Dejtingtråden del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och @Stefffie hur går det med din dejt?

Det går hyfsat!
Vi har bara träffats fyra gånger, och kan inte ses denna vecka pga kalendrar och jobb, men det är typ bara positivt!
Vi hörs inte så mkt mellan dejterna, han är ganska kass på att svara, så vi skickar meddelanden var 2/3 dag typ, men det bekommer mig inte.
Vet inte riktigt var det är på väg, men det bekommer mig inte heller - allt är typ mest bara lätt o trevligt när vi umgås, vilket är kanon. Senast så ordnade han en bokning på en riktigt trevlig restaurang, men vet inte om det bör tas som seriöst intresse eller bara god uppfostran ;)

Väldigt lyhörd f.ö. också, gällande alla diskussioner vi haft om hur man vet om någon är intresserad av kontakt eller ej...
 
@Tonto @machafuko
Ni måste verkligen inte svara om ni inte vill, men jag har ingen i min närhet som är uttalat asexuell och är lite nyfiken på hur det fungerar att vara i en relation när man är asexuell :)
Blir man förälskad/kär? Är man fysisk alls (sover nära, kramas)?
Om man inte blir attraherad av någon, hur vet man gränsen mellan en himla fin vän och en potentiell partner?

Förstår så klart att det är olika från person till person också, men jag har funderat över det länge och har nog lite svårt att föreställa mig hur det är när det inte är ett traditionellt förhållande :)

Har hängt en del i asexuellt umgänge och precis som du säger så varierar det ju så otroligt beroende på person. Alla asexuella definierar ju sig efter romantisk- och sexuell läggning och däremellan skiljer det sig mycket.

Är man aromantisk i sin romantisk läggning så blir man ju inte kär i den bemärkelsen, men kan för den delen ha en exempelvis heterosexuell eller homosexuell läggning och därmed vara intim/fysisk. Men för mig som inte är aromantisk så är det självklart med närhet i en relation. Men sexuell attraktion är med det sagt långt ifrån en självklarhet. Jag dejtade en gång en kille och förklarade tydligt för honom hur jag såg på min sexuella och romantiska läggning då. Han var nämligen pansexuell och jag såg mig själv som panromantisk asexuell. Jag förklarade läget tydligt för honom och att jag endast var intresserad av en romantisk relation. I början togs det emot väl och han verkade förstå grejen. Det gick dock väldigt kort tid innan jag blev rejält "dumpad" (går inte ens att kalla det dumpad för vi var bara på lära känna stadiet, dejtade i knappa två veckor) med motiveringen att han "tyckte det var jobbigt att jag inte tände till på hans penis". :meh:

Då blir man lite irriterad när man inser att han inte alls förstått sig på vad min sexualitet innebär.

Mitt enda förhållande någonsin inledde inte jättelångt därefter, med en person som var förstående men som för första gången attraherade mig sexuellt och romantiskt. Däremot har jag väldiga svårigheter med den sexuella biten generellt, men visst ville jag ha närhet och sova nära. Precis som vilken annan människa som helst antar jag. Det för mig hör mer till den romantiska läggningen (här kan väl alla tycka helt olika, för visst gränsar viss närhet till det sexuella - så det är väl otroligt individuellt) än den sexuella. :)

Vad menar du med gränsen mellan väldigt fin vän och potentiell partner? Tolkar jag frågan rätt så har jag nog inget svar på den. Jag har som sagt inte en aromantisk läggning så jag har ju blivit kär några gånger, men endast en gång har den sexuella attraktionen typ "följt med", om du förstår vad jag menar :p
 
Var det inte du som gick igång på en kille som var så lång att han såg dammet uppe på kylskåpet? Den killen visste ju hur man lindar in det så att säga. Vilket fungerar bättre än bara skriva längden. Har du dejtat någon som sett dammet på golvet ännu?
Gick igång på? Nej. Skrattade åt sättet att uttrycka det på? Ja.
Kan tillägga att jag i dagsläget känner två extremt attraktiva män. De båda är kortare än dig. Den ena är även kortare än mig. Jag har inte dejtat någon på snart ett år.
 
Gick igång på? Nej. Skrattade åt sättet att uttrycka det på? Ja.
Kan tillägga att jag i dagsläget känner två extremt attraktiva män. De båda är kortare än dig. Den ena är även kortare än mig. Jag har inte dejtat någon på snart ett år.

Varför dejtar du inte dom ? :)
 
Han kommer direkt från jobbet och reser direkt till jobbet i morgon... Så det blir lite som det blir. Men uppenbarligen värt det :). Han är dessutom lite sjuk så jag tror inte det bli något kaninnuppande heller utan mer soffhäng bara. Lite vardag sådär. Men det kan vara rätt mysigt det med.
Hoppas det blir mysigt och fint och att sjukdom inte kommer ivägen! (eller broavstängningen för den delen - tänkte på er när jag hörde om det)
Det går hyfsat!
Vi har bara träffats fyra gånger, och kan inte ses denna vecka pga kalendrar och jobb, men det är typ bara positivt!
Vi hörs inte så mkt mellan dejterna, han är ganska kass på att svara, så vi skickar meddelanden var 2/3 dag typ, men det bekommer mig inte.
Vet inte riktigt var det är på väg, men det bekommer mig inte heller - allt är typ mest bara lätt o trevligt när vi umgås, vilket är kanon. Senast så ordnade han en bokning på en riktigt trevlig restaurang, men vet inte om det bör tas som seriöst intresse eller bara god uppfostran ;)

Väldigt lyhörd f.ö. också, gällande alla diskussioner vi haft om hur man vet om någon är intresserad av kontakt eller ej...
Det låter som ett himla trevligt upplägg och framförallt, så roligt att läsa att du är nöjd/det känns bra! :)
 
Ja han åkte hem, och köerna är kilometerlånga. Det var också en del motstridig info om när och hur bron skulle öppna. Han ska upp tidigt i morgon så det blev lite stressigt. Men det blir nog bra att han kommer i morgon, då kan vi leka familj hela söndagen.
Så himla tråkigt alltså! Hoppas verkligen att ni får en jättefin söndag istället och att ni kommer på något att göra :)
 
Jag är helst hemma hos mig om jag är med E. Gillar inte alls hans lägenhet :o

Vi har hittils bara varit hos T, och aven fast han delar lagenhet med 1 pers, sa verkar denna inte vara hemma mycket, och da jag delar med 3 (!) andra, sa ar jag mycket hellre hos honom, aven fast hans badrum inte ar lika rent som mitt..
Ska nog forsoka vara hemma hos mig nast dock, han kan ta restiden nasta gang ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Personen i fråga fyller 70 om ett tag. Dricker ingen alkohol, kan ej åka bort till följd av hälsan inte ens inom staden hen bor i. Det...
Svar
15
· Visningar
767
Senast: Pilot
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
20 21 22
Svar
426
· Visningar
26 483
Skola & Jobb En av grannarna ska ta studenten. Hon kom över och bjöd in oss. Det var trevligt. Vi snackade lite om just att ta studenten. Ska det...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
2 886
Senast: Halcyon
·
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
96 97 98
Svar
1 954
· Visningar
104 623

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp