Dejtingtråden 26!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag med. Blir illa till mods av vissa av de senaste inläggen, har du träffat en Aspergare så har du träffat en Aspergare liksom, det går inte att få någon slags facit genom att fråga på internet. Visst att man behöver kommunicera om sina behov, men det hör ju till alla relationer, oavsett neurotyp hos de inblandade.

Låt bli att utgå från att problem kommer uppstå och ta saker som de kommer så lär det nog fungera bättre än att ställa massa frågor till personen som om hen vore från en annan planet. Hade jag sett den typen av tendenser hos en eventuell dejt så hade jag tackat för mig, jag tycker det visar på en inneboende om än mestadels (hoppas jag...) omedveten funkofobi.
Jag förstår vad du menar och jag håller med dig.

Av relaterade skäl blir det ju knepigt att han ändå åberopade asperger som ett sätt att säga vem han är. Och jag förstår om det i sin tur uppfattas som ett slags inbjudan att ställa generella frågor om just diagnosen (som inte ens heter asperger).
 
Det jag inte var beredd på hände igår. Jag blev uppringd sent på kvällen av raggets flickvän.
Hon hade loggat in på hans Facebook och sett vår messengerkonversation så det fanns inte så mycket att göra än att säga sanningen.

Jag får berätta mer lite senare, just nu försöker jag mest landa.
Ett sådant samtal fick jag också en gång, hon ville också veta sanningen. Jag sa bara att det fick hon ta med honom och att jag inte hade något att prata med henne om. Sedan la jag på.
 
Ang att ställa frågor om folks Asperger tycker jag beror på hur det görs. Själv ser jag mycket hellre att man frågar än att man går runt och undrar (eller för den delen läser i tron att kunna använda ett inte sällan felaktigt facit på mig...), men då är det såklart en jäkla skillnad mellan att fråga tex "hur fungerar si eller så för dig?" och "vad fan är du så jävla dålig på si eller så för?". Och så beror det givetvis på personens syn på mig överlag. Ser han mig först och främst som en aspie eller som en person som råkar ha Asperger?
 
Oj då men kanske inte helt oväntat att hon kom på er? Hur känns det? Jag tänker att sanningen var det bästa sen är det upp till dem att lösa sin situation.

Ja, nu har jag fått en halv natt och några timmar på morgonen för att smälta det hela.
Det känns okej! Hon ringde mig som sagt sent igår kväll och vi pratade en lång stund. Hon frågade sedan om vi kunde ses eftersom hon tyckte att vissa saker var för jobbiga att fråga om på telefon så vid midnatt drog jag ut för att träffa henne.

Jag trodde att hon skulle vara mer uppriven än vad hon faktiskt var. Hon var ledsen men förvånansvärt rationell och klar över vad hon kände så för mig var det inte svårt att prata med henne. Hon visade ingen ilska mot mig överhuvudtaget utan sa själv att jag inte bär någon skuld till hans beteende och att hon någonstans ändå förstår varför han sökte sig till mig.

Samtidigt känner hon sig självklart fruktansvärt sviken av honom och han lär inte få det lätt framöver. Vi får väl se vad som händer.
 
Ja, nu har jag fått en halv natt och några timmar på morgonen för att smälta det hela.
Det känns okej! Hon ringde mig som sagt sent igår kväll och vi pratade en lång stund. Hon frågade sedan om vi kunde ses eftersom hon tyckte att vissa saker var för jobbiga att fråga om på telefon så vid midnatt drog jag ut för att träffa henne.

Jag trodde att hon skulle vara mer uppriven än vad hon faktiskt var. Hon var ledsen men förvånansvärt rationell och klar över vad hon kände så för mig var det inte svårt att prata med henne. Hon visade ingen ilska mot mig överhuvudtaget utan sa själv att jag inte bär någon skuld till hans beteende och att hon någonstans ändå förstår varför han sökte sig till mig.

Samtidigt känner hon sig självklart fruktansvärt sviken av honom och han lär inte få det lätt framöver. Vi får väl se vad som händer.
Får ge dig en eloge för dit bemötande. Känns som att ni båda ändå skötte det snyggt.

Har själv varit fru och kontaktat den andra, man vill ju bara ha att klart svar att ens magkänsla är rätt då killen oftast ljuger så mycket han kan. Man vill bara veta så man har mer kött på benen hur man skall göra.

Idag skulle jag dock inte göra så, kontakta den andra, skulle gå oavsett för magkänslan har oftast rätt, tyvärr.
 
Ja, nu har jag fått en halv natt och några timmar på morgonen för att smälta det hela.
Det känns okej! Hon ringde mig som sagt sent igår kväll och vi pratade en lång stund. Hon frågade sedan om vi kunde ses eftersom hon tyckte att vissa saker var för jobbiga att fråga om på telefon så vid midnatt drog jag ut för att träffa henne.

Jag trodde att hon skulle vara mer uppriven än vad hon faktiskt var. Hon var ledsen men förvånansvärt rationell och klar över vad hon kände så för mig var det inte svårt att prata med henne. Hon visade ingen ilska mot mig överhuvudtaget utan sa själv att jag inte bär någon skuld till hans beteende och att hon någonstans ändå förstår varför han sökte sig till mig.

Samtidigt känner hon sig självklart fruktansvärt sviken av honom och han lär inte få det lätt framöver. Vi får väl se vad som händer.

Hur tänker du själv nu då, vill du fortsätta träffa honom? Har ni haft någon kontakt sedan du pratade med flickvännen?
 
Får ge dig en eloge för dit bemötande. Känns som att ni båda ändå skötte det snyggt.

Har själv varit fru och kontaktat den andra, man vill ju bara ha att klart svar att ens magkänsla är rätt då killen oftast ljuger så mycket han kan. Man vill bara veta så man har mer kött på benen hur man skall göra.

Idag skulle jag dock inte göra så, kontakta den andra, skulle gå oavsett för magkänslan har oftast rätt, tyvärr.
Jag var riktigt imponerad av henne! Det krävs mod för att göra det hon gjorde och det sa jag till henne också.
Hon har inte ens fyllt 20 än men hon är tuff och klok, det kommer att gå bra för henne.

Precis som du säger så ville hon bara ha klara svar och jag svarade så ärligt jag kunde. Hur svårt det än var för henne att höra vissa bitar så tror jag ändå att det på sätt och vis också var en lättnad att få veta.
Jag tror att hon först hade målat upp en bild av att han och jag har blivit kära i varandra och att det i så fall hade varit svårare för henne att acceptera. När hon sen fick höra min version tog hon det mycket bättre än väntat och mentalt kändes det som att hon kommit en bit på vägen.

Hur tänker du själv nu då, vill du fortsätta träffa honom? Har ni haft någon kontakt sedan du pratade med flickvännen?
Nej, jag har inte pratat med honom. Jag tänker att hon behöver få göra det först, rimligtvis har hon redan kontaktat honom men eftersom jag inte vet säkert så avvaktar jag :)
Ja alltså, jag vill gärna träffa honom men det är inte upp till mig nu.
 
Precis som du säger så ville hon bara ha klara svar och jag svarade så ärligt jag kunde. Hur svårt det än var för henne att höra vissa bitar så tror jag ändå att det på sätt och vis också var en lättnad att få veta.
Jag tror att hon först hade målat upp en bild av att han och jag har blivit kära i varandra och att det i så fall hade varit svårare för henne att acceptera. När hon sen fick höra min version tog hon det mycket bättre än väntat och mentalt kändes det som att hon kommit en bit på vägen.

Sa hon att han inte talat sanning för henne eftersom hon kontaktade dig?
 
Ja, en riktig käftsmäll! Jag känner inte att jag har rätt att förvarna honom heller.
Skadan är ju redan skedd i vilket fall, det finns inte en chans att han kan slingra sig undan om hon har läst vår konversation 🤷‍♀️
Konstigt att hon inte gick till honom först ... Jag skulle backa ur alltihop med rumpan före i det här läget, det kan bara bli mer drama av det.
 
Konstigt att hon inte gick till honom först ... Jag skulle backa ur alltihop med rumpan före i det här läget, det kan bara bli mer drama av det.
Jag undrade också över det men jag kan misstänka att han gjort något liknande innan och sen ljugit sig blå om hon har anat något, vad vet jag.
Jag känner mest att han får ta kontakt med mig om han vill, jag behöver inte ringa honom.
 
Jag undrade också över det men jag kan misstänka att han gjort något liknande innan och sen ljugit sig blå om hon har anat något, vad vet jag.
Jag känner mest att han får ta kontakt med mig om han vill, jag behöver inte ringa honom.
Var du ärlig mot henne?
 
Får ge dig en eloge för dit bemötande. Känns som att ni båda ändå skötte det snyggt.

Har själv varit fru och kontaktat den andra, man vill ju bara ha att klart svar att ens magkänsla är rätt då killen oftast ljuger så mycket han kan. Man vill bara veta så man har mer kött på benen hur man skall göra.

Idag skulle jag dock inte göra så, kontakta den andra, skulle gå oavsett för magkänslan har oftast rätt, tyvärr.
Jag tänker nog att om mitt förtroende för partnern är så litet, så är det ändå kört. Därför är det för mig en väldigt märklig grej att kontakta den andra.

Jag skulle inte heller ha svarat på något om jag blev kontaktad så, utan gjort som @mandalaki skrev.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 430
  • Artikel
Hästnyheter Nu är det dags igen att se till att ha hästen i form i sommar! STL Sommartrav fortsätter även i år med dubbla STL-omgångar varje vecka...
Svar
0
· Visningar
71
Senast: Gunnar
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
7 677
Svar
1 292
· Visningar
132 614
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp