Dejtingtråden 34

Status
Stängd för vidare inlägg.
Låter rimligt.

Fast... när jag tänker efter, varför skulle man upptäcka andra identiteter? Eller handlar det om att man inte riktigt vet utan provar sig fram?

Jag ber om ursäkt i förväg ifall jag är plump och fördomsfull. Jag menar inget illa, men man kan ju göra illa oavsett.
Det här är ett intressant mönster som jag har lite egen erfarenhet av, och jag tror att snarare än att "upptäcka" handlar det om att "tillåta sig". Att på något sätt vara queer gör det lättare att identifiera sig med andra icke-normativa sidor hos sig själv och leva ut dessa. En är redan utanför normen och har inte lika mycket att förlora. Plus att det kan finnas en gemenskap där som också underlättar.
 
Jag upplever att många helst vill träffas typ imorgon. Flera uttrycker i sin text att de inte vill "skriva i flera år" eller liknande. Medan jag som tycker det är jobbigt med nya människor gärna vill känna av först, hitta något gemensamt och försöka undvika att dejten blir en katastrof redan i förhand.
Jag kan förstå om man vill få en känsla för om en person är rimlig innan man ses.

Men enligt min erfarenhet spelar det inte så stor roll om man skrivit ett tag för hur dejten sen känns, alltså själva känslan och attraktionen.
.
Flera gånger när jag har haft längre kommunikation i text innan en första dejt så kändes det som att jag hade investerat en massa i något som när vi väl sågs bara kändes Nej.

Dessutom har det med flera varit så att när man skrivit och skrivit i flera veckor så vågar/vill de ändå inte ses när det väl kommer till kritan. Så ovärt. Så jag förstår verkligen de som skriver så som du beskriver, att de inte vill hålla på och skriva i all evighet.

Jag ses hellre snabbt och det är faktiskt de jag träffat snabbt (typ samma dag eller dagen efter) efter matchning som jag klickat bäst med.
 
Jag kan förstå om man vill få en känsla för om en person är rimlig innan man ses.

Men enligt min erfarenhet spelar det inte så stor roll om man skrivit ett tag för hur dejten sen känns, alltså själva känslan och attraktionen.
.
Flera gånger när jag har haft längre kommunikation i text innan en första dejt så kändes det som att jag hade investerat en massa i något som när vi väl sågs bara kändes Nej.

Dessutom har det med flera varit så att när man skrivit och skrivit i flera veckor så vågar/vill de ändå inte ses när det väl kommer till kritan. Så ovärt. Så jag förstår verkligen de som skriver så som du beskriver, att de inte vill hålla på och skriva i all evighet.

Jag ses hellre snabbt och det är faktiskt de jag träffat snabbt (typ samma dag eller dagen efter) efter matchning som jag klickat bäst med.
Förstår vad du menar. Det går inte att förutse hur känslan blir irl. Skulle också tycka det vore skitfrustrerande om någon efter veckor inte vill ses. För min del handlar det lite om att skademinimera, tar oerhört mycket energi för mig att gå på dejt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag ska göra köttbullar till jul. De brukar bli bra när jag kör mitt gamla vanliga "tager vad jag haver" och geggar ihop. Men nu tänkte...
Svar
3
· Visningar
320
Senast: sthu
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
516
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Tog nya prover förra måndagen och jag undrar lite kring mitt järnvärde. Har legat bra tidigare, kring 22, nu helt plötsligt var jag...
Svar
4
· Visningar
593
Senast: Kristall10
·
Hemmet Har den ändrats det senaste? Jag har en massa ”gamla” påslakan som är 140 cm breda, de senaste inköpta för mindre än tre år sen. I...
Svar
15
· Visningar
405
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp