Dejtingtråden del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis sådant jag inte heller tänker låta befinna sig i mitt liv längre. Har tagit bort några redan i konv när de varit för påträngande. Alltså fattar de inte att inte hålla på att tjata (detta har bara varit om smågrejer) så får de inte en sekund mer av mitt liv, tack o hej.
Hon verkar vara en sån person (och säger det själv också) som anpassar sig efter andra och åsidosätter sig själv, därav ville hon berätta att hon inte mådde bra av att jag tar distans och undrar om hon gjort något fel.

Hon är verkligen en bra tjej, på riktigt. Men jag har ett ex som också anpassade sig konstant och jag står verkligen inte ut med sånt. Jag gillade inte hur jag själv blev i en sån "ojämlik" relation.

Rättviseagendan är onödig och riskabel oavsett. Men nog om det i den här tråden från min sida :)

Tycker du verkligen det? Hälften av alla trafikolyckor är fallolyckor, en stor andel av dessa till följd av halka och bristande drift/underhåll. Det är med andra ord ganska stora kostnader för samhället så bra snöröjning och halkbekämpning av gångbanor är minst sagt samhällsekonomiskt lönsamt.

Tycker du verkligen det? Hälften av alla trafikolyckor är fallolyckor, en stor andel av dessa till följd av halka och bristande drift/underhåll. Det är med andra ord ganska stora kostnader för samhället så bra snöröjning och halkbekämpning av gångbanor är minst sagt samhällsekonomiskt lönsamt.
Ja? Det jag menar är att man inte ska prioritera efter att alla ska få lika mycket snö bortröjt så att det är rättvist utan så att det effektivast får bort snön totalt. Om det sedan råkar innebära att vissa grupper får "sin" snö borttagen fortare som en följd av det så må så vara. Prioritera så det blir mest effektivt totalt sett.

Hon verkar vara en sån person (och säger det själv också) som anpassar sig efter andra och åsidosätter sig själv, därav ville hon berätta att hon inte mådde bra av att jag tar distans och undrar om hon gjort något fel.

Hon är verkligen en bra tjej, på riktigt. Men jag har ett ex som också anpassade sig konstant och jag står verkligen inte ut med sånt. Jag gillade inte hur jag själv blev i en sån "ojämlik" relation.

Kan du inte bara svara henne ärligt? Att du mått dåligt pga annat och att du inte känner för en seriös relation just nu. Att du tycker att hon är härlig och verkar vara en bra tjej men att du inte är redo för det hon är redo för?

Blev bjuden på spelning med musikern på lördag, och hade varit kul att höra och se henne spela. Hört ett band hon är med i på spotify tidigare, och den musiken uppskattade jag. Även om jag inte tror just denna spelning helt är min grej, så hade det såklart varit kul.
Men frågan är hur man löser det i praktiken..?
Hon ska spela i flera timmar, och jag har ingen lust att sitta själv.. Är det okej att ta med en kompis till en sådan sak? Det borde det väl vara..?

Kan du inte bara svara henne ärligt? Att du mått dåligt pga annat och att du inte känner för en seriös relation just nu. Att du tycker att hon är härlig och verkar vara en bra tjej men att du inte är redo för det hon är redo för?
Allt det här har jag sagt. Hon säger att hon vill "ge mig tid" och inte pucha, men jag tror samtidigt att det gör att hon mår sämre själv tyvärr.

Allt det här har jag sagt. Hon säger att hon vill "ge mig tid" och inte pucha, men jag tror samtidigt att det gör att hon mår sämre själv tyvärr.
Bra! Om du vet att du inte vill vara med henne så säg det rakt ut. Det är inte rätt att låta henne vänta och må dåligt om du inte är intresserad.
Var så rak och tydlig som möjligt.
Jag som är i en lite liknande situation och också väntar har varit tydlig från början att jag inte tänker vänta på något som aldrig kommer att bli och att jag vill att hon är rak och ärlig och säger som det är. Även om det kanske inte slutar lyckligt för min del så vet jag att det i alla fall finns en chans just nu eftersom hon inte sagt annat och då väntar jag tills jag inte kan mer.

Bra! Om du vet att du inte vill vara med henne så säg det rakt ut. Det är inte rätt att låta henne vänta och må dåligt om du inte är intresserad.
Var så rak och tydlig som möjligt.
Jag som är i en lite liknande situation och också väntar har varit tydlig från början att jag inte tänker vänta på något som aldrig kommer att bli och att jag vill att hon är rak och ärlig och säger som det är. Även om det kanske inte slutar lyckligt för min del så vet jag att det i alla fall finns en chans just nu eftersom hon inte sagt annat och då väntar jag tills jag inte kan mer.
Du har rätt. Jag har varit velig, inte bara med henne utan generellt. Känns dock svårt att ta ett beslut baserat på att vi träffats två gånger.

Jamen så typiskt lama killar! Låter coolt o sen ba "Eh, tänkte inte så långt?" :D

Haha verkligen :p Sen har väl helvetet fryst över den dagen jag skulle matcha med två hetero grabbar på Tinder där jag blir attraherad av båda, båda är attraherad av mig, alla är bekväma i situationen och man får det att funka. Jag blev mest nyfiken på vad dom hade att säga, vilket visade sig vara... inget :D

Blev bjuden på spelning med musikern på lördag, och hade varit kul att höra och se henne spela. Hört ett band hon är med i på spotify tidigare, och den musiken uppskattade jag. Även om jag inte tror just denna spelning helt är min grej, så hade det såklart varit kul.
Men frågan är hur man löser det i praktiken..?
Hon ska spela i flera timmar, och jag har ingen lust att sitta själv.. Är det okej att ta med en kompis till en sådan sak? Det borde det väl vara..?
Det tycker jag absolut att du kan ha :)

Jag skulle ju sluta med Tinder, det gick sådär ^^ Nu chattar jag med en från vardera städer jag jobbar i. En av dem är medeltidsnörd som jag, om vi inte klickar på dejting-nivå hoppas jag vi kan ha kontakt ändå då de flesta inom den svängen är sjukt trevliga att umgås med!

Jag skulle ju sluta med Tinder, det gick sådär ^^ Nu chattar jag med en från vardera städer jag jobbar i. En av dem är medeltidsnörd som jag, om vi inte klickar på dejting-nivå hoppas jag vi kan ha kontakt ändå då de flesta inom den svängen är sjukt trevliga att umgås med!
Det ligger nog ändå något i att det till viss del är beroendeframkallande :D Det där tycker jag är en bra approach allmänt, träffa fler människor, om inget annat kanske man får en vän!

Jag har känt ett tag att A är på väg bort. Kontakten har ändrats, lite annan ton och inte samma frekvens i meddelandena. När jag frågat honom om det säger han att inget hänt, men han frågar ändå inte om vi ska ses, och när jag frågar har han alltid mycket inbokat.
Det känns lite tråkigt, men inte "så illa" som jag befarade. Allt med honom gick så snabbt, vi började snacka bara 1,5 vecka efter att jag avslutade M, och sen har tiden flugit fram utan nån reflektion eller tanke om vad som sker.
Jag tänker att jag inte kommer lägga särskilt mycket mer energi på att hålla igång kommunikationen med A, utan det får vara upp till honom.

Nu när jag stannat upp lite och funderat över vad som sker kontaktade jag M och vi sågs igår. När jag avslutade det var jag så arg, och sa i princip inget mer än att nu skiter vi i det här, och gav inte heller honom chansen att säga eller göra något. Det var för knappt två månader sen och sedan dess har vi inte haft kontakt.
Det kändes bra att ses och inse att det inte kändes så farligt, och springer vi på varandra på stan eller nåt nån gång kommer vi kunna iaf kallprata en stund utan att det är väldigt obekvämt.
Det var ju lite konstigt att vara där, när allt är sig likt men samtidigt inte alls.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 337
· Visningar
146 053
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 806
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Jag köpte nyligen valp och upplevde att det blivit någon form av ny trend att vissa har kvar valparna till 12 veckor. Varför vill man ha... 2
Svar
26
· Visningar
2 456
Senast: Nepenthe
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
663
· Visningar
19 938
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka