Dejtingtråden 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skönt. Jag är där att om killen har barn sen innan är de högst troligen ganska små... så då får man ta ställning till det också...

Jag har funderat på det där om man skulle dejta någon med små barn.
Jag har kommit fram till att jag har haft mina småbarnsår, sonen är ju 14 nu. Och jag lär (förhoppningsvis) få barnbarn i framtiden. Så den här tiden vill jag inte ha småbarn i min vardag.
Jag skulle därför inte inleda något med en småbarnsförälder.
Sen kanske en drömman helt oväntat kliver in i mitt liv och råkar ha yngre barn och då får man väl fundera utifrån den situationen.
 
Firat midsommar som ensam singel med främst barnfamiljer. Så jävla najs! Ena barnet ville jag skulle sitta på mammans plats när vi skulle äta, tar det som ett bättre betyg än förra gången ett barn skrek så fort den såg mig hela tiden 🤣

Väldigt trivsamt ändå att känna totalt noll "barn- o familjelängtan" . Fler som känner igen sig?

Jag har också noll barnlängtan. Jag försöker se det positiva som föräldrar verkar känna, men får mest bara panik av tanken.
Jag har inte heller så många kompisar med barn, även om de flesta är mellan 30-40. Så skönt!
 
Jag har funderat på det där om man skulle dejta någon med små barn.
Jag har kommit fram till att jag har haft mina småbarnsår, sonen är ju 14 nu. Och jag lär (förhoppningsvis) få barnbarn i framtiden. Så den här tiden vill jag inte ha småbarn i min vardag.
Jag skulle därför inte inleda något med en småbarnsförälder.
Sen kanske en drömman helt oväntat kliver in i mitt liv och råkar ha yngre barn och då får man väl fundera utifrån den situationen.

Skönt att ha kommit fram till det.

Jag är tveksam. Jag gillar ju att umgås med barn, men har inte gjort det särskilt mycket. Så det kunde ju vart skitkul att träffa nån som redan har. Eller bli jobbigt och intensivt...
 
Skönt att ha kommit fram till det.

Jag är tveksam. Jag gillar ju att umgås med barn, men har inte gjort det särskilt mycket. Så det kunde ju vart skitkul att träffa nån som redan har. Eller bli jobbigt och intensivt...

Innan jag fick sonen så tyckte jag att det hade varit perfekt att hitta någon som redan hade barn för jag var tveksam till egna. Men barn på halvtid lät toppen. Lite lagom sådär :D
 
Jag har inga barn men har dejtat folk med barn. Skulle helst inte göra det igen. Jag har tyckt att det varit svårt att få ett jämlikt förhållande då det alltid blivit jag som inte har barn som ska anpassa mig.
Grejen är att jag tycker att det är så otroligt viktigt att vara en bra förälder och sätta barnen främst. Och jag vet inte om det går ihop med att ha en jämställd relation som jag vill ha den. Möjligtvis om barnen är större och om relationen till mamman etc fungerar bra.
 
Innan jag fick sonen så tyckte jag att det hade varit perfekt att hitta någon som redan hade barn för jag var tveksam till egna. Men barn på halvtid lät toppen. Lite lagom sådär :D

Jomen precis!

Jag har inga barn men har dejtat folk med barn. Skulle helst inte göra det igen. Jag har tyckt att det varit svårt att få ett jämlikt förhållande då det alltid blivit jag som inte har barn som ska anpassa mig.
Grejen är att jag tycker att det är så otroligt viktigt att vara en bra förälder och sätta barnen främst. Och jag vet inte om det går ihop med att ha en jämställd relation som jag vill ha den. Möjligtvis om barnen är större och om relationen till mamman etc fungerar bra.

Ja, det är mycket att tänka på! Inte minst viktigt det du säger att relationen till barnens mamma (eller ev andra pappa om personen är bi) ska fungera bra!
 
Innan jag fick sonen så tyckte jag att det hade varit perfekt att hitta någon som redan hade barn för jag var tveksam till egna. Men barn på halvtid lät toppen. Lite lagom sådär :D

Jag har alltid sagt att jag vill vara mormor men inte mamma. Barn när det passar 😅 kanske kan vara barnvakt någon gång men jag umgås inte så mycket med några (barn eller ej) så att jag är första på listan som barnvakt direkt. Kan vi ju skylla på iaf 😂
 
Har firat midsommar med exet och sonen. Trevligt med "familjehäng" då ingen av oss hade andra planer, och sonen gillar ju det. Men blev också lite påmind om varför vi inte är tillsammans längre när gamla mönster jag inte gillar kom fram. Det är alldeles lagom att vi ses så här då och då, och skönt att det funkar.

Nu är jag på väg till en sån där nervös andradejt med Musikcoolingen. Vi har hörts en hel del, och det verkar vara en barriärsfri och väldigt öppen och ärlig kille jag träffat på. Det har jag längtat efter, men samtidigt är det lite läskigt.

På onsdag ska jag träffa en ny person, vi har skrivits i säkert två månader men ska till sist få till att ses på halva vägen. Han verkar fin, men ganska försiktig, och jag tror inte på att det kan bli så mycket mer än nåt sporadiskt förmodligen mest vänskapligt där pga avståndet, över tio mil med krånglig kollektivtrafik. Ska ändå bli kul att ses.
 
Tycker ni det är viktigt att berätta för en kompis att du kanske börjar intressera dig för/ha kontakt med någon av hens kompisar? Jag har en vän som jag vet är intresserad av mig, men han vet också att det aldrig kommer bli något då jag inte är intresserad av honom. Här om veckan fyllde kompisen år och jag hängde med ut och träffade vänner till honom jag aldrig träffat förr. Sedan dess har jag haft i princip daglig kontakt med en kille därifrån, lite halvflirtigt men knappt det.
Skulle ni berätta för kompisen, om ja, när? Alltså just nu känns det ju ganska orimligt att berätta att typ "du, jag snackar med den här snubben, vi har inte setts på tumanhand så egentligen finns det inget att säga"..
 
Tycker ni det är viktigt att berätta för en kompis att du kanske börjar intressera dig för/ha kontakt med någon av hens kompisar? Jag har en vän som jag vet är intresserad av mig, men han vet också att det aldrig kommer bli något då jag inte är intresserad av honom. Här om veckan fyllde kompisen år och jag hängde med ut och träffade vänner till honom jag aldrig träffat förr. Sedan dess har jag haft i princip daglig kontakt med en kille därifrån, lite halvflirtigt men knappt det.
Skulle ni berätta för kompisen, om ja, när? Alltså just nu känns det ju ganska orimligt att berätta att typ "du, jag snackar med den här snubben, vi har inte setts på tumanhand så egentligen finns det inget att säga"..
Va 🤔 Nä, inte behöver du redogöra något för honom. Han är ingen gammal barndomsvän, för isf kan det ju te sig märkligt att du inte sa något.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • Burkfisk
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp