Dejtingtråden 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skrev tack för igår till fikakillen för en timme sen och fick svar direkt :). Ett par meddelanden fram o tbx... kul :). Fast jag undrar om han också tycker det känns skumt att vi är dem vi är... men vi får se... jag har i vilket fall inte möjlighet att ses förrän tidigast nästa torsdag ändå så...

Nu skrev jag och frågade om han vill ses igen... Man måste väl våga lite...

Gamla ragget och jag ska träffas efter jobb imorgon. :nailbiting:

Jag vet precis vad jag vill, men har ingen aning om vad han tänker...
Oavsett vad som sker, så ska det bli väldigt kul att träffa honom! 6 år sedan sist, 10 år sedan han var "ragget".

Tips på vad man kan hitta när det regnar?
Han drack knappt alkohol längre, så ta en öl föll bort. Han är dessutom muskelknutte numera så cafe känns inte heller som bästa alternativet (dessutom har jag massa allergier så ofta kan jag ändå inte äta något).

Jag vill ha fokus på att kunna prata, så ingen aktivitet som kräver för mycket fokus.
Min tanke var bara en vanlig promenad från början, men det ska tydligen regna rejält hela em...

Jag fikar näst intill aldrig sötsaker, men tycker ändå att fikadejt funkar. Det finns ju oftast något mer matigt man kan ta som ett mellanmål istället. Eller bara kaffe. Jag tänker att jag är där mest för att känna in personen lite på ett ställe med folk runt ikring första gången, inte för maten/fikat i första hand.

Pratat i 2 timmar med Brandmannen i telefon. Han har både djup och humor.
Jag föreslog tidigare på sms att vi kunde ses på en fika till veckan, men han vägrade fika. :o

Nu när vi pratade utvecklade han det. Han tycker fikadejter är som stela arbetsintervjuver.
Så jag sa att då fick han komma med ett förslag. Han hade redan tänkt ut ett.
Han ville rida islandshäst och frågade om jag kunde rida :o:D
"Öh...ja. Har ridigt i 30 år men nu var det ett par år sen"

Han hade ridigt några gånger men kunde inget, men tyckte det var kul.

Finns inte en chans att jag kommer i mina ridbrallor:meh:

Haha! Åh, så roligt!

Dejt nummer två med nyaste tinder-killen igår :) Vi tog en promenad och picknick vid havet. Sen gick vi hem till mig och drack the när det blev kallt och molnigt..
Väldigt trevligt och vi var överens om att ses igen! Hoppas vi kan få till lite hångel iaf nästa gång :d

Så roligt! 😍
 
Jag har bara möjlighet att ses på Torsdag el Lördag och då ska vi få 31 grader här. Är inte sugen på tighta ridbyxor då :crazy:

Ska se om det duger för herr Brandman att ta ett par kalla öl istället.
31 grader är väl sällan kul att rida i, oavsett kläder. Tights funkar ju vid värme annars, men tips från en som jobbat med bl.a turridning en riktigt varm sommar; nej, det är inte mysigt när solen steker och man måste hålla konstant högt tempo för att rida ifrån alla bromsar.

Annars tycker jag väl inte att kläderna ska hindra dig från en dejt, men kan du inte föreslå en annan aktivitet, mer lämplig för vädret, men som involverar mer än ”sitta och dricka”? Risken är väl annars att han dömer dig som tråkig när den typen av dejter är det enda du ”erbjuder” och det vore ju lite trist om det faller på en sån petitess som kläder. :)
 
Fattar inte varför ett par ridbyxor skulle vara begränsningen. Rider av och till regelbundet och har inte använt mina på tiotals år! Arbetsbyxorna är så mycket bekvämare och har massa bra fickor, liten kaffetermos i tumstocksfickan osv.

Om du syftar på mitt inlägg så har jag inte sagt att det är en begränsning.

Har ridit i jeans de sista gångerna men tycker faktiskt att ridbyxor är att föredra. Men skulle inte köpa nya.

Dock är inte ridning aktuellt för mig när det är 30 grader varmt.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
31 grader är väl sällan kul att rida i, oavsett kläder. Tights funkar ju vid värme annars, men tips från en som jobbat med bl.a turridning en riktigt varm sommar; nej, det är inte mysigt när solen steker och man måste hålla konstant högt tempo för att rida ifrån alla bromsar.

Annars tycker jag väl inte att kläderna ska hindra dig från en dejt, men kan du inte föreslå en annan aktivitet, mer lämplig för vädret, men som involverar mer än ”sitta och dricka”? Risken är väl annars att han dömer dig som tråkig när den typen av dejter är det enda du ”erbjuder” och det vore ju lite trist om det faller på en sån petitess som kläder. :)

"Sitta och dricka" bara rätt upp och ner var nog inte det jag tänkte heller. Det blir ju samma som fika.
Jag tänkte nog mer föreslå strosa på stan, kanske äta nått och göra nått spontaninhopp på en uteservering.
 
"Vad sägs om att ses i em. Jag är i närheten av blge i andra ärenden, å finner dig intressant!"

Ingen föregående konversation, tom profil sånär som på att han vill ligga.
Jag är så jävla fascinerad. Om än inte tillräckligt fascinerad för att vilja träffa karln.

On another note - vad finns det för bra appar att konversera på? Kik laggar ju bara :meh:
 
"Vad sägs om att ses i em. Jag är i närheten av blge i andra ärenden, å finner dig intressant!"

Ingen föregående konversation, tom profil sånär som på att han vill ligga.
Jag är så jävla fascinerad. Om än inte tillräckligt fascinerad för att vilja träffa karln.

On another note - vad finns det för bra appar att konversera på? Kik laggar ju bara :meh:
Vad är kik för typ av app?
 
"Vad sägs om att ses i em. Jag är i närheten av blge i andra ärenden, å finner dig intressant!"

Ingen föregående konversation, tom profil sånär som på att han vill ligga.
Jag är så jävla fascinerad. Om än inte tillräckligt fascinerad för att vilja träffa karln.

On another note - vad finns det för bra appar att konversera på? Kik laggar ju bara :meh:
Whatsapp? Messenger? Nackdelen är väl att du inte är direkt anonym med någon av dem...
 
"Vad sägs om att ses i em. Jag är i närheten av blge i andra ärenden, å finner dig intressant!"

Ingen föregående konversation, tom profil sånär som på att han vill ligga.
Jag är så jävla fascinerad. Om än inte tillräckligt fascinerad för att vilja träffa karln.

On another note - vad finns det för bra appar att konversera på? Kik laggar ju bara :meh:

Jag föredrar Whatsapp, annars snap om det ska vara mer anonymt
 
"Vad sägs om att ses i em. Jag är i närheten av blge i andra ärenden, å finner dig intressant!"

Ingen föregående konversation, tom profil sånär som på att han vill ligga.
Jag är så jävla fascinerad. Om än inte tillräckligt fascinerad för att vilja träffa karln.

On another note - vad finns det för bra appar att konversera på? Kik laggar ju bara :meh:
Just ”i eftermiddag” också ... du skulle ha svarat Tyvärr, i dag var jag bara kåt fram till klockan 13 :D
 
Vad är kik för typ av app?
Chatt, typ

Whatsapp? Messenger? Nackdelen är väl att du inte är direkt anonym med någon av dem...

Jag föredrar Whatsapp, annars snap om det ska vara mer anonymt
Tack! Behöver inte vara anonym, jag är inte anonym på kik heller. Jag vill mest slippa tystnaden som blir när kik tar ett sabbatsdygn mitt i en konversation :p Snap förstår jag mig inte på. Ska kika på om Whatsapp kan tänkas passa :)

Just ”i eftermiddag” också ... du skulle ha svarat Tyvärr, i dag var jag bara kåt fram till klockan 13 :D
Men åh! Fan! Jag skrev bara om min fascination, din replik var mycket bättre :love::down:
 
Tack! Behöver inte vara anonym, jag är inte anonym på kik heller. Jag vill mest slippa tystnaden som blir när kik tar ett sabbatsdygn mitt i en konversation :p Snap förstår jag mig inte på. Ska kika på om Whatsapp kan tänkas passa :)
Håller med om att Kik kan vara lite irriterande. "Hmm, varför har jag inte fått något svar ännu? ... Jaha, mitt meddelande verkar inte ha levererats."
 
Håller med om att Kik kan vara lite irriterande. "Hmm, varför har jag inte fått något svar ännu? ... Jaha, mitt meddelande verkar inte ha levererats."
Ja men typ! Eller så grubblar man över brist på svar på ett läst meddelande och får dagen efter veta att personen HAR skrivit men det har inte kommit fram. Nu sist satt jag med pms och slets mellan känslan av att vara övergiven och den mer rationella medvetenheten om att det garanterat inte är så. SÅ jävla olägligt.

Jag har inte varit med om att mina meddelanden inte kommit fram dock. Brukar det stå S eller D i det läget? Står D här nämligen men det känns inte likt personen att inte ha läst vid det här laget.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp