Dejtingtråden del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Reggade mig på tinder. Men för mig verkar det väldigt ytligt att bara kika på bilder och bedöma om jag skall gilla el inte.
Är i stockholm just nu och kom bara upp folk härifrån.
Jag avregistrerade mig igen. Vill ha mer att läsa om personerna.
Är nog lite gammalmodig?

Jag gillar Tinder av den orsaken att jag hyfsat säkert kan se vad jag gillar/inte gillar.

Utseendet är det första man ser. Sen får man börja skriva och se om det finns något intressant under ytan :)

Delar här med :)
img_20171112_175506_932_5a087dbb9606ee3f6dfddf9a.jpg

Vill ju ha ett förhållande, men verkar ju helt oförmögen till att få känslor nuförtiden :D

Sen när vi egentligen snackat klart om det ovan o allt kändes bra så frågade han mig "Vad betyder sex för dig? Egentligen?". Blev så himla ledsen när jag insåg mitt svar efter en del annat lättsammare prat. Sex för mig innebär att någon vill ha sex. Inte jag. Och inte nödvändigtvis med mig. Men det innebär att jag gör någon besviken genom att inte vilja ha sex. Och när @Bison frågade vad det värsta som hända är så svarade jag att det är o göra någon besviken. Det går liksom före att jag känner att jag sviker mig själv genom att inte göra saker jag inte helt är med på. Har lite att jobba på :banghead:

Lyckligtvis är han inte på samma planet som alla andra killar jag träffat så det blev ändå bra. Kände bara att jag behövde sammanfatta nånstans.
Hög igenkänning. Har inte bestämt mig för om jag helt enkelt ska skita i allt vad sex heter eller ej.
Får återkomma.

Nu är det här inte menat som dömande eller en kommentar på just din natt och vad du gjorde, du ska såklart leva ditt liv.

Ett problem som uppstår med dynamik och en situation som du och M hade (använder bara er situation som exempel eftersom liknande trots allt är ganska vanligt) är att om han hade sagt rakt ut att det var såhär han önskade att natten skulle sluta, då hade ni antagligen aldrig träffats. Han hade antagligen inte heller bara "träffas och äta tillsammans" som slutmål men för att ha en chans att uppnå det slutmålet han vill (sex, kanske bli ihop med dig igen) så måste han presentera ett annat scenario för att du ska ta ner "guarden" och så att säga ge det en chans att inträffa.

Detta blir för mig rent filosofiskt lite problematiskt när man vill att personer ska vara rättfram i sina åsikter och vad man önskar samtidigt som att man inte vill det. För dig så blev det som det blev, för han så blev det som han önskade. Men det var inget någon utav er hade kunnat säga i förväg för då hade det inte varit möjligt.

Det är en intressant aspekt i interaktionen mellan personer och då speciellt män och kvinnor när det gäller sex och relationer som man inte helt kan utelämna när man sedan behandlar problemsituationer som varför killen inte var ärlig med sina avsikter. Ibland så säger han inte rakt ut för att det är inte i hans intresse och ibland så säger han det inte rakt ut och det gagnar båda.
Sorry men jag blir helt anti-hetero av att läsa om hur hetero-män är desperata sexfixerade lögnare som inte kan tycka det är kul att äta en lunch med någon dom haft ihop det med utan måste ha baktankar med allt och har lunchen bara för att sänka nåns guard

Okej jag har aldrig trott på skitsnacket om att män är raka i sin kommunikation och det heller men.. att dom intrigerar, regisserar minsta grej och är oärliga med ursäkten att dom vill ligga eller få en tjej...... Ja finns män som gör mycket för att få det dom vill ha men måste man på riktigt leta efter baktankar i varje liten grej som en man gör? Så deprimerande

Jag är fan Pollyanna i jämförelse

Reggade mig på tinder. Men för mig verkar det väldigt ytligt att bara kika på bilder och bedöma om jag skall gilla el inte.
Är nog lite gammalmodig?
Det finns ju presentationer också :) Jag sveper vänster på i princip alla som saknar presentation, och bara höger på de som har trevlig/bra presentation i kombination med ett utseende jag skulle kunna attraheras av. De jag matchat med verkar ha tänkt ungefär likadant. Jag gillar att jag kan bestämma vilka som kan skriva till mig, istället för att vem som helst kan skriva hur som helst.

Sorry men jag blir helt anti-hetero av att läsa om hur hetero-män är desperata sexfixerade lögnare som inte kan tycka det är kul att äta en lunch med någon dom haft ihop det med utan måste ha baktankar med allt och har lunchen bara för att sänka nåns guard

Okej jag har aldrig trott på skitsnacket om att män är raka i sin kommunikation och det heller men.. att dom intrigerar, regisserar minsta grej och är oärliga med ursäkten att dom vill ligga eller få en tjej...... Ja finns män som gör mycket för att få det dom vill ha men måste man på riktigt leta efter baktankar i varje liten grej som en man gör? Så deprimerande

Nej man måste inte leta baktankar i allting men att helt ignorera att det sker och varför det sker måste man inte göra heller. Man väljer själv hur man vill förhålla sig till det hela.

• Gilla
Reactions: ptr

Jag tänker att det är skillnad på förhoppningar och agenda också. Man kan ju ha förhoppningar om att en lunch ska bli mer än en lunch, utan att lunchen nödvändigtvis behöver vara en lömsk ursäkt att få än i säng. Klart att M ville mer än att luncha som vänner, men eftersom jag brutit med honom tänkte han väl att en vänskaplig lunch är en chans att få träffa mig över huvudtaget. Så får vi ta det där ifrån sedan, oavsett om det blir en till lunch nästa vecka och långsamt återuppbyggt förtroende. Eller pang på rödbettan (vilket jag själv föredrog eftersom jag inte har något intresse av att återuppbygga förtroende).

Jag kämpar på med att försöka ignorera narcissisten (han får heta så, oavsett hur mkt han är eller inte är det). Eller snarare ignorera hur han berör mig. Det är fasen inte lätt även om lite, ganska mycket, rosaskimmer är borta.

Häromdagen när vi träffades i ett sammanhang och jag efter en stund lämnade sällskapet fick jag senare höra av en annan kvinnlig deltagare att han hade frågat vart jag tog vägen på ett sådant sätt att hon hade tagit illa vid sig, att hennes sällskap inte var bra nog. Tyvärr kan jag inte låta bli att bli glad av det. :arghh:
Och han är ju så snygg så jag dör. :d :banghead:

Men nej, det måste stanna vid fantasier! :yuck:

Jag kämpar på med att försöka ignorera narcissisten (han får heta så, oavsett hur mkt han är eller inte är det). Eller snarare ignorera hur han berör mig. Det är fasen inte lätt även om lite, ganska mycket, rosaskimmer är borta.

Häromdagen när vi träffades i ett sammanhang och jag efter en stund lämnade sällskapet fick jag senare höra av en annan kvinnlig deltagare att han hade frågat vart jag tog vägen på ett sådant sätt att hon hade tagit illa vid sig, att hennes sällskap inte var bra nog. Tyvärr kan jag inte låta bli att bli glad av det. :arghh:
Och han är ju så snygg så jag dör. :d :banghead:

Men nej, det måste stanna vid fantasier! :yuck:

Vad är det med bad boys asså.. :grin: Jag har också en svaghet för dem (och ja, jag vet precis hur både klyschigt och problematiskt det är).

Är nog lite gammalmodig?

Jag gillar Tinder för att det känns rätt lätt att väja bort de ytliga :D Och framförallt för att ingen kan ta kontakt med mig utan mitt godkännande, det är typ prio ett för mig. Har inte fått något olämpligt vilket jag inte orkar med.

Hög igenkänning. Har inte bestämt mig för om jag helt enkelt ska skita i allt vad sex heter eller ej.
Får återkomma.

Vad tråkigt att höra :(

Utelämnade medvetet en del vi pratade om men om det skulle kunna väcka en tanke hos dig eller någon annan som läser så skriver jag lite till.

En sak som han sa åt mig efter att vi pratat om allt ovan var att sex ska du ju bara ha när du verkligen, verkligen inte kan avstå. Jag har aldrig tänkt på det så. Det gav iaf mig en liten :idea:. Det är så lätt att fastna i gamla mönster och så känner jag mig så lätt velig, vill jag detta eller inte? Det var ju mycket lättare att tänka som ovan. Velig betyder = vill inte. Ska jobba på detta. Men under de premisserna så var det iaf helt lugnt och sjukt najs att ha sex. Och inga jobbiga känslor efteråt alls faktiskt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 337
· Visningar
145 818
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 806
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Jag köpte nyligen valp och upplevde att det blivit någon form av ny trend att vissa har kvar valparna till 12 veckor. Varför vill man ha... 2
Svar
26
· Visningar
2 449
Senast: Nepenthe
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
662
· Visningar
19 687
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka