Dejtingtråden del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
En generell fundering, nu när jag börjat träffa folk så känner jag att jag verkligen saknar sex. Inget konstigt med det men som häromhelgen när jag träffade någon och det var lite touch and go om han skulle få följa med hem så kände jag plötsligt att jag blev väldigt nervös och någon form av obekväm inför tanken på att ligga med någon ny. Jag har ju legat med samma man i 8 år och tanken på att ligga med någon ny känns både spännande och väldigt lockande men jag känner mig konstigt obekväm samtidigt, väldigt motstridiga känslor och jag vet inte om det bara är nervositet eller om det är att jag inte är redo.
Så hur kändes det för er som kommer från långa förhållanden och sen började dejta och när ni skulle sexa med någon annan för första gången? Kände ni er också nervösa/obekväma och var det bara nerver och vana eller att ni inte var redo?
Jag vet inte vad jag känner! Blörp..

Jag ser det som något väldigt vanligt och inte alls konstigt. När man varit med en och samma person en lång tid känns det jättekonstigt att plötsligt ha sex med en annan! Så har det varit för mig efter förhållanden, jag blir nervös och känner rmig nästan som en oskuld igen. Men det går över det också.

En generell fundering, nu när jag börjat träffa folk så känner jag att jag verkligen saknar sex. Inget konstigt med det men som häromhelgen när jag träffade någon och det var lite touch and go om han skulle få följa med hem så kände jag plötsligt att jag blev väldigt nervös och någon form av obekväm inför tanken på att ligga med någon ny. Jag har ju legat med samma man i 8 år och tanken på att ligga med någon ny känns både spännande och väldigt lockande men jag känner mig konstigt obekväm samtidigt, väldigt motstridiga känslor och jag vet inte om det bara är nervositet eller om det är att jag inte är redo.
Så hur kändes det för er som kommer från långa förhållanden och sen började dejta och när ni skulle sexa med någon annan för första gången? Kände ni er också nervösa/obekväma och var det bara nerver och vana eller att ni inte var redo?

Jag var tillsammans med min man i 7 år, separerade för två år sedan.
Först kändes det lite konstigt men kul och spännande.
Sen dess har jag legat i rätt bra :angel::D

Flikar in lite från bakgrunden..

Den här damen har lyckats trassla in sig :o på jobbet detsutom :banghead:

Mitt ex jobbar åt mitt företag, så han är ofta på området och inne på kontoret. Vi träffades via jobbet och var ihop ett nästan ett år, jag valde att avsluta då vi hade lite för olika värderingar i livet. Tog slut för ca 1,5 månaden. Vi stöter inte på varandra så ofta och det blev ett bra avslut så det är inga problem i dagsläget. But shit still happend.

Till nästa problem då, aw förra helgen och vid ett-tiden på natten så tyckte jag att det var en jättebra idé att följa med hem till en 2 år yngre kollega..:angel: Vi jobbar visserligen inte i samma byggnad men ses ofta på gymmet och på tillställningar via jobbet.

Jag vill egentligen att jobbet ska vara "frizon" och vet inte riktigt vad jag håller på med. Jag vill inte heller bli sedd som oseriös av mina kollegor/chefer. Som ganska ny och yngst på våran avdelning så känns det som att det här vart jättetokigt. Bra där Gotthard :down:
Synd att det känns jobbigt, men borde verkligen kollegor och chefer se ner på dig för att du inleder något med en kollega som inte ens jobbar i samma hus som dig? I så fall borde de tänka om tycker jag, inte du!

Blev lite full i skratt nu.. :rofl:

Jag var för en gångs skull på dejt i början av i somras. Det var två dejter med en person som jag efter andra dejten kände inte var något för mig. Han kändes snäll men... det fanns inte någon attraktion direkt. Jag kände efter en stund att det var lite trist att prata med personen och jag kände mig inte nyfiken på att träffa honom något mer.
Det var jag som hade tagit mest intiativ och frågat om dejter etc så jag kände att jag ligger lugnt. Och varken han eller jag tog intiativ till vidare kontakt. Dock hade vi varandra på Facebook och det hände att vi gillade varandras inlägg någon gång. Men förutom det inte någon kontakt.
Nu idag fick jag ett meddelande där han skriver att han "inte har tagit kontakt med mig sen dejten pga att han haft mkt att göra på jobbet. Men vill jag gå på dejt igen nu?"

Jag blir lite full i skratt. Man har haft väldigt mkt på jobbet om man inte hunnit skicka ens ett sms eller chatta lite sedan i juni. Mkt att göra..
Speciellt när han varit aktiv på Facebook och dejtingsidor och där jag sett att han skrivit till andra tjejer om att de ska gå på dejt. Jag har absolut inte något på problem att han gör det. Men jag tänker att han nog inte var så intresserad av mig. Snarare att han tex inte hade så mkt framgång med att få andra dejter och då kanske kom att tänka på mig igen?

Tycker det var lite roligt i alla fal... För visst hade han väl hört av sig tidigare om det var intressant.. inte är det vettigt att det är för han haft mkt på jobbet?

M ringde, jag var och handlade bröd och gick rakt in i butikspersonalen när han sa att han tänker på mig. Sedan sa han att han gärna ville träffas, att allt gick så snett sist och undrade om vi kunde ses bara som vänner. Jag famlade bland snittblommorna och innan jag visste ordet av så hade jag gått med på att träffa honom i morgon. "Super, vi gör något riktigt roligt! Typ går på Fotografiska och kör vinlunch!"

Sen sprang jag hem till min kompis med bultande hjärta och korkade upp vinet. Hjälp!

Blev lite full i skratt nu.. :rofl:

Jag var för en gångs skull på dejt i början av i somras. Det var två dejter med en person som jag efter andra dejten kände inte var något för mig. Han kändes snäll men... det fanns inte någon attraktion direkt. Jag kände efter en stund att det var lite trist att prata med personen och jag kände mig inte nyfiken på att träffa honom något mer.
Det var jag som hade tagit mest intiativ och frågat om dejter etc så jag kände att jag ligger lugnt. Och varken han eller jag tog intiativ till vidare kontakt. Dock hade vi varandra på Facebook och det hände att vi gillade varandras inlägg någon gång. Men förutom det inte någon kontakt.
Nu idag fick jag ett meddelande där han skriver att han "inte har tagit kontakt med mig sen dejten pga att han haft mkt att göra på jobbet. Men vill jag gå på dejt igen nu?"

Jag blir lite full i skratt. Man har haft väldigt mkt på jobbet om man inte hunnit skicka ens ett sms eller chatta lite sedan i juni. Mkt att göra..
Speciellt när han varit aktiv på Facebook och dejtingsidor och där jag sett att han skrivit till andra tjejer om att de ska gå på dejt. Jag har absolut inte något på problem att han gör det. Men jag tänker att han nog inte var så intresserad av mig. Snarare att han tex inte hade så mkt framgång med att få andra dejter och då kanske kom att tänka på mig igen?

Tycker det var lite roligt i alla fal... För visst hade han väl hört av sig tidigare om det var intressant.. inte är det vettigt att det är för han haft mkt på jobbet?

Min spontana tanke är.. ja det hade han nog :) Ingen har nog fullt upp så länge. Men sen kan det ju vara andra saker som gör att man inte är intresserad, typ att man inte orkar dejta öht osv. Men nu skriver du ju iof att han skrivit med andra..

Min spontana tanke är.. ja det hade han nog :) Ingen har nog fullt upp så länge. Men sen kan det ju vara andra saker som gör att man inte är intresserad, typ att man inte orkar dejta öht osv. Men nu skriver du ju iof att han skrivit med andra..
Ja han har varit på dejter nu under hösten vet jag. Men - jag tyckte bara det var lite lustigt och blev full i skratt. Det hade varit bättre att bara skriva om jag ville gå på dejt igen och inte att han haft fullt upp. Jag hade inte tyckte det varit konstigt att han velat gå på dejt med flera även om jag velat träffa honom igen. Vi hade ju inte lovat varandra någonting.
Det var bara att jag blev lite full i skratt...:rofl:

Hur vet man att någon annan är på dejts utan att ha kontakt med personen? Sen vet jag inte vad det spelar för större roll vad hans syn på det hela var, vill du gå på dejt så gör det, annars inte. Om han har haft för mycket att göra eller inte blir bara spekulationer.

Hur vet man att någon annan är på dejts utan att ha kontakt med personen? Sen vet jag inte vad det spelar för större roll vad hans syn på det hela var, vill du gå på dejt så gör det, annars inte. Om han har haft för mycket att göra eller inte blir bara spekulationer.
För att jag sett att han skrivit det på facebookgrupper samt på Mazily där man skriver saker öppet på sin anslagstavla som de som följer ser.

Men.. det var liksom inte någon stor grej... Bara en rolig grej att skratta lite åt. Jag visste ju redan att jag inte ville ses igen. Då hade jag ju tagit kontakt själv och föreslagit det.

Varit ute ikväll, pubrunda med ett gäng bekanta. I slutändan hamnade vi på o´learys för att se fotbollen, jag och 6 killar. Ingen av dem singel. Och inte gick det att flirta med andra där heller, alla satt ju som uppslukade av tv-skärmarna. Eller vänta nu, en rätt snygg kille kollar åt mitt håll? Eller vänta nu, jag har ju en tv-skärm bakom mig, skit också. Eller vänta nu, tv-skärmen sitter ju högre upp?
Ja nog blev det lite flirt där alltid. Sprang på honom i toakön och vi sa hej. Sen fortsatte vi kolla på varann då och då under matchen, och jag blev självsäkert övertygad om att få hångla ikväll...
Så tog matchen slut, killen tog snabbt på sig sin jacka, slängde ett ögonkast på mig när han gick förbi, och så gick han ut genom dörren. Snopet! Men så kan det gå...

Jag är väldigt väldigt nära nu att skaffa tinder! samtidigt lite skraj för att jag kommer att bli för uppslukad av det. Och så känns det skitjobbigt det här med vilka bilder man ska ladda upp. Jag tycker inte själv att jag är så snygg, har aldrig varit nån linslus, tar aldrig selfies, har haft samma profillbild på facebook i sex år, och hittar överhuvudtaget inga dugliga eller intressanta bilder på mig själv någonstans. Försökt ta lite nya nu, men ser bara så dum ut! Nån som har några tips? Och hur gamla bilder är okej att ha för att det inte ska anses oärligt?

Håller med om att det kan kännas läskigt att ha sex med någon ny! Hade själv mitt konferensragg efter att inte ha varit med nån annan än mitt ex på åtta år, och jag tänkte då inte ens att vi skulle ha sex utan vi skulle bara hångla, sen blev det ändå mer för att det kändes så bra. Men fortfarande väldigt osäkert, svårt att kommunicera. Det är som att man tänker att bara för att man gillar varann och är kåta ska det ju funka på en gång, men det blir ändå från bådas sidor en massa osäkra gissningar om hur den andra personen funkar och hur den vill ha det, och svårt att fokusera på sig själv... Samtidigt kan själva spänningen och det nya göra det väldigt hett! Jag tror att du ska försöka tänka att ni INTE ska ligga, ni ska bara sova ihop och mysa. Så kanske det blir mer om det vill sig så, men det ska inte vara nåt definitivt steg att ta, utan mer nåt som rullar över och händer för att man inte kan låta bli.

Sållar mig till skaran som aldrig nånsin mer kommer bli tillsammans med en person som tillhör den yttra högersidan inom politiken.... Dock så får jag väl erkänna efter att ha levt ihop med en sådan i 12 år(!) att vissa av dom kan ha några vettiga tanker ibland....

Då vi blev tillsammans var jag en engagerad vänsterradikal (fatta hur korkat av mig att inte göra slut direkt våra politiska åsikter kom på tal), och vi kunde absolut INTE prata politik utan att typ vilja döda varandra.
Numera är jag (främst pga ökad ålder och erfarenhet) lite mer mot mitten politiskt, och kan ibland erkänna att exet har ett poäng i vissa saker. Och att han egentligen inte är ond/elak, utan faktiskt tror att hans partis politik skulle göra världen till ett bättre ställe för alla. Men vi undviker fortfarande 90% av alla samtalsämnen som berör politik/samhällsfrågor, då vi är extremt oense om det mesta.

Så nej, nästa gång jag inleder ett förhållande kommer det vara med en person som har någorlunda samma värderingar som jag. :p
Men alltså, VAD pratar man om när man inte "kan" prata med sin partner om något som rör politik eller samhällsfrågor? Det genomsyrar i princip allt man gör?
Till och med att handla en middag påverkas av vilka val man gör?

Det som gör mig mest nervös inför att träffa någon ny,
Hur inleder man närhet med någon man inte känner.
Det är en svår fråga för mig.

Med små små steg. Dels för att kolla om hon vill och hur hon reagerar på din beröring, men också för att det flyter på bättre så. Jag tycker att det är enklare att ta initiativ att kyssas om man har kommit stegvis dit. Exempelvis en hand på armen några gånger, och reagerar han positivt på det och kanske gör något liknande på mig med så kanske jag testar lägga handen på knät nästa gång, osv. Så förhoppningsvis när det väl vaknas kyssande så är båda redan bekväma med beröring av varandra och dessutom mer säkra på att det är det som båda vill.

När jag och frukostdejtkillen kysstes första gången så hade jag precis fått lite axelmassage (var stel efter gymmet) som ledde till pill i håret som blev kyss. När jag och M kysstes första gången så hade jag precis lagt mitt huvud mot hans axel i soffan, och Herr Perfekt efter att han styrkt sina fingrar över mina fötter och smalben i soffan. Så det är mitt bästa tips! Baby steps :) Handen på armen är en ypperlig start.

Men alltså, VAD pratar man om när man inte "kan" prata med sin partner om något som rör politik eller samhällsfrågor? Det genomsyrar i princip allt man gör?
Till och med att handla en middag påverkas av vilka val man gör?

Ja.... som tur var så kom vi rätt bra överens rörande just middagshandel. Han köper gärna ekologisk och fair trade mat, och jag är inte precis vegan eller så, så inga större konflikter där. :p

Men det blev väldigt mycket bråk om andra saker. Så det enda som var typ "safe" att prata om var "hur har din dag varit?", "vem tror du vinner farmen" "har du sett grannens nya bil".... Lite jobbigt, ja. :crazy:

Synd att det känns jobbigt, men borde verkligen kollegor och chefer se ner på dig för att du inleder något med en kollega som inte ens jobbar i samma hus som dig? I så fall borde de tänka om tycker jag, inte du!

Sant som du säger :) Jag försöker tänka att om det handlade om min kvinnliga eller manliga kollega i samma ålder som mig så hade jag faktiskt inte brytt mig alls. Vad man roar sig med på fritiden behöver inte påverka vad man gör på jobbet.

Men jag kan inte låta blir att ha lite dåligt samvete. Ska dock försöka förtränga dom tankarna och träffa den yngre kollegan igen, för han är så fruktansvärt söt och trevlig :D

Senast ändrad:
Jag är väldigt väldigt nära nu att skaffa tinder! samtidigt lite skraj för att jag kommer att bli för uppslukad av det. Och så känns det skitjobbigt det här med vilka bilder man ska ladda upp. Jag tycker inte själv att jag är så snygg, har aldrig varit nån linslus, tar aldrig selfies, har haft samma profillbild på facebook i sex år, och hittar överhuvudtaget inga dugliga eller intressanta bilder på mig själv någonstans. Försökt ta lite nya nu, men ser bara så dum ut! Nån som har några tips? Och hur gamla bilder är okej att ha för att det inte ska anses oärligt?

Jag brukar försöka ha nya bilder, inte över något år gamla. Just för att man förändras lite genom åren. Även om det nog är mitt hår som förändras mest. :p
Men försök att ha lite roligt med kameran, gör fåniga miner osv så att det blir en kul grej. Testa olika ljus och se skillanden i dem. Skicka selfies till vänner och få lite uppmuntran. Det är saker som hjälper mig, för visst kan det kännas stelt att ta selfies ibland, särskilt när tanken är att man ska lägga upp dem på en dejtingsida/tinder. :)

Varit ute ikväll, pubrunda med ett gäng bekanta. I slutändan hamnade vi på o´learys för att se fotbollen, jag och 6 killar. Ingen av dem singel. Och inte gick det att flirta med andra där heller, alla satt ju som uppslukade av tv-skärmarna. Eller vänta nu, en rätt snygg kille kollar åt mitt håll? Eller vänta nu, jag har ju en tv-skärm bakom mig, skit också. Eller vänta nu, tv-skärmen sitter ju högre upp?
Ja nog blev det lite flirt där alltid. Sprang på honom i toakön och vi sa hej. Sen fortsatte vi kolla på varann då och då under matchen, och jag blev självsäkert övertygad om att få hångla ikväll...
Så tog matchen slut, killen tog snabbt på sig sin jacka, slängde ett ögonkast på mig när han gick förbi, och så gick han ut genom dörren. Snopet! Men så kan det gå...

Jag har som första bild en där jag rider o hästen är typ 5. Dvs 8 år gammal bild typ nästa är en bild där jag rider på en tävling förra sommaren. Sista är min första selfie som är då typ 2 mån gammal (när jag skaffade appen). Jag bryr mig faktiskt inte nämnvärt om bilder/nya gamla. Ser inte alls tinder som någon sådan ytlig app o har heller inte träffat någon kille därifrån som haft den åsikten. Även om alla verkar tycka hela grejen handlar om att hitta sex med fixade bilder.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 337
· Visningar
146 001
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 806
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Jag köpte nyligen valp och upplevde att det blivit någon form av ny trend att vissa har kvar valparna till 12 veckor. Varför vill man ha... 2
Svar
26
· Visningar
2 449
Senast: Nepenthe
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
662
· Visningar
19 824
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Roliga bilder och memes om katter!
  • Oseriös avel 2023
  • Valp 2025