Dejtingtråden 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag dissar en hel del pga "fel" hund faktiskt! Höll på att dissa en i går pga en bild som kunde se ut som en cavalier bakifrån, men sedan hejdade jag mig då det faktiskt även skulle kunna vara en breton eller en cocker. Tycker folk borde vara bättre på att lägga upp tydliga bilder på sina hundar, framifrån eller från sidan. :cautious:

Så en Cocker går bra men inte en Cavalier?
 
När tar man upp att man får kvävningskänslor av tanken på förhållande? Före eller efter man har legat?O_o
 
Tiden går fortare än man tror. Jag har ju inte träffat min karl sen februari 2018, och det både känns som en evighet och som att tiden gått jävligt fort. Jag tror att det dessutom känns mer uthärdligt om man har ett framtida datum man ska ses nästa gång. Själv lever jag fortfarande i ovisshet när det blir 😒

Hur kommer det sig?
 
Hur kommer det sig?
Han blev utvisad och åkte tillbaka till Irak i slutet av februari förra året. Vi väntar på att migrationsverket ska handlägga vårat ärende om återförening. Tyvärr är dom inte särskilt snabba (när vi skickade in ansökan var det 15-19 mån handläggningstid, nu har dom sänkt det till 10-15 mån), och vi har väntat i 15 mån nu. Han var på sin intervju i november, och nu väntar vi att jag ska på min, men inte ett ord från dom eller några besked när det blir när jag kontaktar dom... Och nu börjar ju sommarens semestrar så jag tvivlar att nått kommer hända närmsta 2 mån :(
 
Han blev utvisad och åkte tillbaka till Irak i slutet av februari förra året. Vi väntar på att migrationsverket ska handlägga vårat ärende om återförening. Tyvärr är dom inte särskilt snabba (när vi skickade in ansökan var det 15-19 mån handläggningstid, nu har dom sänkt det till 10-15 mån), och vi har väntat i 15 mån nu. Han var på sin intervju i november, och nu väntar vi att jag ska på min, men inte ett ord från dom eller några besked när det blir när jag kontaktar dom... Och nu börjar ju sommarens semestrar så jag tvivlar att nått kommer hända närmsta 2 mån :(

Juste, mindes det har något med att han inte fick komma till Sverige. Jag kräks verkligen på att det är sådan skillnad hur välkommen man är mtp tex var man är född 😔
 
Ja, och är man född i ett "finare" land än i Mellanöstern så går det dessutom snabbare, för det är "enklare" att handlägga 😒😏
EU-medborgare får till och med bo i Sverige under handläggningstiden (iaf när det begav sig för oss), så visst är det enorm skillnad! Vi har nog aldrig väntat mer än 3 månader på något i kontakten med Migrationsverket men då är maken britt (numera svensk medborgare). Måste vara en väldigt frustrerande situation för er bägge.
 
EU-medborgare får till och med bo i Sverige under handläggningstiden (iaf när det begav sig för oss), så visst är det enorm skillnad! Vi har nog aldrig väntat mer än 3 månader på något i kontakten med Migrationsverket men då är maken britt (numera svensk medborgare). Måste vara en väldigt frustrerande situation för er bägge.
Ja, det är väldig skillnad :down: frustrerande är bara förnamnet! Vi har inte ens fått en handläggare än...
 
EU-medborgare får till och med bo i Sverige under handläggningstiden (iaf när det begav sig för oss), så visst är det enorm skillnad! Vi har nog aldrig väntat mer än 3 månader på något i kontakten med Migrationsverket men då är maken britt (numera svensk medborgare). Måste vara en väldigt frustrerande situation för er bägge.
EU-medborgare får ju bo i Sverige oavsett? Ett tips om man själv har dubbla EU-medborgarskap är att söka som den andra nationaliteten för reglerna skiljer sig för hur medborgare av andra EU-länder får ta med sig sina partners (som är icke EU-medborgare) och hur svenska medborgare får göra det, till "fördel" för andra EU-medborgare.
 
Gillar jobbfolks engagemang i mitt singelliv ändå. En kvinna kom fram till mig och bah "Men pepp, är inte han söt"
Jo svarade jag, men jag tror inte jag är hans typ :D

Hon tyckte att jag skulle börja med crossfit, för där finns det karlar säger dom, haha.

Nä gud, kommer vara ensam resten av livet 🤷‍♀️ börjar känna mig jävligt bitter nu...
Klättra istället för crossfit :p Fullt av (trevliga!) män som klättrar.

Jag dissar en hel del pga "fel" hund faktiskt! Höll på att dissa en i går pga en bild som kunde se ut som en cavalier bakifrån, men sedan hejdade jag mig då det faktiskt även skulle kunna vara en breton eller en cocker. Tycker folk borde vara bättre på att lägga upp tydliga bilder på sina hundar, framifrån eller från sidan. :cautious:
Det gör jag också! Har någon en hund av för osund typ och verkar nöjd med det eller helt okunnig om hur tex den osunda exteriören påverkar hunden, då är jag fullständigt ointresserad av personen. Hund av sund typ som ser ut att må bra och vara väl omhändertagen, det är ett krav om jag ska träffa någon hundägare.
 
Det känns ju lite som att han vill ha dig kvar men på samma premisser som nu, men att han inte säger det eftersom han inte vill riskera att du bryter.

Så det känns ju som att alternativen för din del är att köra på som nu eller avsluta.

Jo det är nog så. Det märkliga är att jag förut föreslagit att vi skulle hålla det till ren kk och dejta andra, men det ville han inte. Jag känner dock inte att de skulle funka för mig längre heller.

Jag borde såklart avsluta.
 
Klättra istället för crossfit :p Fullt av (trevliga!) män som klättrar.


Det gör jag också! Har någon en hund av för osund typ och verkar nöjd med det eller helt okunnig om hur tex den osunda exteriören påverkar hunden, då är jag fullständigt ointresserad av personen. Hund av sund typ som ser ut att må bra och vara väl omhändertagen, det är ett krav om jag ska träffa någon hundägare.

Det tycker jag är en vettig inställning.
Jag skulle tycka det var tråkigt om någon tyckte illa om mig bara för att jag har en osund ras utan att veta min inställning till rasen eller bakgrunden till att jag har den.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp