Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad står det i din presentationstext?

Hundmänniska, foodie, älskar gott vin. Intresserad av miljöfrågor och natur.

164 cm, normalviktig.

Jag passar inte så bra ihop med blyga och osäkra människor utan söker dig som är trygg i dig själv. Söker inte efter en livskamrat i första hand.”

Dvs extremt basic.

Jag känner mig lite ute på djupt vatten här. Amerikanen vill träffas. Han vill ha en kk vilket passar mig fint. Men hur gör man första gången? Träffas på en öl på en publik plats? Jag känner mig lite frestad att boka ett hotellrum direkt... Men det blir ju lite jobbigt om någon av oss ångrar sig i sista sekund. Å andra sidan kommer det också bli lite jobbigt om man direkt känner att öl är slöseri med tid och man vill hoppa isäng direkt. Hur har ni gjort när ni träffat någon på de premisserna?

Tidigare kk och ons har jag träffat på fester eller krogen. Så jag har noll erfarenhet av detta.

Jag känner mig lite ute på djupt vatten här. Amerikanen vill träffas. Han vill ha en kk vilket passar mig fint. Men hur gör man första gången? Träffas på en öl på en publik plats? Jag känner mig lite frestad att boka ett hotellrum direkt... Men det blir ju lite jobbigt om någon av oss ångrar sig i sista sekund. Å andra sidan kommer det också bli lite jobbigt om man direkt känner att öl är slöseri med tid och man vill hoppa isäng direkt. Hur har ni gjort när ni träffat någon på de premisserna?

Tidigare kk och ons har jag träffat på fester eller krogen. Så jag har noll erfarenhet av detta.
Det är väl bara träffas och ta en öl och så ter det sig nog naturligt från det. Ingen mening att hoppa händelserna i förväg och bygga upp stora förväntningar. Jag tror det löser sig :)

Men varför har du så bråttom? :)
De jag träffat för uttalad kk relation har jag ändå velat känna in lite grann i verkligheten även om vi haft massor av sms-kontakt innan. Typ samma som en vanlig dejt, gå en promenad eller ta ett glas ihop.

Fast du har kanske inte samma behov som jag av att hänga lite med människan och känna om jag vill ligga eller ej. Men fråga annars personen i fråga hur han tycker ert första möte ska vara :)

Har ju lagt dejtingen på hyllan ett tag....
Va ute igår. Det va en typ intern fest.. Fram kom en (snygg) kille å säger hej...
(Jag är van vid att folk vet vem jag är och har dåligt minne som såååå)
Efter ett tag kommer de iaf fram hur han vet vem jag är och jag minns händelsen...
Hänger med honom hela kvällen (och andra såklart) innan vi ska hem försöker jag med ett "move" men han backar... Inget som skämde ut nån av oss och vi går tillsammans sen mot nattbussen. Han ska norr ut å jag söder... Då säger han att han tycker jag är en jätterolig och trevlig tjej men att han har flickvän.
Jag som tog "backandet" bryr mej egentligen inte om varför han "inte ville" så kommentaren som följde gjorde däremot att de blev lite "men äh".
Han hade inte tagit upp (jodå gav honom en massa chanser under kvällen att säga att han hade flickvän) sin flickvän för han ville inte att jag skulle gå å ragga på nån annan för då hade han inte haft lika trevligt som han nu hade haft de...

Just då blev jag "men jag hade ju kunnat prata med dej ändå" men nu i efterhand så förstår jag nog mer va han mena ändå :p För hade han sagt de hade jag nog varit mer "kolla där borta står en annan snygg kille" så lite "lurad" känner jag mej ändå... MEN som sagt jag hade trevligt och jag slapp en annan kille (som jag varit på dejt med en gång och insett att "nä") som ville hänga med hem...

Bara tyckte hans tankesätt va lite "oooookeeeeej"

Nu kommer vi ju definitivt ses flera gånger och jag är inte sur. Förstår hur han tänker... Och vet att jag ändå kan va "mej själv" med honom för de va jag ju hela kvällen ;) Men som sagt... som vänner ...

Backade ju bort från arbetsmyran just för att han a l l t i d prioriterar att jobba om jobbmöjlighet dyker upp på ledig tid och knappt varit kontaktbar pga det myckna jobbandet och oj, så väldigt flitigt han har hört av sig sen dess :laugh:

Drack vin med en kompis igår. Sen på kvällen kom kollegans son och sov över :)

Hade egentligen en tinderdejt idag, vi tänkte dricka vin. Men jag känner mig fan bakis så ställde in :meh:

Men varför har du så bråttom? :)
De jag träffat för uttalad kk relation har jag ändå velat känna in lite grann i verkligheten även om vi haft massor av sms-kontakt innan. Typ samma som en vanlig dejt, gå en promenad eller ta ett glas ihop.

Fast du har kanske inte samma behov som jag av att hänga lite med människan och känna om jag vill ligga eller ej. Men fråga annars personen i fråga hur han tycker ert första möte ska vara :)
Han säger att vi gör som jag vill dvs har inget behov av att lära känna först och det har väl inte jag heller. Men man vet ju inte vad det är för folk som sitter bakom skärmen. Så det är lite mer en säkerhetsgrej att träffa på publik plats först.

Bråttom har jag för att jag har levt i celibat i 2,5 år...

Han säger att vi gör som jag vill dvs har inget behov av att lära känna först och det har väl inte jag heller. Men man vet ju inte vad det är för folk som sitter bakom skärmen. Så det är lite mer en säkerhetsgrej att träffa på publik plats först.

Bråttom har jag för att jag har levt i celibat i 2,5 år...

Har du swipat på en kille på tinder som har swipat höger på en landskapsbild och nu ska ni träffas direkt på ett hotellrum och ha sex ?
Eller har jag misstolkat nåt ?

På de grunderna hade inte ens jag setts för att ligga direkt.
Skulle aldrig heller boka hotellrum :p
Hade träffat honom på publik plats efter att ha kollat upp honom jävligt noga innan.

Har du swipat på en kille på tinder som har swipat höger på en landskapsbild och nu ska ni träffas direkt på ett hotellrum och ha sex ?
Eller har jag misstolkat nåt ?
Nej du har inte misstolkat. Jag har haft ons som jag har typ dansat med en stund och sen gått hem till och haft sex. Jag tycker inte det är konstigt att leka med tanken.

På de grunderna hade inte ens jag setts för att ligga direkt.
Skulle aldrig heller boka hotellrum :p
Hade träffat honom på publik plats efter att ha kollat upp honom jävligt noga innan.
Hur menar du kolla upp jävligt noga? Kollar du upp ragg från krogen också? Eller är det fler dårar på tinder än på krogen?

Hur menar du kolla upp jävligt noga? Kollar du upp ragg från krogen också? Eller är det fler dårar på tinder än på krogen?

Min senaste kk (storsnarkaren) träffade jag första gången hemma hos mig, en kväll ;) och japp sex blev det redan första kvällen. Jag överlevde och vi sågs rätt många gånger efter det. Urmysig man, helt klart men han snarkade ju värre än ett tröskverk från 1800 kallt :nailbiting: och ville gärna sova över..

Jag går inte hem med krogragg faktiskt.
Ja, jag vill veta att människan är den han utger sig för att vara.
Nej om man inte går hem med krogragg så är det förstås ett stort steg. Jag tänker att det är ett mindre steg att typ äta middag ihop och sen gå upp på hotellrummet om tycke uppstår sas. Jag litar mer på mitt omdöme som nykter.

I de kretsar jag umgicks i tidigare så var det helt normalt att gå hem med någon man nyss träffat. Men det är några år sedan, folk är kanske försiktigare nu?

Nej om man inte går hem med krogragg så är det förstås ett stort steg. Jag tänker att det är ett mindre steg att typ äta middag ihop och sen gå upp på hotellrummet om tycke uppstår sas. Jag litar mer på mitt omdöme som nykter.

I de kretsar jag umgicks i tidigare så var det helt normalt att gå hem med någon man nyss träffat. Men det är några år sedan, folk är kanske försiktigare nu?

Jag vet många som gör det.
Inte för mig.
Föredrar att ligga med folk jag har koll på. Finns gott om dem som tur är :D

Min senaste kk (storsnarkaren) träffade jag första gången hemma hos mig, en kväll ;) och japp sex blev det redan första kvällen. Jag överlevde och vi sågs rätt många gånger efter det. Urmysig man, helt klart men han snarkade ju värre än ett tröskverk från 1800 kallt :nailbiting: och ville gärna sova över..
Åh jag började tro att jag var extremt promiskuös. Skönt det finns flera :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat... 2
Svar
35
· Visningar
3 388
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med... 19 20 21
Svar
414
· Visningar
18 751
Senast: Mineur
·
Relationer Jag har funderat på en sak, i en bokserie jag läser just nu så är det ett gäng killar och ett gäng tjejer som alla "hör ihop" med en... 2
Svar
26
· Visningar
2 110
Senast: Roheryn
·
Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 60 61 62
Svar
1 228
· Visningar
42 681

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser