Dejtingtråden 26!

Status
Stängd för vidare inlägg.
För- och nackdelar är inget att generalisera om. Det handlar ju om personkemi och vad du gillar och inte i bemötande. Jag personligen ser inte asperger eller adhd som nåt besvärande men andra kan ju tycka det. Du får träffa honom om du vill veta tror jag. Alla har ju olika svårigheter och styrkor.
Jag kan ingenting om varken adhd eller aspberger. Tänkte mer om det finns nått att tänka på. Har alldeles för många frågetecken just nu och känner mig osäker.
 
Jag kan ingenting om varken adhd eller aspberger. Tänkte mer om det finns nått att tänka på. Har alldeles för många frågetecken just nu och känner mig osäker.
Alla med adhd och aspberger är ju olika personer precis som vem som helst. Så det är svårt att säga hur just han är och vad som funkar bäst för honom. Mitt tips är att bara låta det vara lite, träffa honom och fråga lite mer om det senare om det finns något mellan er.
 
Jag kan ingenting om varken adhd eller aspberger. Tänkte mer om det finns nått att tänka på. Har alldeles för många frågetecken just nu och känner mig osäker.

Nä, inte egentligen. Oavsett diagnoser handlar det ju om vad du tycker om honom. Han kanske är så högfungerade att du aldrig kunnat gissa, eller så är han det inte. Men det märker man ju. Och jag tycker väl han ska bemötas på samma premisser som
Vem som helst du velat dejta, hur ska man annars veta om man funkar ihop? Det kan ju inte kräva orimliga ansträngningar av någon i relationen.
 
T har svarat på senaste meddelandet. Tinder hade hängt sig lite för mig så har inte kunnat komma in och läsa meddelandena.
Nu har det framkommit att han har både adhd och aspberger och därför hade svårt att sätta sig in i andra människors känslor och emptai, kan för lite om dom för att kunna säga varken bu eller bä.

Någon som vet för och nackdelar med dom eller finns det ens? Kan som sagt för lite.
Ang Asperger så är det fruktansvärt olika från person till person. Jag har träffat aspergare som jag kunnat svära på måste ha haft något begåvningshandikapp om jag inte vetat om aspergerdiagnosen (man får inte diagnosen om man även har begåvningshandikapp), jag har träffat aspergare som mest varit nördiga kufar och jag har träffat aspergare som jag inte ens fattat att de haft Asperger om de inte sagt det.
Det som kan vara bra att tänka på är väl att ha ett öppet sinne i stort sett. Vi kan verka lite udda men i det stora hela är vi som folk är mest, med samma variation som finns hos neurotyper :)
 
Ang Asperger så är det fruktansvärt olika från person till person. Jag har träffat aspergare som jag kunnat svära på måste ha haft något begåvningshandikapp om jag inte vetat om aspergerdiagnosen (man får inte diagnosen om man även har begåvningshandikapp), jag har träffat aspergare som mest varit nördiga kufar och jag har träffat aspergare som jag inte ens fattat att de haft Asperger om de inte sagt det.
Det som kan vara bra att tänka på är väl att ha ett öppet sinne i stort sett. Vi kan verka lite udda men i det stora hela är vi som folk är mest, med samma variation som finns hos neurotyper :)
Vad är begåvningshandikapp för något? Känner att jag vet ingenting om dessa ämnen.
 
ö
Vad ska man fråga? :confused:
Jag tänker mig när man lärt känna varandra mer att man då kanske frågar mer om hur det yttrar sig för honom, hur det påverkar honom och hans vardag. Om det ens gör det, vad som får honom att må bra och funka bra tex. Vissa behöver ju bra rutiner tex. Men sånt brukar komma av sig självt tycker jag, inget man behöver fundera så mycket på :)
 
ö

Jag tänker mig när man lärt känna varandra mer att man då kanske frågar mer om hur det yttrar sig för honom, hur det påverkar honom och hans vardag. Om det ens gör det, vad som får honom att må bra och funka bra tex. Vissa behöver ju bra rutiner tex. Men sånt brukar komma av sig självt tycker jag, inget man behöver fundera så mycket på :)
Ah du tänkte så, då hänger ja me.
 
Nu har iaf jag meddelat hojkillen min syn på saken, och där jag valt att avsluta våran relation... Känns skittråkigt, men som jag även sa till honom så måste jag fokusera på mitt och mig nu, och att jag då känner att jag inte kan ha en relation med allt vad det innebär, men att jag mer än gärna fortfarande vill ha kvar honom i mitt liv, men som vänner än så länge, sen får framtiden utvisa resten. Bad honom också att fundera på det och att jag behöver inget svar nu, utan att han skulle tänka igenom vad som är bäst för honom.

På ett sätt är det jätteskönt, nu slipper jag få dåligt samvete för att jag inte hinner/orkar, men som sagt, jag tycker ju om honom...Men det gick ju inte, så det kunde inte ha blivit ett annat beslut än detta.
 
Ang Asperger så är det fruktansvärt olika från person till person. Jag har träffat aspergare som jag kunnat svära på måste ha haft något begåvningshandikapp om jag inte vetat om aspergerdiagnosen (man får inte diagnosen om man även har begåvningshandikapp), jag har träffat aspergare som mest varit nördiga kufar och jag har träffat aspergare som jag inte ens fattat att de haft Asperger om de inte sagt det.
Det som kan vara bra att tänka på är väl att ha ett öppet sinne i stort sett. Vi kan verka lite udda men i det stora hela är vi som folk är mest, med samma variation som finns hos neurotyper :)
@TheRedLightning, precis såhär tänkte jag också.
Jag har vänner med aspergerdiagnos och vänner med adhd (ingen med båda diagnoserna vad jag kan minnas just nu). Med de vännerna så hade jag inte gissat på någon form av diagnos bara av att träffa dem, men när jag vet om det och lärt känna dem så märker jag tydligt många beteendemönster som är typiska för personer med de här diagnoserna. Jag själv bryr mig inte ett smack om att de har diagnoser, vi är oss själva, råkar trivas bra ihop och har därför kontakt. Med samtliga vänner kan jag dock kommunicera väldigt bra och vi är trygga i varandras sällskap, vilket jag ser som det absolut viktigaste.
 
Tror inte killar läser presentationen eller så är det bara jag :angel:

Mitt resonemang också 😁 Nu swipear jag ju bara kvinnor och då insåg jag hur manstillvänd och ur det perspektivet dålig min presentation var. Säkert hade det också gett rimligare matchningar (nåja, av de som läst) bland män om jag skrivit om den tidigare.

Inte enbart till dig @Tranan utan även tråden. Hur swipear ni?

Jag orkar dåligt bläddra i bilderna, ännu mindre av intresse med kvinnor faktiskt. Först klickar jag upp presentationen, gillar jag den kollar jag så det inte finns någon läskig bild 😅 Med män kollade jag bilderna först pga de flesta hade ingen presentation alls så fick snabbt ge upp att rangera på det och sorterade bort mängder pga de såg läskiga ut. Swipeade höger nästan enbart på att de såg snälla ut.

Tillägg. Många män med presentation åkte på att den var bitter a la "synd om mig".
 
Du kan ju kolla vad den föreslår för antal likes på ikonen under matches så kan du se om presentationen gillas.

Inte med på vad du menar? Det är något guldigt med 99+ men det har ju varit där nästan sedan jag startade Tinder för 2 år sedan. Aldrig startat om eller något sådant där.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 863
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
13
· Visningar
544
Senast: Enya
·
  • Artikel
Hästnyheter Nu är det dags igen att se till att ha hästen i form i sommar! STL Sommartrav fortsätter även i år med dubbla STL-omgångar varje vecka...
Svar
0
· Visningar
78
Senast: Gunnar
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
10 026
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Skäller på andra hundar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp