Facebook har låst kontot

Bukefalos 30 år!

Har funderat på det, men hur vet man det isf? När jag gör en genomskanning med telefonens virusprogram så hittar den iaf inget.
Jag har börjat undra om det har att göra med en sak som jag gjorde för typ en vecka sedan. Min bror tycker om att skicka länkar på de mest omständliga sätt. T.ex. en länk till en video på fb så kan han skicka via whatsapp eller instagram, istället för messenger eller att dela direkt.
Efter att man då kollat dessa videor, så kan man sedan få upp ett säkerhetsmeddelande när man går in på fb att någon försökt logga in och "var det du?".
En gång, före jag märkte sambandet, så klickade jag i att det inte var jag. Jag trodde då att det skulle komma någonsorts 2stegs autentisering för att säkerställa, men inget hände, så jag glömde bort det.
Undrar om det är detta som spökar nu 🤔
Men undrar då också varför facebook buggar så mycket för mig?
Det kan det vara.
Vet inte hur man löser det tyvärr.

• Gilla
Reactions: MCP
Har du provat avinstallera och installera om samt rensa cashe & cookies?
Har använt fb via webbläsaren, och provat olika läsare och rensat historik och cookies, avinstallerat messenger och installerat på nytt, tyvärr utan resultat :( men telefonen slutade iaf att gnälla om hög batterianvändning.

Har du via facebooks hjälpcenter provat återställa ett hackat konto?

Jag har inte Facebook så jag kan inget om det egentligen men när jag googlade runt så kom jag till några olika alternativ på problem och länkar till hur man kunde göra för att lösa dem.
Men det är kanske de sakerna du redan provat?

Har du via facebooks hjälpcenter provat återställa ett hackat konto?

Jag har inte Facebook så jag kan inget om det egentligen men när jag googlade runt så kom jag till några olika alternativ på problem och länkar till hur man kunde göra för att lösa dem.
Men det är kanske de sakerna du redan provat?
Japp, tyvärr provat, och då ser sidan ut som bilden i mitt inlägg #15, d.v.s. sidan laddas inte ens :(

Provade logga in från annan enhet idag, tyvärr blev det samma resultat, kommer mig en bit på vägen, men så stannar det vid "sidan kan inte visas".
Så är det någon som har en mejladress till någon enhet på facebook så är jag evigt tacksam :bow:

Första länken fungerade tyvärr inte, eller ja, det gör som tidigare och laddar inte :(
Tack för adressen. Är den internationell så man bör skriva på engelska?
Jag har för mig att jag skrev på svenska, är ett par år sen. Prova, förstår de inte så skicka ett på engelska.

• Gilla
Reactions: MCP
Tyvärr gick det så här :(:
Screenshot_20250505_112450_Outlook.webp

Alltså vet ni vad??!! Jag verkar ha lyckats ta mig in på mitt konto igen :jawdrop: provad elogga in via en dator (har tidigare bara provat via surfplatta förutom telefon) och då kom jag mig förbi steget var det tidigare har skitit sig, och till sist kunde jag logga in. Efter det så kunde jag också logga in på telefonen. Messenger var det lite krångel med, men efter att ha provat logga in några gånger så verkar det också fungera.
Det är så skönt att det fungerar nu, men jag är så skeptisk och tror hela tiden att det ska slänga ut mig igen 😂 men det är väl bara att hoppas att det inte gör det.
Tack alla som har engagerat sig och kommit med förslag, man är nog verkligen maktlös mot det där stora spektaklet till företag.

Alltså vet ni vad??!! Jag verkar ha lyckats ta mig in på mitt konto igen :jawdrop: provad elogga in via en dator (har tidigare bara provat via surfplatta förutom telefon) och då kom jag mig förbi steget var det tidigare har skitit sig, och till sist kunde jag logga in. Efter det så kunde jag också logga in på telefonen. Messenger var det lite krångel med, men efter att ha provat logga in några gånger så verkar det också fungera.
Det är så skönt att det fungerar nu, men jag är så skeptisk och tror hela tiden att det ska slänga ut mig igen 😂 men det är väl bara att hoppas att det inte gör det.
Tack alla som har engagerat sig och kommit med förslag, man är nog verkligen maktlös mot det där stora spektaklet till företag.
Wohoo!

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka