Dejtingtråden 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur långt utanför ens comfort zon ska man gå?
Jag tänker att de killarna jag dejtat de senaste åren har ju uppenbarligen inte blivit så bra, så det är väl dags att välja någonting jag normalt sett inte valt att välja. Upp dyker en kille som inte alls är min stil, men som verkar väldigt gullig. Många gemensamma intressen och han är väldigt på att ses.

Utsätter man sig för en kaffe även om man tänker att det inte kommer att bli någonting? För man vet ju egentligen aldrig om det kommer att bli någonting ändå. Men jag tänker att denna killen är liksom inget jag drar hem till päronen direkt.
 
Hur långt utanför ens comfort zon ska man gå?
Jag tänker att de killarna jag dejtat de senaste åren har ju uppenbarligen inte blivit så bra, så det är väl dags att välja någonting jag normalt sett inte valt att välja. Upp dyker en kille som inte alls är min stil, men som verkar väldigt gullig. Många gemensamma intressen och han är väldigt på att ses.

Utsätter man sig för en kaffe även om man tänker att det inte kommer att bli någonting? För man vet ju egentligen aldrig om det kommer att bli någonting ändå. Men jag tänker att denna killen är liksom inget jag drar hem till päronen direkt.

Jag tycker att om man har gemensama interessen så kan det ju bli en trevlig dejt oavsett, så varför inte ge det en chans? Om man kan ha en "open mind" vill säga - känner man att man inte VILL eller absolut inte kommer attraheras av personen så är det ju ingen poäng.
 
Hur långt utanför ens comfort zon ska man gå?
Jag tänker att de killarna jag dejtat de senaste åren har ju uppenbarligen inte blivit så bra, så det är väl dags att välja någonting jag normalt sett inte valt att välja. Upp dyker en kille som inte alls är min stil, men som verkar väldigt gullig. Många gemensamma intressen och han är väldigt på att ses.

Utsätter man sig för en kaffe även om man tänker att det inte kommer att bli någonting? För man vet ju egentligen aldrig om det kommer att bli någonting ändå. Men jag tänker att denna killen är liksom inget jag drar hem till päronen direkt.
Vad är det som gör att du tänker att det inte kommer bli något eller att du inte skulle dra hem honom till föräldrarna? Du behöver inte svara så, utan tänker mer att det kanske är där du har svaret på om ni ska ses eller inte? Om det är någon viktig faktor som du egentligen inte vill tumma på? Annars är det väl bara att ta en kaffe och se? Tar en timme av ditt liv och kaffe kanske du ändå dricker? 😊
 
Alltså den här kollegan :love:
Han verkar ha noterat en grej jag gör vid lunch. Jag gillar inte iskall sallad så jag tar alltid fram min sallad en kvart innan vi ska käka så den hinner bli lite rumsvarm. Sen en tid tillbaka så frågar han alltid mig om jag vill att han ska ta fram min sallad på förvärmning. Så himla omtänksamt
 
Alltså den här kollegan :love:
Han verkar ha noterat en grej jag gör vid lunch. Jag gillar inte iskall sallad så jag tar alltid fram min sallad en kvart innan vi ska käka så den hinner bli lite rumsvarm. Sen en tid tillbaka så frågar han alltid mig om jag vill att han ska ta fram min sallad på förvärmning. Så himla omtänksamt
Såna små gester tycker jag är så himla fina :love:
 
Jag har tränat lite med honom idag. Ett pass som tog väldigt mycket längre tid än de faktiska övningarna, eftersom vi beter oss som tonåringar som inte kan låta bli att släppa allt för att kyssas med jämna mellanrum 🙈 nej, det var inte ett offentligt gym vi var på, tack och lov :rofl:
 
Det är en trevlig känsla, att någon tycker om en så pass mycket att de lägger märke till de där detaljerna som ändå är en stor del av ens person.
Jag hoppas och tror att det är så. Han vet ju vad jag känner, men håller sig i sargen. Jag har svårt att tro att han inte gillar mig. Det kommer ta tid iom omständigheterna men jag är tålmodig och han är definitivt väntvärd
 
Alltså den här kollegan :love:
Han verkar ha noterat en grej jag gör vid lunch. Jag gillar inte iskall sallad så jag tar alltid fram min sallad en kvart innan vi ska käka så den hinner bli lite rumsvarm. Sen en tid tillbaka så frågar han alltid mig om jag vill att han ska ta fram min sallad på förvärmning. Så himla omtänksamt

Precis SÅDANT är vad som gör att jag ser mig sedd och trygg och där det funkar så himla bra med The Guy. Det handlar liksom noll om uppvaktning/bekräftelse/gulliga ord osv för mig.
 
Precis SÅDANT är vad som gör att jag ser mig sedd och trygg och där det funkar så himla bra med The Guy. Det handlar liksom noll om uppvaktning/bekräftelse/gulliga ord osv för mig.

Svarar mig själv 😅 men ang mer typ vanlig (?) typ av bekräftelse så skrev jag till honom, efter 2 dagars väntetid där jag var obekväm och hade förvarnat om att jag ville säga något. Något så simpelt som "jag gillar dig". Efter över 1 år av att ha träffats flera gånger i veckan 😆 Och nu gör vi tydligen semesterplaner för sommaren och han har sagt att han nog kanske kan träffa delar av min familj 🤣 Och jag pallar inte längre omskrivningar och förklaringar så jag benämner honom bara typ som min kille där det inte passar att säga något annat och det känns väl ganska fine nu. Även om jag hade panik i en vecka efter det snacket men det lade sig lyckligtvis 🙄
 
Hur långt utanför ens comfort zon ska man gå?
Jag tänker att de killarna jag dejtat de senaste åren har ju uppenbarligen inte blivit så bra, så det är väl dags att välja någonting jag normalt sett inte valt att välja. Upp dyker en kille som inte alls är min stil, men som verkar väldigt gullig. Många gemensamma intressen och han är väldigt på att ses.

Utsätter man sig för en kaffe även om man tänker att det inte kommer att bli någonting? För man vet ju egentligen aldrig om det kommer att bli någonting ändå. Men jag tänker att denna killen är liksom inget jag drar hem till päronen direkt.

Är lite osäker på vad du menar med Comfort Zone? Tänker dock att om du tycker att han är gullig (redan innan dejten) och ni har gemsamma intressen så kan absolut ett tycke uppstå.

Om du däremot redan innan dejten skulle ha tänkt det omvända mot gullig och ni inte hade någonting gemensamt skulle jag inte satsa på det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 362
Svar
734
· Visningar
38 313
Senast: Sryoqwe
·
  • Artikel
Hästnyheter Han har jobbat i thaikök, sportbutiker, cykelaffärer – och som hästskötare. Nu gör Leon Hallén, 33, ny karriär. För Expressen berättar...
Svar
0
· Visningar
97
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp