Dejtingtråden 26!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här är så interessant tycker jag att jag undrar om vi kan göra en asperger/autist-tråd?

Har själv ingen "officiell" diagnos, men har tagit testen på egen hand och hamnade "klart inom autistspektret". Pratar inte med någon om detta IRL, förutom exet som inte alls förstår hur jag fungerar, så det är skönt att kunna ventilera och dela erfarenheter på Buke.

Tanken har dock aldrig slagit mig att min bristande förmåga att hålla ordning i hemmet skulle bero på asperger? Är det ett vanligt förekommende problem?
Det finns en tråd (om än inte fullt aktiv). Den är inte inriktad på dejting dock. Kan putta upp den iaf :)

Ohja! Det är jättevanligt, sen exakt vad som ställer till det varierar. Motsatsen är väldigt vanlig den också dock.
 
Det var ju det där med jag och yngre män :laugh: Fick precis ett roligt mail på HP från en (av bilderna att döma) söt 23-åring:
"Är du okej med att vi ljuger för våra respektive familjer om hur vi träffades? Vi kan väl säga att jag var ute och joggade i skogen, snubblade på en gren och stukade foten så illa att jag inte kunde fortsätta. Mitt i allt kom du ridande på hästen och gav mig skjuts hem och på den vägen är det!" :D
Det där har jag fått i olika varianter från en rad män på Tinder. Superfyndigt....not :meh:
 
Så trist! Jag blev absolut lurad och tyckte att det var rätt rart. Är så jäkla glad att jag inte dejtar!

Jusst det där med "jag skulle ljuga om vart vi träffades" skriver många i både profiler och i meddelanden. En klassiker.
 
Det där har jag fått i olika varianter från en rad män på Tinder. Superfyndigt....not :meh:
Jo jag har också sett den förut men den här gången tyckte jag att det var kul i och med att han blandade in min häst i det hela så att det ändå fanns en tanke bakom.

Sen kan det förstås det faktum att han ser attraktiv ut på bilderna ha bidragit till min positiva respons 🙄
Jag hade antagligen inte jublat om samma meddelande hade kommit från en skäggig tvåbarnspappa från Flen liksom.
 
Fick den här från en kompis i går, tyckte den passade in i tråden:

IMG_20191107_091355.jpg
 
Jag klarar visst inte att dejta flera samtidigt som kapet är med i bilden. :cautious: I vart fall inte än. Tinder är pausat igen. (Jag har gjort mig osynlig). Jag måste nog vänta med eventuellt dejtande tills jag träffat honom öga mot öga igen. Jag vill känna honom på pulsen och få en känsla för hur vi ska förhålla oss till varandra.

Tvivlaren i mig säger att det här möjligen blir en trevlig fwb-relation. Och en liten del säger att han ju för fasen är soulmate-material!

Vet inte vilken som har rätt, men jag vill fortsätta med ”all-in” taktiken när vi ses, och hoppas att han gör detsamma. Jag tror att det enda rätta är att våga bjuda på sig själv, satsa och hoppas på det bästa.
 
Idag kom paketet som S skickat och jag känner verkligen att det här är rätt person för mig :love: Direkt när jag såg lådan så började jag le sådär fånigt, han hade använt samma skokartong som jag skickat till honom tidigare. En skokartong jag tycker väldigt mycket om (och som nu är väldigt berest). Hade ett lika fånigt leende när jag öppnade och det var ett jättefint brev. I fanns också bla lite saker jag verkligen saknat från USA, som mina favoritpopcorn och tacokrydda från taco bell :love:

Nu är det 40 (!!) dagar tills han kommer hit och jag måste börja sätta fart med julklappen. Jag inser att en 80 sidor scrapbook var lite väl ambitiöst, men jag ska försöka fylla så många jag bara kan och iallafall använda alla bilder jag har kvar. Just nu håller jag på med uppslaget "if we had met in xxxx..", för det året han var sexton och jag arton, och jag har klippt ihop en bild från det året på honom och mig i paint :rofl: Väldigt vackert.

Det är så roligt för jag har nog aldrig varit den pysslande typen. Men nu tycker jag att det är så mysigt att hålla på att pyssla ihop presenter. Jag antar att jag fyller dem med all kärlek och att det på något sätt kanske hjälper vid den långa distansen, det hjälper till att hålla varandra i tankarna liksom. Jäkligt härligt är det ändå, att vara kär.

1573153468352217506202584246177.jpg
 
Jag kan nog ställa in mig på att det inte blir någon dejt denna helgen heller och vänta 2 veckor till.
Musikern brottas fortfarande med sviterna av förkylningen som satt sig på lungorna och åter igen har han fått söka vård. Givetvis är han rätt slut efter jobb och andra måsten. Jag får vara tacksam för de möten och samtal han har lyckats genomföra hittills. Jag sitter lugnt i båten och väntar på ett tillfrisknande. Tror att han är värd väntan även om det är segt.
 
Det blev en spontan-dejt på mig i kväll - i stallet faktiskt! :up: En kille jag skrivit lite grann med på Tinder, som plötsligt berättade i dag att han jobbat i stall på Island tidigare samt varit gift med en ryttarinna, samt gillade att rida. Efter lite fram och tillbaks så frågade han om han kunde komma förbi och hälsa på mig och hästarna på väg hem från jobb.

Iofs en trevlig kille, men han visade sig vara pytteliten IRL (kanske 1,60? - jag är dryga 1,70) och efter ett tag framkom det att han hade två barn med två olika kvinnor... Så kändes inte direkt som någon jag skulle vilja dejta seriöst. Lite trist, vore kul med en kille som gillade hästar. :p
 
Idag kom paketet som S skickat och jag känner verkligen att det här är rätt person för mig :love: Direkt när jag såg lådan så började jag le sådär fånigt, han hade använt samma skokartong som jag skickat till honom tidigare. En skokartong jag tycker väldigt mycket om (och som nu är väldigt berest). Hade ett lika fånigt leende när jag öppnade och det var ett jättefint brev. I fanns också bla lite saker jag verkligen saknat från USA, som mina favoritpopcorn och tacokrydda från taco bell :love:

Nu är det 40 (!!) dagar tills han kommer hit och jag måste börja sätta fart med julklappen. Jag inser att en 80 sidor scrapbook var lite väl ambitiöst, men jag ska försöka fylla så många jag bara kan och iallafall använda alla bilder jag har kvar. Just nu håller jag på med uppslaget "if we had met in xxxx..", för det året han var sexton och jag arton, och jag har klippt ihop en bild från det året på honom och mig i paint :rofl: Väldigt vackert.

Det är så roligt för jag har nog aldrig varit den pysslande typen. Men nu tycker jag att det är så mysigt att hålla på att pyssla ihop presenter. Jag antar att jag fyller dem med all kärlek och att det på något sätt kanske hjälper vid den långa distansen, det hjälper till att hålla varandra i tankarna liksom. Jäkligt härligt är det ändå, att vara kär.

Visa bifogad fil 39248
Ja fy, ibland är det smärtsamt med det jävla avståndet. Vi plockar blommor åt varandra i Minecraft, öppnar presenter via videochatt och bara har varandra i lurarna mest hela tiden.

Om sju dagar och tre timmar kliver jag ur bilen vid hans hus ❤
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 343
  • Artikel
Hästnyheter Nu är det dags igen att se till att ha hästen i form i sommar! STL Sommartrav fortsätter även i år med dubbla STL-omgångar varje vecka...
Svar
0
· Visningar
66
Senast: Gunnar
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
7 427
Svar
1 260
· Visningar
129 140
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp