Dejtingtråden del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det borde i så fall alla män/kvinnor som behandlats i dessa trådar ha. ...men jag förstår att det är känsligare när båda rör sig på samma forum.

I sak ja men nej ni är ju ändå två olika personer... Och kan ha olika synsätt på "privat"...
Eftersom jag rör mig i forumet hade det inte varit trevligt om ni diskuterade mig över huvudet på mig. Den respekten tycker jag man kan visa.

Eftersom jag rör mig i forumet hade det inte varit trevligt om ni diskuterade mig över huvudet på mig. Den respekten tycker jag man kan visa.
Det har ju ju gjort - visat hänsyn alltså. Jag skrev att @Tranan inte behövde svara, och det han svarade var väldigt bra. Tänkte tagga dig i min fråga till Tranan också, men kom inte ihåg ditt namn.
Allt torde vara frid och fröjd :heart

Det har ju ju gjort - visat hänsyn alltså. Jag skrev att @Tranan inte behövde svara, och det han svarade var väldigt bra. Tänkte tagga dig i min fråga till Tranan också, men kom inte ihåg ditt namn.
Allt torde vara frid och fröjd :heart
Jo, jag vet att @Tranan kan ge bra svar, men i och med att jag faktiskt inte var taggad i frågan så kändes det som snokande över huvudet på mig.

• Gilla
Reactions: ptr
Jag har slagit nytt världsrekord i poor life decisions. Skulle träffa M över en lunch bara, som vänner. Vaknade extremt bakfull i morse, med blåmärken, näsblod och ett bitmärke på kinden. Mellan M och en tjej. Låt oss bara säga att lördagen inte riktigt gick helt enligt plan :angel:

Jag har slagit nytt världsrekord i poor life decisions. Skulle träffa M över en lunch bara, som vänner. Vaknade extremt bakfull i morse, med blåmärken, näsblod och ett bitmärke på kinden. Mellan M och en tjej. Låt oss bara säga att lördagen inte riktigt gick helt enligt plan :angel:

Haha, hoppas det var kul ändå ;)

Älskar dina helghistorier :D
Hoppas det känns bra?

Du lever enligt principen: För livet är inte dom dagarna som passerar utan dom man minns. (gammal reklam för Fritidsresor)

Har träffat min dejt hela helgen, ska sova lite nu innan veckans nattjobb men sen ska vi käka ihop innan jag åker därifrån till jobbet. Kvällen igår började i disaster (min hjärna tyckte jag hade massa att leva upp till för fredagen var så avslappnad o trevlig) så tänkte mota Olle i grind genom att ses ikväll igen nu när vi pratat igenom det irl och han försått vad som pågår i mitt huvud.

Sen när vi egentligen snackat klart om det ovan o allt kändes bra så frågade han mig "Vad betyder sex för dig? Egentligen?". Blev så himla ledsen när jag insåg mitt svar efter en del annat lättsammare prat. Sex för mig innebär att någon vill ha sex. Inte jag. Och inte nödvändigtvis med mig. Men det innebär att jag gör någon besviken genom att inte vilja ha sex. Och när @Bison frågade vad det värsta som hända är så svarade jag att det är o göra någon besviken. Det går liksom före att jag känner att jag sviker mig själv genom att inte göra saker jag inte helt är med på. Har lite att jobba på :banghead:

Lyckligtvis är han inte på samma planet som alla andra killar jag träffat så det blev ändå bra. Kände bara att jag behövde sammanfatta nånstans.

Haha, hoppas det var kul ändå ;)

Det var det definitivt! :D

Jävlar! Man vet aldrig vad man kommer få läsa i denna tråden :eek:

..och jag vet aldrig vad jag lyckas med i livet :nailbiting: Har jag märkt.

Älskar dina helghistorier :D
Hoppas det känns bra?

Det känns absolut bra! Redan när jag kom innanför dörrarna på restaurangen och han stod i helkostym i baren och hade beställt två Irish coffe till oss så sa jag bara.."Vi hörs!" till mitt sunda förnuft. Det var väldigt lättsamt och casual mellan oss igår, och nu när det där rosafiltret är borta så känner jag att jag har mycket mer makt över mina känslor och samspelet mellan oss också.

Du lever enligt principen: För livet är inte dom dagarna som passerar utan dom man minns. (gammal reklam för Fritidsresor)

Utan tvekan :D Jag tänker att jag också ska ta det lugnare i framtiden och kanske skaffa barn och leva ett annat liv. Så jag passar på att samla på mig tokiga upptåg så länge jag kan. För er som inte vet om ni gillar att vara lilla sked eller stora sked bäst så rekommenderar jag varmt mellan sked :up:

Har nu fått en ursäkt av kollegan efter fredagen!
Fortsatt kontakt med lammköttet också, han bor för övrigt i samma hus som militären :D

@Singoalla
Låter skönt :) kommer ni fortsätta träffas nu?

Jag har ingen aning faktiskt. Jag tänker att jag tar det lite som det kommer, det som känns bra en dag i taget typ. Jag tror fortfarande inte vi är kompatibla på ett djupare plan så något seriöst är inte på tapeten. Igår berättade jag dessutom att jag trivs bra som singel och vill fortsätta ha det så just nu. Men om vi skulle kunna hänga och ha kul utan att driva varandra till vansinne, eller att det skulle bli komplicerat på något vis, så skulle det ju vara kul!

Jag har ingen aning faktiskt. Jag tänker att jag tar det lite som det kommer, det som känns bra en dag i taget typ. Jag tror fortfarande inte vi är kompatibla på ett djupare plan så något seriöst är inte på tapeten. Igår berättade jag dessutom att jag trivs bra som singel och vill fortsätta ha det så just nu. Men om vi skulle kunna hänga och ha kul utan att driva varandra till vansinne, eller att det skulle bli komplicerat på något vis, så skulle det ju vara kul!
Nu är det här inte menat som dömande eller en kommentar på just din natt och vad du gjorde, du ska såklart leva ditt liv.

Ett problem som uppstår med dynamik och en situation som du och M hade (använder bara er situation som exempel eftersom liknande trots allt är ganska vanligt) är att om han hade sagt rakt ut att det var såhär han önskade att natten skulle sluta, då hade ni antagligen aldrig träffats. Han hade antagligen inte heller bara "träffas och äta tillsammans" som slutmål men för att ha en chans att uppnå det slutmålet han vill (sex, kanske bli ihop med dig igen) så måste han presentera ett annat scenario för att du ska ta ner "guarden" och så att säga ge det en chans att inträffa.

Detta blir för mig rent filosofiskt lite problematiskt när man vill att personer ska vara rättfram i sina åsikter och vad man önskar samtidigt som att man inte vill det. För dig så blev det som det blev, för han så blev det som han önskade. Men det var inget någon utav er hade kunnat säga i förväg för då hade det inte varit möjligt.

Det är en intressant aspekt i interaktionen mellan personer och då speciellt män och kvinnor när det gäller sex och relationer som man inte helt kan utelämna när man sedan behandlar problemsituationer som varför killen inte var ärlig med sina avsikter. Ibland så säger han inte rakt ut för att det är inte i hans intresse och ibland så säger han det inte rakt ut och det gagnar båda.

Nu är det här inte menat som dömande eller en kommentar på just din natt och vad du gjorde, du ska såklart leva ditt liv.

Ett problem som uppstår med dynamik och en situation som du och M hade (använder bara er situation som exempel eftersom liknande trots allt är ganska vanligt) är att om han hade sagt rakt ut att det var såhär han önskade att natten skulle sluta, då hade ni antagligen aldrig träffats. Han hade antagligen inte heller bara "träffas och äta tillsammans" som slutmål men för att ha en chans att uppnå det slutmålet han vill (sex, kanske bli ihop med dig igen) så måste han presentera ett annat scenario för att du ska ta ner "guarden" och så att säga ge det en chans att inträffa.

Detta blir för mig rent filosofiskt lite problematiskt när man vill att personer ska vara rättfram i sina åsikter och vad man önskar samtidigt som att man inte vill det. För dig så blev det som det blev, för han så blev det som han önskade. Men det var inget någon utav er hade kunnat säga i förväg för då hade det inte varit möjligt.

Det är en intressant aspekt i interaktionen mellan personer och då speciellt män och kvinnor när det gäller sex och relationer som man inte helt kan utelämna när man sedan behandlar problemsituationer som varför killen inte var ärlig med sina avsikter. Ibland så säger han inte rakt ut för att det är inte i hans intresse och ibland så säger han det inte rakt ut och det gagnar båda.

Jag tror att "rakt på sak" ibland kan göra mer skada än vad det gör gott. Han ville säkert ligga, och ärligt talat så ville nog jag det också. Men hade han sagt "kom över så ligger vi" så hade det inte hänt. Jag skulle inte vågat ta risken att åka hem till honom på dom premisserna med tanke på vår historia. En lunch kändes lagom neutralt och då fick vi också chans att känna efter, i en neutral situation, om kemin fortfarande finns där. Man skapar ju lite mystik och pirriga förväntningar också i att man faktiskt inte vet hur kvällen kommer att sluta. En vanlig dejt hade ju exempelvis blivit betydligt mindre pirrig om man redan innan sagt att "Kl. 23 tar vi vår sista drink och sen åker vi hem till mig och ligger". Det finns ju en idé med att ett möte får utrymme att utvecklas åt alla möjliga håll, tänker jag.

Sen tror jag ärligt talat att han hade velat ses även om det inte blivit mer än en lunch. Men nu blev det ju ännu bättre.

Reggade mig på tinder. Men för mig verkar det väldigt ytligt att bara kika på bilder och bedöma om jag skall gilla el inte.
Är i stockholm just nu och kom bara upp folk härifrån.
Jag avregistrerade mig igen. Vill ha mer att läsa om personerna.
Är nog lite gammalmodig?

Reggade mig på tinder. Men för mig verkar det väldigt ytligt att bara kika på bilder och bedöma om jag skall gilla el inte.
Är nog lite gammalmodig?
Utseende har väl alltid betydelse oavsett? Om du gillar utseendet och någon gillar ditt utseende så kan ni sedan se om ni matchar som personer också. Eller så gillar du bara folk som skrivit lite mer text på tinder. I praktiken så blir det inte mer eller mindre ytligt än någon annanstans, beroende på vad man gör av det.

Är nog lite gammalmodig?

Många har ju även en press att läsa :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 337
· Visningar
145 818
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 806
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Jag köpte nyligen valp och upplevde att det blivit någon form av ny trend att vissa har kvar valparna till 12 veckor. Varför vill man ha... 2
Svar
26
· Visningar
2 449
Senast: Nepenthe
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
662
· Visningar
19 687
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka