Förhållandetråden

Hängde i nån dejtingtråd för en herrans massa år sen (14 i höst).
Gick på träff med en man och resten är historia. En lång sådan. Sjukdom, dödsfall i familjen, nya husdjur, husköp, ivf, två barn. Vi har hunnit genom det mesta under våra år tillsammans hittills känns det som :p.
 
Jag känner egentligen inget behov av en relation, vill inte ha barn, är extremt självständig med stort behov av egentid. Min sambo är likadan och det gör att vi faktiskt har en väldigt bra relation med mycket frihet utan tjat, gnäll och tjafs. Vi respekterar varandras behov av egentid och våra respektive dyra och tidskrävande intressen.
Han är helt fantastisk och jag är väldigt glad att jag har honom i mitt liv ❤️
Skulle det ta slut skulle jag antagligen inte söka ny relation utan återgå till mitt kravlösa dejtande utan något mål.
Eller så blir jag bara en crazy catlady på riktigt 😁
Lite sådär har nog jag och mina sambo det också. Vi har varit tillsammans i 13 år. Tror många tycker vi lever lite väl "parallella liv" men jag älskar att det finns något pragmatiskt i det. Vi älskar såklart att göra saker ihop också och pratar mycket i termer av att vi och hunden utgör en familj, men just det här med att respektera egentid och att en helt okej fredagkväll är att den ena sitter framför datorn och gör sitt och den andra hänger på soffan och spelar tv-spel har nog varit ett framgångsrecept. Samtidigt är det fantastiskt att kunna dela små stundar i vardagen med varandra också.
 
Jag har ju aldrig hängt som aktiv i en dejtingtråd men om ca två månader har jag varit ihop med särbon i 14 år! :nailbiting:

Nyckelordet är "särbo"... vi försökte nästan bo ihop under två år och då höll det på att ta slut :D Det är lite sorgligt ibland att inte ha en vardag tillsammans men fördelarna överväger. Sedan har det verkligen inte varit lätt alltid men vi har på något vis lyckats hålla ihop.
 
Min partner och jag träffades för första gången för mindre än tre månader sedan men har redan uppnått "true love". :love1:

I alla fall enligt den här principen:

Visa bifogad fil 137679

:cautious: Eeeh.

I övrigt har han gått under namnet nästan-grannen i dejtingtråden, men det skulle lika gärna kunna vara nästan-sambon nu eftersom han bor hos mig i snitt kanske fem dagar i veckan. I den här takten hinner vi med att nå tristess, konflikt och separation till efter sommarsemestern någon gång. :D Men hittills har allt gått bra!
Jag har fortsatt svårt att vänja mig vid att nästan-grannen inte ens låtsas vara svårfångad, eller kortsiktig. STRESSEN när min chef bad oss att önska veckor inför sommarsemestern redan i början av februari. Jag brukar vara ledig mot slutet, i augusti. "Du vet om ett halvår, dubbelt så långt fram i tiden som det har gått sedan vi träffades, ska vi bestämma nu vad vi ska göra?" :nailbiting::sorry:

Men det gick bra :heart (som vanligt) och hans önskefönster öppnade samtidigt så nu har vi valt samma veckor och hoppas att vi får dem. De är inte så populära så det borde gå bra.
 
Jag träffade min nuvarande sambo på "Melbourne cup day" 2016.
2017 åkte vi till Sverige för att delta på min brors bröllop så sambon träffade "alla'' då typ.
När vi kom tillbaka till Aus ansökte vi om partnervisum för mig.
2019 blev första delen godkänd.
Vi förlovade oss på Melbourne cup day 2019.
2020 blev andra delen av visumet godkänt och jag fick permanent uppehållstillstånd precis innan pandemin slog till.
2021 köpte vi hus och fick nycklarna dagen innan Melbourne cup passande nog :rofl:
2022 köpte vi en hundvalp som vi fick hem i mitten på December det året.

Livet rullar men det är mycket hem-göra nu som husägare. Alltid nåt att fixa! Men kul också för det mesta!
 
Idag hittade jag ett sött litet paket i posten. Hade ingen aning om vad det kunde vara, för jag har ju inte beställt något. Det visade sig vara ett gulligt halsband som jag önskat mig länge, skickat av min italienare 🥰 Han hävdar att han är oromantisk, men det är ju hur romantiskt som helst att få en fin spontan present bara så där. Jag blev verkligen jätteglad :D
 
20240214_193330.jpg


Jag kan inte ljuga. Jag smälter av detta, hur förutsägbart det än må vara med blommor på alla hjärtans dag. Från mannen som avskyr kommersiella firanden av olika saker. Dessutom är det första gången jag får blommor av en man. På riktigt. ❤️
 
Vi kastade i oss en fullständigt oromantisk middag på Ikea bland ca 1000 andra människor, alla hjärtans dag till ära :rofl: men sen tillbringade han 1,5h med mig på köksplaneringsmöte, innan vi åkte hem och åt kladdkaka och drack ett glas vin. Och bytte varsin mindre present 🥰
 
Något som gör mig så otroligt varm i hjärtat är när han, på en ledig dag, kliver upp när min klocka ringer (och jag inte lyckats kravla mig upp än), hämtar ett glas juice till mig för han vet att det hjälper mig vakna till och fixar bilkaffe och -macka medan jag klär på mig. Kommer ut från sovrummet och allt jag behöver göra är att kasta på mig lite smink och borsta tänderna. Han vet hur mycket jag hatar morgnar och gör allt han kan för att underlätta. Det är så omtänksamt och fint så jag vill bara spricka av lycka för att jag har honom :heart
 
Visa bifogad fil 139112

Jag kan inte ljuga. Jag smälter av detta, hur förutsägbart det än må vara med blommor på alla hjärtans dag. Från mannen som avskyr kommersiella firanden av olika saker. Dessutom är det första gången jag får blommor av en man. På riktigt. ❤️


Min sambo känner mig väl och hade INTE köpt blommor utan påfyllning med flera paket av tandborstshuvuden till min eltandborste. :laugh:
 
Så jävla avis! Har aldrig fått blommor av en man och just det där med att få en bukett rosor har i alla år varit drömmen :love: Nu har jag ju äntligen världens bästa sambo efter många år i ensamhet men hur underbar han än må vara så är det här den grej vi inte matchar på. Han köper helt enkelt inte blommor, och han låter bli av ren princip :meh: Jag hoppas att han tänker om en vacker dag för jag skulle verkligen dö av lycka typ, och det är verkligen nånting jag saknar. Men det är inget vi diskuterar så mycket heller då viljan är viktig för mig, så det måste komma från hans egen vilja. Så ja, det lär väl aldrig hända tyvärr.

Vi var ut på middag och bio igår däremot. Blev något så oromantiskt som en nazistfilm :laugh: Men den var bra! Helt genialisk, och passar oss bra. Och det var mitt förslag att se den :D
 
Så jävla avis! Har aldrig fått blommor av en man och just det där med att få en bukett rosor har i alla år varit drömmen :love: Nu har jag ju äntligen världens bästa sambo efter många år i ensamhet men hur underbar han än må vara så är det här den grej vi inte matchar på. Han köper helt enkelt inte blommor, och han låter bli av ren princip :meh: Jag hoppas att han tänker om en vacker dag för jag skulle verkligen dö av lycka typ, och det är verkligen nånting jag saknar. Men det är inget vi diskuterar så mycket heller då viljan är viktig för mig, så det måste komma från hans egen vilja. Så ja, det lär väl aldrig hända tyvärr.

Vi var ut på middag och bio igår däremot. Blev något så oromantiskt som en nazistfilm :laugh: Men den var bra! Helt genialisk, och passar oss bra. Och det var mitt förslag att se den :D
Jag förstår precis hur du känner ❤️ Detta är som sagt första gången i livet jag får blommor av en man och jag blev så löjligt glad! Tråkigt att sambon inte vill köpa blommor av princip, som du säger måste det ju komma av egen vilja och inspiration. Låter som ni fick en mysig kväll som passade er ❤️
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Som jag skrev i förhållandetråden har jag friat ❤. Jag hade sen många år sen två bilder sparade på ringar jag ville ha om det skulle bli...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 298
IT & mobiler Hej! Efter uppdateringen på Apple Watch så har det försvunnit den där symbolen som man trycker på för att en telefon ska plinga till...
Svar
2
· Visningar
534
Kultur Jag tittar inte på Mello utan lägger allt krut på ESC. Men jag HAR förstås tittat på Mello tidigare och har synpunkter om alla de åren -...
2
Svar
25
· Visningar
761
Senast: Lingon
·
Tjatter Hej! Vi är ju på ett diskussionsforum så jag undrar vad ni tycker kännetecknar en bra diskussion, både i person och på nätet. Är det...
Svar
2
· Visningar
254
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp