Dejtingtråden del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jobbigt läge :/

Du kan ju pröva en månad och utvärdera, är ju inga större pengar ändå, speciellt inte om det faktiskt funkar :)
jag ska nog göra det. Jag har nog valt att vara själv så länge att jag passerat mitt bäst före datum. Men själv är inte så dumt för det mesta så om det inte funkar att prova får jag fortsätta som jag har det nu :D

Vintern är bäst, 2cm snö så blir hela staden till nåt sorts postapokalyptiskt där det är survival of the fittest.

Haha, jo man har ju hörtalas om den där apokalypsen i Sthlm varje år :D.
Här är det ingen som bryr sig om det kommer en halvmeter över natten. Mer än lite gnäll om att dom måste skotta uppfarten :p

Skillnaden är väl att det inte är typ 1 miljon människor som går ut genom dörren kl. 7 nästkommande morgon och ska ta sig fram på gemensam liten yta :p

Hehe, jag förstår ju anledningen. Men det är ändå komiskt att läsa nyheterna varje år :D.
Förstår dock inte varför det blir så många olyckor för att folk blir tagna på sängen och inte bytt till vinterdäck i god tid :p.

En särbo. Det vore något för mig. En med eget liv tack. Grattis till det!

Tack. Vi har ju testat att vara på samma ställe en längre tidsperiod... vilket betyder att jag vet att sambo är en dålig idé :D Vi är "ungkarlsbekväma" båda två och har likadant humör :p Plus att vi är inte ens i närheten av att ha samma uppfattning om ordning :cautious:

Det är jobbigt att åka bil men jag trivs faktiskt. Jag får verkligen ha mitt egna liv och pörte helt enkelt.

Hehe, jag förstår ju anledningen. Men det är ändå komiskt att läsa nyheterna varje år :D.
Förstår dock inte varför det blir så många olyckor för att folk blir tagna på sängen och inte bytt till vinterdäck i god tid :p.

Ja det kan jag inte svara för :D Själv åkte jag buss i snökaoset. Eller rättare sagt åkte inte buss, eftersom jag bodde uppe på en kulle och det inte kom några bussar dit :p

Mängden snö kanske?

Den där artikeln är väldigt snevriden, och dessutom märkt med "åsikt" i vänstra hörnet och inte "fakta" ;)
Detär ju OT här men det bestämdes att cykelbanor och trottoarer skulle prioriteras över gator och vägar för att det var där kvinnor främst tog sig fram. Blir ju dock ganska logiskt att om gatorna snöar igen så fastnar bilarna och då kan inte snöröjningen ta sig fram för att göra ens den prioriterade delen. Finns ju logistiska anledningar till varför man prioriterar huvudled-väg-gata-trottoar/cykelbana.

Men nu blev det jämlikt iaf, lika skit för alla.

Ja det kan jag inte svara för :D Själv åkte jag buss i snökaoset. Eller rättare sagt åkte inte buss, eftersom jag bodde uppe på en kulle och det inte kom några bussar dit :p

Själv tog jag bilen rakt genom stan. Gång & cykelvägar brukar inte va prio när det blir snökaos :meh::p

Detär ju OT här men det bestämdes att cykelbanor och trottoarer skulle prioriteras över gator och vägar för att det var där kvinnor främst tog sig fram. Blir ju dock ganska logiskt att om gatorna snöar igen så fastnar bilarna och då kan inte snöröjningen ta sig fram för att göra ens den prioriterade delen. Finns ju logistiska anledningar till varför man prioriterar huvudled-väg-gata-trottoar/cykelbana.

Men nu blev det jämlikt iaf, lika skit för alla.
Det kom väl fram sen att sthlm inte hade något avtal för så mkt snöröjning som behövdes så tidigt på året.
Jag bor i en Sthlmsförort och här är det lokala bönder som kör. Funkade finfint!

Det går inte att jämföra med mindre städer. Problemet är att vi är så många fler samt att vi har så mkt mer kollektivtrafik. Och det är alltid bussar och lastbilar som ställer sig på tvären samt att det är svårt att snöröja när det är så mkt bilar i vägen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 337
· Visningar
146 044
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 806
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Jag köpte nyligen valp och upplevde att det blivit någon form av ny trend att vissa har kvar valparna till 12 veckor. Varför vill man ha... 2
Svar
26
· Visningar
2 454
Senast: Nepenthe
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
663
· Visningar
19 930
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka