Dejtingtråden del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pratar i telefon med farmensnubben varje dag. Så jävla rolig men samtidigt har han ett visst allvar, verkar snäll och himla gullig.
Lutar åt att vi ska ses denna vecka, tror det kan bli en riktigt rolig träff :)

Skulle vilja träffa chefen också. Tror dock han kan vara ute efter något lite mer seriöst.

Ja det här blev väl en klassiker. Snack, bli sams, ha sex.

Jag berättade hur jag upplevde vår konflikt, han berättade sitt perspektiv, vilket jag till viss del köper. Han var dock medveten om att sexet inte skulle påverka huruvida vi ska fortsätta ses eller inte (jag ville iaf få oss båda att tro det, rent känslomässigt är det kanske en annan sak..)

I magen känns det bättre nu. Om det var bra eller inte blir jag väl varse tids nog.

Detta med profilbilder... I våras insåg jag att jag hade en sur/hård/psyko profilbild (från diskussioner i tidigare trådar). Fick i den vevan en glad och fin bild skickad till mig, en vän hade fotat oss in action när vi var i skogen. Jag klippte ner den bilden till ny profilbild och lade in.

Efter det har det varit mindre besök, funderade inte så mycket över det då jag själv mest ser samma gamla ansikten och "intet nytt". Bytte profilbild inför helgen till en ny sammanbiten bild med "tjänstemin noll" och har plötsligt lika många besök på ett dygn som under hela sommaren med glada bilden, typ...

Jag har samma upplevelse. Men personligen gör jag mig inte på kort när jag ler eller skrattar. Vissa blir bara snyggare när dom skrattar/ler men det gäller inte mig iaf.

Nu har jag fått arslet ur och skrivit en presentation :) Främst för att jag vill sålla bort giftassugna snubbar och ta "udden av" dejterna lite.

"Reko citytjej som ibland lämnar Stockholmsnätterna för tystnaden i Roslagen. Älskar brunch, träning, champagne och mango.

Tycker om kravlösa relationer, så om du letar efter någon att fria till så är jag nog inte tjejen för dig!"

Nu har jag fått arslet ur och skrivit en presentation :) Främst för att jag vill sålla bort giftassugna snubbar och ta "udden av" dejterna lite.

"Reko citytjej som ibland lämnar Stockholmsnätterna för tystnaden i Roslagen. Älskar brunch, träning, champagne och mango.

Tycker om kravlösa relationer, så om du letar efter någon att fria till så är jag nog inte tjejen för dig!"

Kanske färgar texten med min bild av dig men gillar den skarpt!

Alltså velighet och lite ångest. Dejt nr 3 idag. Helt klart någon jag vill träffa mer. Meeen hur gör man nu då? Känns askonstigt att träffa två i dessutom samma (jättestora men ändå lilla) stad. Skulle kännas askonstigt att lägga någon på is. Har skitsvårt redan att få ihop tider pga skiftjobb o häst. Och vill helst berätta för båda att jag dejtar två stycken. Känns som big nono men alltså jag är inte mycket för sådana regler så är det en deal breaker kommer det nog ändå inte funka. Vi har på båda dejterna redan pratat om min katastrofal första dejt, våra tidigare förhållanden osv, väldigt avslappnat men inte om nu liksom.

Help? Hur gör ni?

Alltså velighet och lite ångest. Dejt nr 3 idag. Helt klart någon jag vill träffa mer. Meeen hur gör man nu då? Känns askonstigt att träffa två i dessutom samma (jättestora men ändå lilla) stad. Skulle kännas askonstigt att lägga någon på is. Har skitsvårt redan att få ihop tider pga skiftjobb o häst. Och vill helst berätta för båda att jag dejtar två stycken. Känns som big nono men alltså jag är inte mycket för sådana regler så är det en deal breaker kommer det nog ändå inte funka. Vi har på båda dejterna redan pratat om min katastrofal första dejt, våra tidigare förhållanden osv, väldigt avslappnat men inte om nu liksom.

Help? Hur gör ni?
Jag kan bara tala för mig själv, men jag förutsätter att de jag träffar/dejtar även träffar andra tills den dagen någon av oss önskar något annat.
Kanske det är dags att fråga lite försynt hur de känner? Kanske inte slänga en fråga i stil med "är du kär i mig?" I ansiktet utan snarare fråga lite hur de känner, om de tror att möjligheten till känslor finns osv. Jag tror att det tar ett par gånger att lära känna någon för att se om en attraktion finns, men samtidigt tror jag man vet om det är ganska "kört" för sådant efter tre (eller ibland knappt en) träff.

Jag kan bara tala för mig själv, men jag förutsätter att de jag träffar/dejtar även träffar andra tills den dagen någon av oss önskar något annat.
Kanske det är dags att fråga lite försynt hur de känner? Kanske inte slänga en fråga i stil med "är du kär i mig?" I ansiktet utan snarare fråga lite hur de känner, om de tror att möjligheten till känslor finns osv. Jag tror att det tar ett par gånger att lära känna någon för att se om en attraktion finns, men samtidigt tror jag man vet om det är ganska "kört" för sådant efter tre (eller ibland knappt en) träff.

Tänker också att det nog egentligen är självklart. Men känns ändå konstigt haha. Berättade för den tredje dejten och det var no biggie. Båda vill väldigt gärna ses igen och är jättegulliga så kör på att träffa dem lite mer tror jag. Får se om jag berättar för den andra dejten, känns just nu inte lika viktigt. Kanske för att vi halvt bokat in att ses mina två följande "lediga" dagar redan. Det känns mer som ett problem för mig nu när jag behövde skjuta på att träffa den tredje pga bokat med den andra tror jag. Vita lögner eller ens att bara utelämna info är så inte min grej.

Kanske färgar texten med min bild av dig men gillar den skarpt!

Tack! :love:

Nu tror ju jag att den kanske kan locka snubbar som tror att "kravlösa relationer" enbart betyder ligg på första dejten och booty calls. Men jag tänker att dom borde vara ganska enkla att sålla bort ganska snabbt! Ska faktiskt bli lite spännande att dejta när monogam relation är "off the table" redan från början :)

Angående HP & flirtar. Fick svar av supporten att de släppt en App och i den kan man inte avaktivera flirtfunktionen, således kan medlemmar som använder appen skicka flirtar till medlemmar som avaktiverat flirtarna i sin Webversion

Gaah! Matchade med en på Tinder och fick kontakt, men han gillar <3 precis varje grej jag skriver innan han svarar. Skitjobbigt! Varför liksom? Måste snart sluta skriva. Får annars nervsammanbrott:arghh:

Förhoppningsvis inte. För att göra det hela ännu bättre så var det nästan bara spännisbilder han hade laddat upp. På någon enstaka som inte var det hade han ändå ett precis likadant ansiktsuttryck, lite sådär överlägset "titta på mig, jag är störst, bäst och vackrast och alla bör nog vara lite rädda för mig".

:meh: :yuck:

:banghead::banghead::banghead:

Han kan inte få ett enda svar?
Fast ändå, det borde väl rimligtvis finnas kvinnor som hatar att köra bil och laga mat, men dammsuger gärna? Även om det är typiska genusgrejer betyder det ju inte att de finns de som uppriktigt gillar dessa aktiviteter.
Jag tycker det är viktigt att behålla att man får gilla vad man vill oavsett kön, att kvinnor FÅR gilla att dammsuga och hata köra bil och vice versa. Annars blir det fel.

Hos oss får mannen göra "bilgörat" främst för att jag gillar vara inne när jag är hemma, hatar kyla! Jag är i stallet så pass mycket att jag vill vara inne när jag kommer hem. Så då får han sköta allt sådant året runt. Och jag tar då större ansvar på innesysslor.

Skulle jag be honom att byta, att jag tar bilgrejerna, skulle han inte säga nej.

Jag funderar på att betala en månad för att ta bort hur gammal jag är på Tinder och se om det är någon skillnad. För nu händer inte mkt där. Vad tror ni, kommer svaren bli flera när "36" försvinner?

Jag funderar på att betala en månad för att ta bort hur gammal jag är på Tinder och se om det är någon skillnad. För nu händer inte mkt där. Vad tror ni, kommer svaren bli flera när "36" försvinner?

Vilken del är det som inte är bra nu, antalet matches eller vad som händer efter match? Jag har svårt att se att det skulle göra någon större skillnad faktiskt.

Kanske. Men samtidigt får ju bara upp de användare som har 36 år i sitt ålderspann upp dig. Så då borde dom redan vara OK med din ålder.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 337
· Visningar
146 045
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 806
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Jag köpte nyligen valp och upplevde att det blivit någon form av ny trend att vissa har kvar valparna till 12 veckor. Varför vill man ha... 2
Svar
26
· Visningar
2 454
Senast: Nepenthe
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
663
· Visningar
19 932
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka