Vad gör vi? Del CCXIII

Sitter i soffan, fascineras av hur otroligt pollenallergisk jag varit senaste dagarna och idag. Nu när det satt sig på ögonen :crazy:
Jag som tagit allergivaccin i tre år och allt :rofl:

Nåja, väntar på sushi. Det blir fint, och kolla serier.

Har haft finbesök i helgen!

IMG_0659.webp

Bevakade ett tygmärke på Tradera, tänkte sätta det på min ryggsäck. Råkade missa sluttiden men såg att det hade landat på 237 kr O_o

För övrigt har jag nu landat i soffan hemma igen. Skönt. Hade gärna haft en till ledig dag…

Såg precis att en bostad vi tittat på blivit såld. 1,8 miljoner, trots att utropspriset var 2 miljoner. Vi hade också kunnat tänka oss den bostaden för just 1,8, men inte mer än så. Lite surt att någon annan hann buda före :p Men vi har span på flera bostäder i samma område och då är det ju bra att ha koll på hur slutpriserna blir. Så nu känner iaf jag mig lite hoppfull om att snart kunna hitta något även om utropspriset är i överkant på vad vi alls har möjlighet till.

Gick tvärs över vägen för att kissa hunden. En bit in bland sly, rötter och stenar ser jag en växt jag aldrig tidigare sett i mitt långa liv i skog och mark. Spännande.

Min flora säger att det är Blåsuga och att den är vanlig.:jawdrop:
Konstigt att jag aldrig stött på den förr.

Hemma från besöket hos min mamma. Passade på att handla lite mat på hemvägen när valpen ändå sov tungt i bilen.
Har efter hemkomst hängt upp tvätten, dammsugit huset och tömt diskmaskinen. Funderar på om jag ska byta sängkläder i dag eller om jag ska göra det i morgon 🤔Näe ... det får nog bli i morgon, då är sambon hemma och kan hjälpa till med denna tråkiga syssla :angel:

Är allmänt ur gängorna, sur, irriterad, frustrerad, you name it. Lite bitter på många släktingar just nu som lämpar över allt ansvar på mig. Tröstäter. Livet är allmänt ruttet. Ingenting att läsa eller kolla på, trots att jag har bokstavligen tusentals serier/filmer/dokumentärer och fn 28,802 böcker i mitt calibre biliotek.

Pust. Blev stressigt på slutet på jobbet. Gick upp i den jobbiga stress-ångestkänslan men ett par djupa andetag och fokus såååå la det sig igen, nöjd med mig själv 😌. Skööööönt!

Hemma sen en stund, kokat upp vatten som jag väntar på ska svalna av så jag får tvätta det inflammerade ögat innan jag stupar i säng 🥱

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Hårt arbetande kisse är sur efter att ha blivit väckt pga fotografering... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
68 349
Senast: Mia_R
·
Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
656
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
71 226
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 019

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka