Dejtingtråden 25!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då får du svepa hemma bara då.
Men jag tror man kan "söka seriöst" utan att behöva kunna se sig själv som sambo med barn med varje person man sveper höger på. Men du väljer ju själv, det är ju du som bestämmer vad som känns rätt för dig! Jag tror man kan "låsa" sökområdet med betalvarianten.
Det är ju en fördel att kunna åka och hälsa på, bor de allt för långt bort kommer inte jag åka ofta och då fallerar hela grejen enligt mig. Ser ju bara hur det är med hur ofta jag hälsar på mamma å pappa bara för de bor långt bort.

Lite trist att bara kunna swajpa hemma, lär inte bli mycket gjort då jag ofta är helt död efter jobbet, som idag t ex. Nåväl får väl se va som händer vet fortfarande inte om det är rätt väg att gå... :(
 
Det är ju en fördel att kunna åka och hälsa på, bor de allt för långt bort kommer inte jag åka ofta och då fallerar hela grejen enligt mig. Ser ju bara hur det är med hur ofta jag hälsar på mamma å pappa bara för de bor långt bort.

Lite trist att bara kunna swajpa hemma, lär inte bli mycket gjort då jag ofta är helt död efter jobbet, som idag t ex. Nåväl får väl se va som händer vet fortfarande inte om det är rätt väg att gå... :(
Men betala 200 kr då så kan du ställa in din ort?
 
Men betala 200 kr då så kan du ställa in din ort?
Köper hellre mat för dom pengarna och riktigt sååååå viktigt är det inte att jag tänker punga ut med massa pengar. Vet ju inte ens hur aktiv ja kommer va på appen, just nu är det väl nyhetens behag men vi får väl se va som händer. Just nu känns det sådär och magkänslan är inte med mig... :(
 
Köper hellre mat för dom pengarna och riktigt sååååå viktigt är det inte att jag tänker punga ut med massa pengar. Vet ju inte ens hur aktiv ja kommer va på appen, just nu är det väl nyhetens behag men vi får väl se va som händer. Just nu känns det sådär och magkänslan är inte med mig... :(
Men du, ta ett djupt andetag och släpp förväntningarna lite. Det som blir, blir.
 
Köper hellre mat för dom pengarna och riktigt sååååå viktigt är det inte att jag tänker punga ut med massa pengar. Vet ju inte ens hur aktiv ja kommer va på appen, just nu är det väl nyhetens behag men vi får väl se va som händer. Just nu känns det sådär och magkänslan är inte med mig... :(
Svajpa bara hemifrån då.
 
Det är ju en fördel att kunna åka och hälsa på, bor de allt för långt bort kommer inte jag åka ofta och då fallerar hela grejen enligt mig. Ser ju bara hur det är med hur ofta jag hälsar på mamma å pappa bara för de bor långt bort.

Lite trist att bara kunna swajpa hemma, lär inte bli mycket gjort då jag ofta är helt död efter jobbet, som idag t ex. Nåväl får väl se va som händer vet fortfarande inte om det är rätt väg att gå... :(

Chilla lite nu, du har ju precis skaffat appen. Swipa lite när du känner för det.
 
Hur hjälper det mig när det är jag som vill swajpa killar inom radien från där jag bort/utgår ifrån?
Då syns inte du när du är i "stad X" och därmed inne i stad x's killars radie. Då minskar risken att du sedan får upp förslag som bor för långt bort när du är i "hemmastaden" och swipar sedan.
För om du är på plats X och har tex 30 km som gräns så får du ju in personer i den radien (och de får in dig), och även om du inte swipar då så kan de ha sett dig och lajkat dig och kan alltså då dyka upp som alternativ när du sedan är hemma igen.
(sen så funkar inte avståndsbedömingen till 100% ändå, men det är ett sätt att minska antalet personer som bor för långt bort)
 
Då syns inte du när du är i "stad X" och därmed inne i stad x's killars radie. Då minskar risken att du sedan får upp förslag som bor för långt bort när du är i "hemmastaden" och swipar sedan.
För om du är på plats X och har tex 30 km som gräns så får du ju in personer i den radien (och de får in dig), och även om du inte swipar då så kan de ha sett dig och lajkat dig och kan alltså då dyka upp som alternativ när du sedan är hemma igen.
(sen så funkar inte avståndsbedömingen till 100% ändå, men det är ett sätt att minska antalet personer som bor för långt bort)
Är det så det fungerar? Trodde det mer va på min sida där de kom upp.
Hmm, va jobbigt det här blir nu att i så fall komma ihåg att slå av den varje gång jag åker hemifrån, för visst tar den platsen även om man inte använder appen eller hur är det?

Tror även jag fått min första matchning men vet inte vad man gör nu - novis osäker allan här. 😅
 
Är det så det fungerar? Trodde det mer va på min sida där de kom upp.
Hmm, va jobbigt det här blir nu att i så fall komma ihåg att slå av den varje gång jag åker hemifrån, för visst tar den platsen även om man inte använder appen eller hur är det?

Tror även jag fått min första matchning men vet inte vad man gör nu - novis osäker allan här. 😅
Kul med en matchning! Om personen verkar det minsta intressant så prova att skriv något. Försök att inte tänka och analysera så mycket, typ ”är detta min framtida partner”, utan snarare se det som att ni är två individer som är nyfikna på att lära känna varandra förutsättningslöst och se om det klickar när ni känner varandra lite bättre.

Det är lätt att bli överkritisk om man tänker för mycket.

Jag tror att tinder oftast hoppar tillbaka rätt snabbt så att personer som dykt upp när du inte varit hemma försvinner ur flödet när du varit hemma en stund. Så du borde inte behöva stänga av. Oavsett så ser man väl avståndet på de man swipar på och det är ju bara att dra vänster på de som man tycker är för långt borta.
 
Kul med en matchning! Om personen verkar det minsta intressant så prova att skriv något. Försök att inte tänka och analysera så mycket, typ ”är detta min framtida partner”, utan snarare se det som att ni är två individer som är nyfikna på att lära känna varandra förutsättningslöst och se om det klickar när ni känner varandra lite bättre.

Det är lätt att bli överkritisk om man tänker för mycket.

Jag tror att tinder oftast hoppar tillbaka rätt snabbt så att personer som dykt upp när du inte varit hemma försvinner ur flödet när du varit hemma en stund. Så du borde inte behöva stänga av. Oavsett så ser man väl avståndet på de man swipar på och det är ju bara att dra vänster på de som man tycker är för långt borta.
Jo så är det väl.
Avskyr att inleda meddelanden då jag inte vet va ja ska skriva, känns så lamt på typ skriva ”hej läget?”, mycket lättare till folk jag känner.

Jag har fått upp en del knepiga föreslag många utlandssnubbar där de skrivit på antingen engelska eller sitt språk. Känns inte som de finns i Sverige. Är det likadant för er andra me eller är det något annat tro? 🤔
 
Jo så är det väl.
Avskyr att inleda meddelanden då jag inte vet va ja ska skriva, känns så lamt på typ skriva ”hej läget?”, mycket lättare till folk jag känner.

Jag har fått upp en del knepiga föreslag många utlandssnubbar där de skrivit på antingen engelska eller sitt språk. Känns inte som de finns i Sverige. Är det likadant för er andra me eller är det något annat tro? 🤔

Jag fick upp massor som skrivit sin presentation på engelska när jag använde Tinder. Tyckte inte det var konstigt alls eftersom Göteborg befolkas av massor av studenter och ex-pats.
 
Hej alla! Tänkte bara meddela att jag lever :D Har iakttagit tråden ett tag nu i flera veckor utan att skriva, har själv känt att jag inte riktigt orkat med något seriöst dejtande. Har blivit sjuk så orimligt ofta på sistone och varit så otroligt trött :cautious: Har träffat ingenjören några gånger, mest bara "casual". Vi ses, äter mat, skrattar och har sex. Gnistan är inte tillbaka, men det är trevligt ändå :) Har inte träffat honom på ett par veckor nu dock.

Träffade killen med katten en till gång efter den där superdejten för ett tag sedan. Det var inte alls mysigt. Han var väldigt avvaktande och höll en god distans trots att jag inte direkt var "stängd" i mitt kroppsspråk. Visst, han hade säkert sina reasons men ska jag upprätthålla ett intresse för någon ska det finnas något fysiskt intresse där liksom. Så det har runnit ut i sanden efter det, synd men väntat!

Matchade dock med en kille jag känner sedan tidigare för några veckor sedan. Visade sig att han tyckt jag varit väldigt snygg hela tiden, och jag har tyckt att han är supersnygg sen första gången jag såg honom för en sisådär 3 år sedan :D Vi har mycket gemensamt och har setts tre gånger nu. Han har sovit över 2 ggr och vi har haft vääääldigt mkt sex :angel: Jag vet inte vart det kommer leda, men vi tycker det är väldigt mysigt att vara i varandras närhet och så tar vi det därifrån.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 561
Senast: Badger
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 034
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 735
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Jag har ju haft problem med att jag inte lyckas ta mig upp ur sängen på morgonen och sen på kvällen har jag haft svårt att somna i tid...
Svar
11
· Visningar
995
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hiss och diss del 5
  • Varför finns Israel?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp