Dejtingtråden del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det går inte att jämföra med mindre städer. Problemet är att vi är så många fler samt att vi har så mkt mer kollektivtrafik. Och det är alltid bussar och lastbilar som ställer sig på tvären samt att det är svårt att snöröja när det är så mkt bilar i vägen.
Så just därför får man skippa idelogi och prioritera att göra det på ett sätt som kommer fungera snarare än någon sorts rättviseagenda.

Blir ju dock ganska logiskt att om gatorna snöar igen så fastnar bilarna och då kan inte snöröjningen ta sig fram för att göra ens den prioriterade delen.

Jag är inte påläst kring detta men har mycket svårt att tro att de som sitter på beslutandeposten var så dumma. Jag tror att det är mycket hörsägen och ryktesspridning kring snökaoset i Stockholm hösten 2016 och för att ens säga något alls så skulle jag behöva läsa på, och det orkar jag inte. Jag tror dock inte att det är så simpelt och larvigt som du beskriver.

Slut på OT.

Men då ska man inte hitta på att den var problemet när det inte var så.
Ingen kan nog säga vad problemet var helt hundraprocentigt, det är inte samma sak som att det är påhittat. Min åsikt är att man ska prioritera för att effektivt få bort snön oavsett vilket kön som råkar gynnas av det.

Måste också få säga mitt om snön då :p Idag åkte jag till jobbet så att jag var på motorvägen vid ca 6:30. Då började det redan bli tjockt med trafik in mot stan. Så är det alltid. En vän till mig sa förut att om hon ska åka över Essingeleden, som går rakt genom stan, så försöker hon ha passerat den senast 6:30 för att öht kunna komma fram utan att behöva räkna med massor av extra restid pga köerna.

När jag för några veckor sedan åkte på en motorväg ca kl 9:30, då var det fortfarande mycket bilar på vägarna, även om det hade börjat lätta upp då (jag körde dock på vägarna några mil norr om stan, det var troligen köer kvar inne i stan).

Det är vanliga dagar, med torra vägar och utan större olyckor. Lägg på ett kraftigare snöfall på det, och det faktum att snön sällan kan skyfflas ner i något dike (sådana finns inte överallt i stan) utan måste bort... Det är inte ett dugg konstigt att det blir extrema köer, de är ju för sjutton extrema redan i vanliga fall :p

Försökt hålla lite låg profil men kan väl uppdatera att tjejen och jag är kära i varandra och hade hon varit singel hade det inte varit något snack om saken att vi varit tillsammans, det har hon sagt flera gånger.
Vi sågs senast igår och då hände det lite grejer som kanske inte direkt var oväntade men ändå överraskade oss båda. Vi har pratat idag och kommit överens om att inte höras eller träffas mer kommande vecka så att hon kan få tid att reda ut vad hon vill med sitt förhållande eftersom vi båda uppenbarligen inte kan tänka riktigt klart när vi umgås.
Hennes flickvän vet om att hon fått känslor för mig och tydligen har det varit på tapeten tidigare att gå isär men nu förstår jag det som att i alla fall flickvännen inte vill det om inget ändrats sedan igår. De har en hel del att prata om och reda ut.
Jag kan inget annat göra än att vänta, frågan är väl hur länge jag orkar vänta.
Vi har bestämt att vi hörs/ses på söndag för att stämma av, tidigare om hon kommit fram till ett beslut eller jag känner att jag vill skita i det här.
Jag har nog satt någon slags preliminär personlig tidsgräns för hur länge jag orkar med den här känslostormen och tänker att jag nog inte orkar mer än typ två veckor till. Då har det gått typ 1 månad sedan jag berättade vad jag kände för henne.
Vet inte om 1 månad känns som en orimlig tid eller inte, jag tycker väl att hon borde ha kommit fram till något senast då. Ingen av oss tre inblandade orkar väl med detta hur länge som helst...

Försökt hålla lite låg profil men kan väl uppdatera att tjejen och jag är kära i varandra och hade hon varit singel hade det inte varit något snack om saken att vi varit tillsammans, det har hon sagt flera gånger.
Vi sågs senast igår och då hände det lite grejer som kanske inte direkt var oväntade men ändå överraskade oss båda. Vi har pratat idag och kommit överens om att inte höras eller träffas mer kommande vecka så att hon kan få tid att reda ut vad hon vill med sitt förhållande eftersom vi båda uppenbarligen inte kan tänka riktigt klart när vi umgås.
Hennes flickvän vet om att hon fått känslor för mig och tydligen har det varit på tapeten tidigare att gå isär men nu förstår jag det som att i alla fall flickvännen inte vill det om inget ändrats sedan igår. De har en hel del att prata om och reda ut.
Jag kan inget annat göra än att vänta, frågan är väl hur länge jag orkar vänta.
Vi har bestämt att vi hörs/ses på söndag för att stämma av, tidigare om hon kommit fram till ett beslut eller jag känner att jag vill skita i det här.
Jag har nog satt någon slags preliminär personlig tidsgräns för hur länge jag orkar med den här känslostormen och tänker att jag nog inte orkar mer än typ två veckor till. Då har det gått typ 1 månad sedan jag berättade vad jag kände för henne.
Vet inte om 1 månad känns som en orimlig tid eller inte, jag tycker väl att hon borde ha kommit fram till något senast då. Ingen av oss tre inblandade orkar väl med detta hur länge som helst...

Åh, är glad att höra att känslorna är besvarade :heart Tänk att du var så modig och berättade! Jag håller tummarna för att ni får till det sista här nu och kan få vara tillsammans.

Åh, är glad att höra att känslorna är besvarade :heart Tänk att du var så modig och berättade! Jag håller tummarna för att ni får till det sista här nu och kan få vara tillsammans.

Ja det känns ändå bra såklart! Men jag är också fruktansvärt rädd för att hon ska välja den enkla vägen och vara kvar i tryggheten. Hon har ju aldrig varit själv förut eftersom de träffades på gymnasiet och varit tillsammans sedan dess, i 10 år, och byggt upp sitt liv ihop med lägenhet, djur, gemensamma vänner etc.
Jag själv hade nog varit för stolt för att kunna vara kvar i ett förhållande där partnern gått och blivit störtkär i en annan. Jag tror mina känslor för den personen sakta men säkert hade svalnat. Men alla är tänker och känner ju inte likadant!

Ett par sidor försent men, jag kryssar alltid nej till män som dolt sin ålder. Förstår verkligen inte varför de gör det :crazy:

Tycker också det känns konstigt. Men jag noterar mest bara åldern som står i jämförelse med hur äldre/yngre de uppfattas. Tycker ålder som så är väldigt intressant men i dwjtingsammanhang känns det helt oväsentligt för mig. Tror båda två jag träffar är yngre men vet faktiskt inte riktigt haha.

Tycker också det känns konstigt. Men jag noterar mest bara åldern som står i jämförelse med hur äldre/yngre de uppfattas. Tycker ålder som så är väldigt intressant men i dwjtingsammanhang känns det helt oväsentligt för mig. Tror båda två jag träffar är yngre men vet faktiskt inte riktigt haha.
Jag antar att de dyker upp för att de är inom mitt ålderspann vilket gör att jag ju är okej med deras ålder, därför känns det bara konstigt att den är dold.

Jag har varit lite distanserad mot Chattjejen (eller egentligen mot alla i min omgivning, har varit lite låg på sistone), och nu ställer hon mig mot väggen- ish. Jag har varit tydlig med att jag inte är intresserad av seriös relation med medföljande krav men uppenbarligen vill hon ändå ha svar av mig som jag inte kan ge (och jag har varit ärlig med hur jag mått på sistone så hon vet att det inte är personligt mot henne).
Jag orkar inte med människor!!

Jag har varit lite distanserad mot Chattjejen (eller egentligen mot alla i min omgivning, har varit lite låg på sistone), och nu ställer hon mig mot väggen- ish. Jag har varit tydlig med att jag inte är intresserad av seriös relation med medföljande krav men uppenbarligen vill hon ändå ha svar av mig som jag inte kan ge (och jag har varit ärlig med hur jag mått på sistone så hon vet att det inte är personligt mot henne).
Jag orkar inte med människor!!

Precis sådant jag inte heller tänker låta befinna sig i mitt liv längre. Har tagit bort några redan i konv när de varit för påträngande. Alltså fattar de inte att inte hålla på att tjata (detta har bara varit om smågrejer) så får de inte en sekund mer av mitt liv, tack o hej.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 337
· Visningar
146 045
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 806
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Jag köpte nyligen valp och upplevde att det blivit någon form av ny trend att vissa har kvar valparna till 12 veckor. Varför vill man ha... 2
Svar
26
· Visningar
2 454
Senast: Nepenthe
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
663
· Visningar
19 930
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka