig när man flirtar. Han tålde det 😁
Va härligt! :) Hur hittade du honom?
 
Kanske måste börja omvärdera det här med folk som inte har någon direkt presentation på dejtingappar.
Min generella approach har varit att jag gärna vill att de ska skriva något för att få en bild av personen.

Men i helgen skrev en kille på HP, eller egentligen skickade han en meme som första och hade knappt någon presentation. Normalt svarar jag inte på sånt, men det stod att han var från Norrland och han hade någon bild då han tältade.

Vi var på dejt igår. Sällan jag kommit så bra överens med någon! Samma slags humor och iaf vissa liknande intressen (hann inte prata så mycket om det på 3h). Vi kunde även bonda över att vi inte är från Stockholm, utan är ifrån Norrland i stockholmares ögon (jag är inte det egentligen). Plus att han var sådär nördig som jag bara stött på hos naturvetare. Fråga mig inte varför jag gillar det, men är väl anledningen till att jag dejtat så mycket ingenjörer genom åren.

Men vi sa inget om att ses igen, är 99% övertygad om att han också tyckte det var trevligt och att vi klickade. Annars är han typ psykopat och jättebra skådespelare.
Men får väl höra av mig om han inte hinner göra det först!

Men vad härligt! Hoppas ni ses igen!
 
Jag tog erat råd om att bara flyta med och ha kul - vilket jag verkligen har. 9 timmars tidsförskjutning är ett jäkelskap, men vi chattar via messenger titt som tätt. Utöver de typ 3 timmarna per dag vi spelar/pratar det vill säga 😁

Socialt inkompetent som jag är så sa jag till honom precis som det är - fjärilar i magen för första gången på typ sju år och fan för att ha en planet mellan sig när man flirtar. Han tålde det 😁

Helt rätt tycker jag! Så mysigt med fjärilar i magen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp