Dejtingtråden del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hundägare behöver ingen app, det räcker att koppla hunden och gå ut! Det finns inget bättre kontaktverktyg än en hund.

Det där är en typ av hundägare, kanske den man ser mest om man inte själv är inne i hundvärlden. :D

Men du har ju kikat in på hundforumet här, så jag tror du nog egentligen vet att det finns flera? :angel: Ha hund och gilla hundar, visst det är baskravet. Men sen kommer vi till typ, ras, kön, antal, träningsstil ( viktigt! :D), får de vara i möblerna eller ej, åker de bur, bälte eller lösa i bilen, vad ger man för mat, hur är de ensamhetstränade, vilka sporter sysslar man med, vilken klubb hör man till, hur är de försäkrade, hur ofta tvättas de och vad använder man för schampo, är man typen som sörjer först och skaffar nästa hund sen eller den som genast fyller tomrummet, osv, osv, osv... Och tro mig, ett fel i en viktig kategori och du är struken! :rage:

Det där är en typ av hundägare, kanske den man ser mest om man inte själv är inne i hundvärlden. :D

Men du har ju kikat in på hundforumet här, så jag tror du nog egentligen vet att det finns flera? :angel: Ha hund och gilla hundar, visst det är baskravet. Men sen kommer vi till typ, ras, kön, antal, träningsstil ( viktigt! :D), får de vara i möblerna eller ej, åker de bur, bälte eller lösa i bilen, vad ger man för mat, hur är de ensamhetstränade, vilka sporter sysslar man med, vilken klubb hör man till, hur är de försäkrade, hur ofta tvättas de och vad använder man för schampo, är man typen som sörjer först och skaffar nästa hund sen eller den som genast fyller tomrummet, osv, osv, osv... Och tro mig, ett fel i en viktig kategori och du är struken! :rage:
Visst ja :rofl:

Jag tänkte mer på att varje gång man säger "vilken fin [insert ras] du har!" så ser människan i änden av snöret ut att vara beredd att ligga :D

Visst ja :rofl:

Jag tänkte mer på att varje gång man säger "vilken fin [insert ras] du har!" så ser människan i änden av snöret ut att vara beredd att ligga :D

Jodå, älskar du min hund så älskar jag dig. :laugh:
I mitt fall händer det aldrig dock, för antingen säger de "Vilken fin boxer/gd-blandning!" eller så säger de "Håll det där monstret borta från mig!", vilket jag finner hyfsat avtändande i båda fallen. (Sen har vi "Alla hundar älskar mig, han ska få en kraaaaaaam!", och de förtjänar stryk.)

Men jo, det är en snabb väg in. Problemen uppstår i steg två... Var ska hunden vara medan man ligger? "Välkommen hem till mig, din hund kan vänta i hallen" - tvärvänder i dörren, tex. :D

Jodå, älskar du min hund så älskar jag dig. :laugh:
I mitt fall händer det aldrig dock, för antingen säger de "Vilken fin boxer/gd-blandning!" eller så säger de "Håll det där monstret borta från mig!", vilket jag finner hyfsat avtändande i båda fallen. (Sen har vi "Alla hundar älskar mig, han ska få en kraaaaaaam!", och de förtjänar stryk.)

Men jo, det är en snabb väg in. Problemen uppstår i steg två... Var ska hunden vara medan man ligger? "Välkommen hem till mig, din hund kan vänta i hallen" - tvärvänder i dörren, tex. :D
:rofl::rofl::rofl:

En sak jag lärt mig att aldrig säga är "vilken fin hund, vad är det för blandning?" :D

Det känns skönt att jag inte behöver dejta :laugh::laugh:

"Hund, så intressant! Jag har tittat jättemycket på Cesar, han är verkligen bra."

:D

Ja sånt där är himla bra, det går snabbt att sålla! :up:
(Inte för att jag letar karl då, även om andan faller på ibland, men i största allmänhet. :laugh:)

Så är ryssen. Han kan inget om hundar men har kollat väldigt mycket på Cesar och kommer ibland med uttalanden som får mig att vilja slå honom med en stol :meh:

Do it! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 337
· Visningar
146 001
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 806
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Jag köpte nyligen valp och upplevde att det blivit någon form av ny trend att vissa har kvar valparna till 12 veckor. Varför vill man ha... 2
Svar
26
· Visningar
2 449
Senast: Nepenthe
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
662
· Visningar
19 825
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka