Dejtingtråden del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om exet spökar igen just nu kanske du istället ska fördriva tiden med annat en stund än en icke-wow dejt? Typ hänga med vänner eller familj. Eller så ger du dejten en andra chans, kanske blir wow gång nummer två :p:laugh:

Jo sant... mina vänner är så upptagna och toffliga bara :D herr pudel kommer iallafall till mig på fredag :heart

Nä, men du slår ju huvudet på spiken egentligen, borde fokusera på mig själv och försöka börja må bra igen..

Jag kämpar på. Varje minut, varje sekund.
Försöker hålla mig sysselsatt.
Bävar lite inför morgondagen när vi ses på jobbet. Vi ska ju inte ha någon kontakt har vi bestämt.
Idag har jag inte varit på jobbet utan iväg på kurs med några kollegor vilket var himla trevligt men nu blir det två dagar då vi båda jobbar dagtid men på olika avdelningar i alla fall.
Har fått hejda mig hela dagen att inte skriva eller skicka något till henne. Jag ser något kul, hör något intressant eller läser något spännande som jag vet hon hade tyckt varit lila kul, intressant eller spännande. Små, onödiga saker men ändå. Vi har hörts så mycket senaste veckorna och nu ingenting. Det är svårt.
Jag tror hon tycker det också för helt plötsligt har hon lagt upp flertalet snappar på Snapchat vilket hon aldrig gör annars och jag har gjort precis likadant och vi har tittat på varandras (man kan se på snapchat vem som kikat på ens video). Varje gång jag ser att hon sett en snap jag gjort känns det bättre, av någon töntig anledning säkert.

Tänker på er! :heart :heart :heart

Även här är det kaos. Pratade en stund i telefon idag med mannen jag träffat en del. Vi har ju insett att vi knappt kommer kunna ses framöver pga hans jobb, och just nu är han inte ens i Sverige. Oklart när/om han kommer tillbaka.

Jag har känt mig helt ok med det, men fan vad jag saknar att prata med honom, det insåg jag nu under dagens samtal. Han började dessutom prata om att han under hela tiden känt sig som nyförälskad varje gång vi träffats, vilket fick mig att spontant börja skratta åt honom (så snäll är jag :p ) men han envisades med att det faktiskt var så. Just nu tänker han visst att han vill vara i Sthlm, ha något fast jobb här och vara med mig, men samtidigt vill han ha sitt jobb som han har nu, som innebär att han spenderar mer och mer tid utomlands och ständigt är iväg på nya äventyr.

Så jävla knäpp situation allting. Han sa också att han tycker att jag borde försöka hitta någon annan man att roa mig mig. Även det fick mig att skratta lite åt honom, för fan vad det kändes omöjligt just då, känns omöjligt nu med för den delen. Jag har ju slutat leta för många år sedan eftersom jag tröttnar på allt och alla hur snabbt som helst. Den här mannen är ett enormt jävla undantag på alla punkter och inte lik någon jag någonsin träffat innan.

Blä. Nu ska jag dricka te, tycka synd om mig själv, söka jobb och försöka komma på vad fan jag ska göra med resten av mitt liv (eller åtminstone klura ut vad jag ska göra om en månad, för då är jag arbetslös..).

Kan man hålla gnistan vid liv om man nästan aldrig ses? Ja jag vet inte. Man måste känna sig säker då tror jag. Mannen jag dejtat i 4 mån åkte hastigt iväg på semester - nåt infall typ restresa.Han skrev nåt sms nu i veckan men nu är det tyst. Jag är nog inte riktigt ok med detta. Borde jag va det och inte känna osäkerhet?

Kan man hålla gnistan vid liv om man nästan aldrig ses? Ja jag vet inte. Man måste känna sig säker då tror jag. Mannen jag dejtat i 4 mån åkte hastigt iväg på semester - nåt infall typ restresa.Han skrev nåt sms nu i veckan men nu är det tyst. Jag är nog inte riktigt ok med detta. Borde jag va det och inte känna osäkerhet?
Handlar det bara om resan eller något annat? Om det bara är någon vecka är det väl inget problem? Eller ses ni aldrig annars heller?

Jo men ibland går mina hjärnspöken igång när han inte hör av sig på ett tag.. men har man bara träffats 4 mån kan man väl inte ställa för höga krav. ???Vad gör han där utan mig? Varrför svarar han inte på mitt sms som jag skrev för 4 h sen? Måste ge space. Nu tror jag allt är slut direkt. Skadad av xet tror jag. Hjälp mig någon.

Även här är det kaos. Pratade en stund i telefon idag med mannen jag träffat en del. Vi har ju insett att vi knappt kommer kunna ses framöver pga hans jobb, och just nu är han inte ens i Sverige. Oklart när/om han kommer tillbaka.

Jag har känt mig helt ok med det, men fan vad jag saknar att prata med honom, det insåg jag nu under dagens samtal. Han började dessutom prata om att han under hela tiden känt sig som nyförälskad varje gång vi träffats, vilket fick mig att spontant börja skratta åt honom (så snäll är jag :p ) men han envisades med att det faktiskt var så. Just nu tänker han visst att han vill vara i Sthlm, ha något fast jobb här och vara med mig, men samtidigt vill han ha sitt jobb som han har nu, som innebär att han spenderar mer och mer tid utomlands och ständigt är iväg på nya äventyr.

Så jävla knäpp situation allting. Han sa också att han tycker att jag borde försöka hitta någon annan man att roa mig mig. Även det fick mig att skratta lite åt honom, för fan vad det kändes omöjligt just då, känns omöjligt nu med för den delen. Jag har ju slutat leta för många år sedan eftersom jag tröttnar på allt och alla hur snabbt som helst. Den här mannen är ett enormt jävla undantag på alla punkter och inte lik någon jag någonsin träffat innan.

Blä. Nu ska jag dricka te, tycka synd om mig själv, söka jobb och försöka komma på vad fan jag ska göra med resten av mitt liv (eller åtminstone klura ut vad jag ska göra om en månad, för då är jag arbetslös..).

Är det ett problem för er också med så sporadisk/tveksam kontakt irl?

Urk vad trist! När man väl hittat nån man gillar liksom..

En kopp te brukar iaf alltid få saker och ting att kännas bättre en liten stund! :heart

Jo men ibland går mina hjärnspöken igång när han inte hör av sig på ett tag.. men har man bara träffats 4 mån kan man väl inte ställa för höga krav. ???Vad gör han där utan mig? Varrför svarar han inte på mitt sms som jag skrev för 4 h sen? Måste ge space. Nu tror jag allt är slut direkt. Skadad av xet tror jag. Hjälp mig någon.
Förstår att det känns jobbigt. Mitt råd är dock att försöka släppa det efter bästa förmåga under tiden han är borta. När han ör tillbaka och ni fortsätter ses kan det kanske vara läge för ett snack och förklara dina osäkerheter så han vet om dem och kan förhålla sig till det. Inte säkert han ändrar sig ändå, det får ju vara hans val, men kommunikation tror jag många gånger kan hjälpa mot hjärnspöken :) Dock en diskussion jag tror är bättre att ta med lite distans, och gärna öga mot öga, och inte när du är mitt i känslostormen och han är bortrest ;)

Hoppas det känns bättre snabbt!

Men han har åkt på restresa och du ser det som att ni nästan aldrig ses? Låter inte det lite överdrivet?

Är han på semester kanske han dessutom har annat för sig än att svara på sms på några timmars basis.

Du låter ganska paranoid.
Fyra månader är ju ingen tid alls.
Vad han gör där utan dig?
Har ett eget liv och är på semester?
Chilla damen, chilla!

Matchar med en cute kille på Tinder, han frågar om jag vill ses på en filmkväll, jag frågar vad det blir för film och vad han bjuder på för tillbehör till.
Han: Vin och oralsex, om du gillar att ta emot. Annars kan du få ge..
4 meningar in i vår konversation..
Tack men nej tack.

En man skriver att han "söker någon som är på samma nivå utseendemässigt"
Jag kunde inte låta bli att fråga vad det innebär och vem som bestämmer vilken nivå ens utseende ligger på.
Fick till svar att jag inte var på samma nivå som han.
Jag fick god lust att svara att nä jag är nog på en nivå högre. Men nä.. orkar inte med såna... Blir block. :)

En man skriver att han "söker någon som är på samma nivå utseendemässigt"
Jag kunde inte låta bli att fråga vad det innebär och vem som bestämmer vilken nivå ens utseende ligger på.
Fick till svar att jag inte var på samma nivå som han.
Jag fick god lust att svara att nä jag är nog på en nivå högre. Men nä.. orkar inte med såna... Blir block. :)
Hahaha... I have no words

Blir så trött.. i December fyller företaget jag städar hos 35 år. På inbjudan står det: ta med din respektive.. :meh:
Min bästis ska gifta sig (om ett år visserligen) och jag är bjuden + 1.

Ska dock fråga om jag får ta med mig bästis på jobbfesten kanske.. för att inte känna mig helt ensam..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 337
· Visningar
146 070
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 846
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Jag köpte nyligen valp och upplevde att det blivit någon form av ny trend att vissa har kvar valparna till 12 veckor. Varför vill man ha... 2
Svar
26
· Visningar
2 458
Senast: Nepenthe
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
663
· Visningar
19 963
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka