Dejtingtråden 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad vill ni ha "avklarat" innan ni träffar någon? Om ni inte måste sålla hårt pga många som är intressanta?

Jag stöter typ aldrig på nån som jag vill träffa. Sen jag började nätdejta i början av 2000-talet har jag kanske träffat en dryg handfull killar, varav två ledde till flera dejter och en ett förhållande på ett par år.

Det måste kännas intressant. I det ingår nog syn på människor, syn på barnfrihet, att samtalen flyter i en miljö där båda är trygga (första dejten är ju inte så himla talande för hur nån är) och att humorn går fram.

Jag är typ redo att simma tvärs över atlanten för att få träffa en vän där. Samtidigt är jag inte beredd att lägga två strån i kors för att träffa den handfull killar som faktiskt försöker ragga på mig...

Så... kemi?
 
Absolut! Mitt problem är att jag inte helt vet vad jag söker, så har inget bra svar på frågan och ofta blir det missförstånd.

Hmm, nä det är då det kan bli lite svårt, men så länge man är ärlig är det ok att va osäker känner jag:).
Jag brukar svara att jag söker seriöst i första hand... sen om man skulle hitta en kk/fwb eller kompis istället eller att det stannar vid en fika eller två, det får tiden utvisa...
 
Tack för era svar! Jag funderar o funderar, vill egentligen träffas typ direkt men ändå en massa saker som är dealbreakers. Men det känns som ett förhör att ta reda på dem 😅 det hade varit najs. "Hej! Nu tar vi checklistan här i text o ser om det är lönt att ses. 1. ...."

Misslyckades med citatet. @Migo :
[, post: 19036992, member: 12261"]
Så... kemi?
[/QUOTE]

Innan ni ses? Stämmer den känslan alltid överens?
 
@the_connemara jag är medlem på en annan dejtingsida där man måste svara på en hel drös med frågor innan man får skapa en profil, dessa används efteråt för att kolla om man passar ihop med andra profiler där inne. Jag gillar ideen, men har inte träffat någon via denna sidan än, så vet inte om det funkar i praktiken. En vän till mig träffade dock sin sambo där... han var den första hon dejtade och det blev iaf en ganska bra match. :)
 
@the_connemara jag är medlem på en annan dejtingsida där man måste svara på en hel drös med frågor innan man får skapa en profil, dessa används efteråt för att kolla om man passar ihop med andra profiler där inne. Jag gillar ideen, men har inte träffat någon via denna sidan än, så vet inte om det funkar i praktiken. En vän till mig träffade dock sin sambo där... han var den första hon dejtade och det blev iaf en ganska bra match. :)

Vad är det för sida? :)
 
Vad vill ni ha "avklarat" innan ni träffar någon? Om ni inte måste sålla hårt pga många som är intressanta?
Säger som @Migo kemi. I det ingår en hel del som värderingar, intelligens, osv såklart. Checkar även av om det sexuella matchar hyfsat då det är viktigt men inte tenderar att komma upp av sig självt alla gånger.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Tack för era svar! Jag funderar o funderar, vill egentligen träffas typ direkt men ändå en massa saker som är dealbreakers. Men det känns som ett förhör att ta reda på dem 😅 det hade varit najs. "Hej! Nu tar vi checklistan här i text o ser om det är lönt att ses. 1. ...."

Misslyckades med citatet. @Migo :
[, post: 19036992, member: 12261"]
Så... kemi?

Innan ni ses? Stämmer den känslan alltid överens?
[/QUOTE]
Ofta men inte alltid.
 
Samma fråga till dig så. Stämmer det överens när ni väl ses irl sedan?
Jodå, rätt bra faktiskt. Inte så att jag har hittat rätt då :p Men de jag funkat bra med har varit just de som jag pratat länge med och haft en kemi med även online. När det funkat dåligt har det varit män jag träffat utan att ha pratat så länge som jag vill eller där jag varit tveksam om nånting. Typ män där det varit mer intervju än flytande konversation tex, män som ber en fråga nånting och gud vet allt, det funkar aldrig. Sen finns förstås felbedömningar men jag tycker inte att det varit så många såna ändå.
 
Det svåraste är att hitta någon här som kan tänka sig flytta till Sverige.... :p Jag kanske borde testa någon svensk sida istället. ;)

Jag bor ju nära Norge och får upp många Norskar i mitt Tinderflöde men det är för opraktiskt att dejta någon i Norge iom att jag har hund. Kan inte hålla på att avmaska honom varje gång jag skulle åka hem till dejten.
 
Jag går väl bara på utseende/attraktion och attityd då jag i princip bara träffar folk utanför dejtingsidor :)
Men hur gör du och var träffar du dem ?

Jag har inte blivit uppraggad irl sen jag var i tjugoårsåldern tror jag. Har väl försökt få till det med några men ingen har nappat.

Tinder tycker jag är mycket lättare.
 
En snabb fråga till er som har bra koll på tinder, om jag sätter ett intervall på min ålder +-1 år kommer jag då fortfarande visas för äldre/yngre än det?
 
Men hur gör du och var träffar du dem ?

Jag har inte blivit uppraggad irl sen jag var i tjugoårsåldern tror jag. Har väl försökt få till det med några men ingen har nappat.

Tinder tycker jag är mycket lättare.

Ofta krogen, eller på mina egna fester :) ibland på jobbet.
Ibland blir det ons, ibland mer!

N t.ex träffade jag ju i schlagertältet (av alla ställen...) på en festival här i stan, jag gick fram och sa att han skulle följa med hem :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp