En generell fundering, nu när jag börjat träffa folk så känner jag att jag verkligen saknar sex. Inget konstigt med det men som häromhelgen när jag träffade någon och det var lite touch and go om han skulle få följa med hem så kände jag plötsligt att jag blev väldigt nervös och någon form av obekväm inför tanken på att ligga med någon ny. Jag har ju legat med samma man i 8 år och tanken på att ligga med någon ny känns både spännande och väldigt lockande men jag känner mig konstigt obekväm samtidigt, väldigt motstridiga känslor och jag vet inte om det bara är nervositet eller om det är att jag inte är redo.
Så hur kändes det för er som kommer från långa förhållanden och sen började dejta och när ni skulle sexa med någon annan för första gången? Kände ni er också nervösa/obekväma och var det bara nerver och vana eller att ni inte var redo?
Jag vet inte vad jag känner! Blörp..
Jag ser det som något väldigt vanligt och inte alls konstigt. När man varit med en och samma person en lång tid känns det jättekonstigt att plötsligt ha sex med en annan! Så har det varit för mig efter förhållanden, jag blir nervös och känner rmig nästan som en oskuld igen. Men det går över det också.